Rakusania stratili pred 101 rokmi 88 percent uzemia a porovnatelny pocet obyvatelov. Nikto tam ale nerobi taky cirkus, ako prislusnici naroda, ktory pouziva pre nas absolutne nezrozumitelny jazyk.
Rakusania stratili pred 101 rokmi 88 percent uzemia a porovnatelny pocet obyvatelov. Nikto tam ale nerobi taky cirkus, ako prislusnici naroda, ktory pouziva pre nas absolutne nezrozumitelny jazyk.
A keby to aj bola pravda, co ma byt? Milsie by Ti bolo ist do prvych linii na vychodnom fronte, ako to robili so Slovakmi z okupovanych uzemii horthyovci? Kto nam vybojoval hranice? Hodza po prvej svetovej po rokovani v Budapesti suhlasil, aby Bratislava, Nitra aj Kosice patrili Madarsku, hranice sme vybojovali na Benesov prikaz, respektive legionari, v ktorych bolo viac ako devatdesiat percent Cechov, tak co sa tu stale navazas do byvaleho ceskoslovenskeho prezidenta?
Pre Salini to nie je prvý projekt, s ktorým má problémy. Tu je článok o projektoch firmy v Poľsku:
Mosty v Komarne a cez Ipel stavaju madarske firmy, slovenske firmy su vylucene z vystavby, ako sme tuto pakaren mohli vobec dovolit? Madarske letecke spolocnosti, Wizzair napriklad, maju lukrativne podmienky na nasich letiskach..Toto sme chceli???!!!!
Nic proti juznym susedom, ale co je vela, to je vela...
Pred Bratislavou to smeru D1 aj to smeru D2 nikdy neboli navesti na Budapest, H (Hungary). Bol tam ako prvy ciel Gyor a druhy Wien, aj ked po 1989 by bol ciel Wien ako prvy logickejsi, kedze Blava ma daleko uzsie kontaky s Viednou. Teraz ich je ale zo vsetkych dialnicnych smerov smeroviek na Budapest požehnane a stale ich pribúda. Absolutnym vrcholom arogancie je krizovatka D1 a D2, kde je uvedena Budapest na prvom mieste, potom Gyor na mieste druhom a az na tretom mieste Wien. Dve madarske mesta zo smeru vychod zapad na jednej z hlavnych slovenskych dialnicnych krizovatiek. Na bratislavskom centralnom trhovisku, kde su inak smerové tabule s názvami miestnych častí, najnovšie pribudla smerova tabula s oznacenim H, Madarsko a Budapest, hoci Vieden a Brno su ovela blizsie, naviac je to miestna, bratislavska komunikacia....
Preboha, ak jazdim autom, mam pocit, ze v cestnych ukatovateloch je juzne Slovensko tak blizko Madarsku, ako este nikdy. Najhorsie je, ze sa to ako mor rozsiruje v Bratislave, nasom hlavnom meste. Co uz naozaj koalicia nevie ministrovi, byvalemu telocvikarovi vo vlade klepnut po prsoch???!!!
Juhu kvalitne cesty a dialnice len prajem.
Ine ma trapi. Pred Bratislavou to smeru D1 aj to smeru D2 nikdy neboli navesti na Budapest, H (Hungary). Bol tam ako prvy ciel Gyor a druhy Wien, aj ked po 1989 by bol ciel Wien ako prvy logickejsi, kedze Blava ma daleko uzsie kontaky s Viednou. Teraz ich je ale zo vsetkych dialnicnych smerov smeroviek na Budapest požehnane a stale ich pribúda. Rovnako priamo v mestach na juhu Slovenska. Idete do Galanty a v centre sa dozviete, kam sa ma ist smerom na Budapest. Absolutnym vrcholom arogancie je krizovatka D1 a D2, kde je uvedena Budapest na prvom mieste, potom Gyor na mieste druhom a az na tretom mieste Wien. Dve madarske mesta zo smeru vychod zapad na jednej z hlavnych slovenskych dialnicnych krizovatiek.
