Dal som si do Googla meno tohto herca + že útok a vyzerá že ho každý rok niekto napadne/dokope. Neviem, buď má neuveriteľnú smolu, alebo niečím toto na seba priťahuje. Je to velmi zvlášte.
Dal som si do Googla meno tohto herca + že útok a vyzerá že ho každý rok niekto napadne/dokope. Neviem, buď má neuveriteľnú smolu, alebo niečím toto na seba priťahuje. Je to velmi zvlášte.
Vás kde učili ekonómiu? Ak by sa dnes určila minimálka 3000 €, do roka až dvoch Slovensko zbankrotuje. Štát nebude mať z čoho platiť svojich zamestnancov. Nemôžeme mať vysoké platy bez toho aby naša ekonomika na tie platy zarobila.
Priemerný Dán ročne vyprodukuje domáci produkt za 75 tis.$, priemerný Slovák za 28 tis.$
Môcť môže ako všetko keď sa niečo robí zbesilo silou a bez rozumu, ale prečo by som to robil? Za tie roky mám silu dotiahnutia "v ruke", doťahujem to krátkym kľúčom práve preto aby som nestrhol alebo nepoškodil závit. Zatiaľ sa mi to za 18 rokov vlastnej výmeny nestalo ani raz (4 rôzne autá) a okrem toho prípadu keď som jediný krát nepremazal sa mi ani raz skrutky neuvolnili.
Ešte doplnenie: premazanie nielenže pomôže lepšiemu zatiahnutiu skrutky, ale ju aj ochráni proti vlhkosti, t.j. omnoho menej hrzavie závit.
Ešte moja skromná rada: ak si meníte sady diskov doma, vrelo odporúčam okrem očistenia závitu skrutiek od hrdze aj ich jemné premazanie vazelínou. Na diskusiách sú dva tábory - jeden je za premazanie, druhý proti. Ja som 15 rokov na radu môjho otca premazával a nemal som problém. Vlani pred zimou som na našom jednom aute z dvoch na skúšku nepremazal a v priebehu mesiaca január sa mi skrutky na 2 kolesách uvolnili. Premazal som ich, znovu zatiahol a bolo znova bez problému. Už ma nik nepresvedčí o tom že sa nepremazáva.
Plne rozumiem vašej voľbe, len menšine ľudí sa s tým chce babrať. Mne osobne problém prehodiť disky s pneu v garáži nerobí. U mňa by to bolo v pneuservise ročne 2x35€. Výmena ma trvá cca 45 minút (aj s kontrolou tlaku) t.j. za rok 1,5 hodiny roboty za ktorú úšetrím 70 €. Zároveň je to pre mňa omnoho kratší čas ako by ma trvalo doviesť auto z mojej dediny do pneuservisu, počkať na výmenu a odísť domov. Takto šetrím čas aj peniaze.
Jasné že sa niekedy musia meniť skrutky, napr. na na originálnych hliníkových diskoch mám skrutky s oblým sedlom a na letných diskoch mám viac kónické sedlo. Keď som tieto neorigo disky kupoval, obchod mi k nim poslal aj prislúchajúce skrutky. Ak by som použil pôvodné, kolesu hrozí že sa uvolní (žene sa toto stalo keď jej v pneuservise omylom nevymenili skrutky).
Nevedel som že v článku spomenutý start-up vyrába 40 rokov aj Maglevi a Shikanzeny. Asi máte lepšie informácie.
Áno, zhrabnem dotáciu zo štátu vo forme 4x ceny elektriny vs trh a 100 ovečkám zadotujem tých 12 centov a dám to všade do novín ako reklamu aký som super ekologicko nezávislý. "Vrtule aj do vašej dediny, pozrite ako si títo krochkajú". Až sa bojím spýtať odkiaľ nezávisláci majú elektrinu v decembri a januári keď sú hmlisté dni bez vetra. Oh wait, zachraňuje ich dodaná elektrina zvonka, ekologicky v Nemecku z 80% vyrobená z plynu a uhlia.
Nie, platia marketingovú cenu. Na ich nízku cenu elektriny sa im zbierajú spotrebitelia vo zvyšku Nemecka keďže štát ich (výrobcu elektriny) dotuje tým že im plati 4x trhovej ceny elektriny. Potom vedia dať tým 100 ľuďom cenu elektriny ktorá nepokrýva ani náklady výroby. Ak by to nerobil, okamžite celý projekt padá na hubu. Ako nižšie píšem - Potemkinova dedina.
Nuž moje skromné vedomosti o ich programe a ich úžasnej "Energiewende" sú také, že za cenu drastického nárastu ceny elektriny pre ich už dnes kolabujúci priemysel, odstavenia CO2 neutrálnych jadrových elektrární sa za 15 rokov významne nikam neposunuli a stále 80% výroby je z fosílnych zdrojov. Len vymenili časť výroby elektriny z uhlia na plyn a stabilnú elektrinu z jadra za nestabilnú z vetra. https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Germ… . A odpoveď prečo v článku uvedená Potemkinova dedina ekonomicky funguje je tam predsa uvedená - štát t.j. nemecký daňovníci ich dotujú vykupovaním elektriny za vysokú netrhovú cenu 40 centov/kwh (4x dnešnej trhovej ceny). Koľko by museli inak veselí občania Feldheimu platiť za kwh elektriny v ktorej by mali zohľadnené plné odpisy veternej elektrárne ak by sa na ich elektrinu neskladal zvyšok Nemecka?
