Turbo toho znesie veľa, treba však k nemu byť ohľaduplný. Čo robiť, aby sa nezapieklo
No ja mám malý turbomotor od Volkwagenu 1.2 tsi ea211 (ten bez problematickej reťaze už z rozvodovým remeňom) 10 rokov a 170 tis. kilometrov a klop klop bez akýchkoľvek problémov s turbom. Jediné problémy čo som s motorom mal sa týkali 2x odídenej idukčnej cievky. Tento motor (a aj všetky novšie turbobenzíny od VW) majú dochladzovanie turba vodou, čiže povedal by som že sa ich tie rady velmi netýkajú. Keď po rýchlejšej jazde vypnem motor, ešte cca 5 minút počuť vodné čerpadlo. Motor je inak podľa mňa vynikajúci, dlhodobá spotreba v lete je cca 5 litrov benzínu a v zime cca 5,5 (jazda 25% mesto, 65% medzimesto, 10% dialnica). Ani po 10 rokoch nežerie olej. ALE:
1. Ako nový som ho prvých 2 tis. kilometrov pekne pomaly zajazdil a po zajazdení vymenil olej
2. Mením longlife olej raz ročne
3. Aditivujem benzín VIFom (pričom 9 rokov tankujem na najlacnejšej pumpe v BB)