je to pomýlené, nie je možné zaistiť, aby súpravy boli stále naplnené na 100%.
Vyškrtnutím vlaku čo stojí viac z dôvodu nižšej obsadenisti sa celá vypočítaná čiastka neušetrí, pretože stále náklady sa rozložia na ostatné vlaky, a tak vlastne vydzobaním "sedlových" vlakov sa fakticky ušetrí veľmi málo, fakticky len premenlivé náklady, čiže energia na pohon týchto vlakov. So zamestnancami bude problém, bude ich treba v mnohých prípadoch platiť za čumenie do blba. Stále náklady ako odpisy železničných vozidiel sa tým vôbec neznížia, keď bude súprava 2-3 hodiny niekde podstávať v burine na stanici. No rozhodne klesnú tržby, lebo železnica sa stane pre cestujúcich menej atraktívnejšou. Z tohoto dôvodu treba ísť na škrty opatrnejšie lebo napokon sa neušetrí nič.
V zahraničí je zvykom premávať v určitom takte po celý deň - cca 1 hod. a cez špičku ten interval zhustiť na 30 či 15 min. U nás sa zdá byť pre našich mocipánov aj 2-5 hodinový intervalm priúzky... no zbohom...