Ale prd z makom. Takto končili peniaze železníc za vlád Fica: https://e.dennikn.sk/853951/exriaditel-zelez…
Nuž stavať sa do pozície lídra v ultra rýchlej mobilite môžu, veď aj blázon v blázinci sa môže tváriť že je Napoleon. V každom prípade dnes nemajú NIČ, žiadne skúsenosti so stavbou vesmírnych prostriedkov, žiadny technický demonštrátor, len sľuby. Po vyzbieraní peňazí potichu zaniknú. Alebo budú ako Toyota, ktorá už 10 rokov každý rok vydá vyhlásenie že do 2 rokov nasadí do svojich elektromobilov solid-state batérie.
No situácia je taká, že elektroáut sa predáva čoraz viac ale stále menej ako si automobilky mysleli že bude. Hlavnou príčinou je ako ste uviedli ich cena a to že do nižších cenových segmentov vstupujú automobilky až v poslednom období.
Čo sa týka otázky BEV vs Plugin Hybrid tak oficiálne dáta ACEA uvádzajú že pri stagnujúcom celkovom trhu automobilov za obdobie január-júl 2025 dosiahli batériové elektromobily podiel 15,6% t.j. 25% nárast oproti podielu na trhu 12,5% v r.2024.
Plugin hybridy majú tento rok podiel 8,6%, t.j. nárast 26% oproti podielu na trhu 6,8% v r.2024.
Nárast je pritom nerovnomerný, taká Škoda mala v júli Elroq a Eniac na 1. a 2. mieste v predajnosti v Európe a blíži sa kapacite svojej výroby, podobne Volkwagen, na druhej strane ako sa tu píše taký Ford prepúšťa a Tesla v predajoch tiež padá.
zdroj Acea: https://www.acea.auto/pc-registrations/new-c…
Dovoľte mi opraviť titulok na: "Elektromobily Ford sa nepredávajú". Jedine že že by 30% medziročný nárast v Európe (vrátane Nemecka) za obdobie január až júl bol podľa redakcie vlastne pokles.
Ja som Ja: nehovorilo sa o mobiloch že URČITE spôsobujú rakovinu? Toto som čítal od podobných kuvikov od polovice 90-tych rokov. Ale nik nedokázal vysvetliť prečo by sa to malo diať, keďže mobily vyžarujú v pásme 900-2000 Mhz len nejonizujúce žiarenie t.j. sila fotónov je príliž nízka na rozbitie molekulárnych väzieb v tkanivách (elektromobily sú na tom ešte o rád lepšie, vyžarujú len max. v kiloherzoch). Po rokoch keďže sa žiadny nárast rakoviny nepreukázal tento mýtus odišiel do zabudnutia, len aby ho na krátku dobu alobalové čapice vytiahli v podobe paniky okolo 5G. To čo tvrdíte vy nemá nikde oporu, je to podobný mýtus. Ak by to bola pravda tak by dnes všetci vodiči elektrických ako aj diesel-elektrických rušňov (a oni sedia nad 20x silnejšími elektromotormi ako v autách) sa už poberali do hrobu. A v Nórsku kde už niekoľko rokov je väčšina áut elektrických by už museli byť plné nemocnice.
Prečo? Mesiac dozadu sme boli na Tureckej riviére pri Side. Problémy sme nemali, malé muchy sa nájdu všade kde sme posledných 15 rokov chodili. Správanie personálu bol OK od neutrálneho po úctivé (hlavne ak sme dali sprepitné). Vždy sme našli volné ležadlá či už pri bazéne alebo pri pláži. Ceny na trhu uvedené nemali v 95% prípadov bolo treba zjednávať. Strava all inclusive bola veľmi dobrá - boli sme ale v 5* trochu drahšom hoteli. Kolegine boli v blízkom tiež 5* hoteli ale lacnejšom a šli ako Last minute za 50% zľavu - oni mali napr. stravu zlú. Proste v Turecku platí koľko peňazí toľko muziky, ale mne príde s deťmi lepšie ako Grécko (lepšie vybavené rezorty v porovnateľnej cenovej úrovni).
Koštatujem stav tak ako ho vidím, v zásade mi je to aj trochu ľúto, dúfal som že BYD viac rozvíri vody na EU trhu. O Von der Leien vysokú mienku nemám ale asi vnímate že politika je o obchode - niečo za niečo. A keď Orbán už 3 roky vetuje spoločnú zahraničnú politiku EU, tak mu to EK opláca podobnou kartou. Proste sa rozhodli že Orbán im Trójskeho koňa Číny a Ruska robiť nebude. A myslím že 25 z 27 členských krajín majú podobný názor ako EK.
To vyšetrovanie EU bolo podľa mňa naschvál od Európskej komisie za Orbánove naschvály za posledné roky. V tejto hre vie byť len jeden porazený a to Maďarsko. A ak sa bude Fico viac snažiť, čo aj robí, tak sa k Maďarsku pripojíme aj my.
Odporúčame