Ak sa im otvorili brány Európy je Ukrajina podľa Poroša asi Ázia, možno Afrika. "nebude mať svoj koniec" je ako "So ZSSR na včené časy a nikdy inak", všetci vieme, ako to dopadlo.
Ako za čias ZSSR, mávanie vlajočkami, idiotské prejavy, ktoré mali aj tak potomkovia bývalých politrukov... jediný rozdiel, vlajky ZSSR vymenené za vlajočky EU.....
Pre týchto chudákov je "bezvízový styk" danajským darom, kto sem príde, žobrácke gangy, nájomní vrahovia a lacné dievčatá? Normálny ukrajinec už dávno emigroval a ten, ktorý v zdevastovanej krajine ostal, nemá ani na podpriemernú dovolenku u nás, s priemerným platom 130 euro.
A som presvedčený, že Kiska je zaplatený provokatér. Poroša nikde nechcú, aj Poliaci predtým priatelia ukrošov dali jasne najavo, že pokiaľ neuznajú genocídu stotisíc Poliakov, žiadne kamaradshafty nebudú, iba ten náš úbpžiak sa stále s3rie do Banderistanu, bože....
Ukropia bude presne ako Turecko, trepe sa tam, kde ju nikto nechce.... Turci nakoniec tiež neuznali genocídu Arménov a ukroši sú na rovnakej ceste....
Fajn až na názov dôležitej križovatky. Ketelec sa v článku spomína niekoľkokrát, je to ale malá časť Podunajských Biskupíc len s niekoľkými domami. Nerozumiem, prečo sa križovatka nenazýva Bratislava - Podunajské Biskupice, alebo Bratislava-juh.
Neviem prečo chýbajú napríklad prehliadky vo francúzštine, nemčine a ruštine. Okrem toho, namiesto spoznávania života nejakých cudzích osobností, ktoré ani poriadne nepoznáme, by mali byť tematickým celkom napríklad hokejové Košice, počnúc Lacom Trojákom, hutnícke Košice, z významných osobností Košice Waldemara Matušku, či Jonáša Záborského.
Cena je dobrá, hoci víťaz má zo všetkých najdlhší čas výstavby. Mosty a potrebné inžinierske objekty by sa mali stavať s rezervou na tretí pruh tak, ako to robia Poliaci. Ešte k názvu križovatky Ketelec, lepší by bol nejaký známy a zrozumiteľný názov, Podunajské Biskupice, alebo Prievoz Juh, tak, ako to majú ostatné bratislavské diaľničné križovatky.
Nebyť Viedenskej arbitráže, a odstúpeniu väčšinovo slovenských Košíc a okolia pôsobila, by v Košiciach, čo sa nakoniec po vojne aj stalo.
"Zárodky technického vysokého školstva v Košiciach siahajú do roku 1937, keď bola Zákonom č. 170 Československej republiky zriadená Štátna vysoká škola technická Dr. Milana Rastislava Štefánika v Košiciach. S vyučovaním sa malo začať už v školskom roku 1938/39, no predvojnové udalosti po Viedenskej arbitráži prinútili presťahovať ju najskôr do Prešova, potom do Martina, až nakoniec zakotvila v Bratislave a dala základ dnešnej Slovenskej technickej univerzite v Bratislave. "
Ďalej, áno boli sme najpriemyselnejšou a najvyspelejšou časťou Uhorska, ale objem nášho priemyslu bol maximálne 10 percent celkového priemyslu republiky. Skúsim vyhľadať v nemčine jeden materiál, Česi však boli najpriemyselnejšou časťou Rakúska u nás prevažovali malé továrne, u susedov však bola zavedená veľkovýroba. Inak presun priemyselných podnikov z Čiech na Slovensko v tridsiatych rokoch, budovanie elektrární Ti nič nehovorí? :) Nový štát sa potreboval stabilizovať a nebyť veľkej krízy a nástupu fašizmu, bolo by sa to podarilo. To je však história...
A čo Technická univerzita Košice? Nebyť vojny, bola by ďalšou univerzitnou inštitúciou. Okrem toho, pozri si rovnako dejepis pre základné školy: "Po vzniku prvej Československej republiky sa pomery v slovenskom školstve zlepšili. Veľké úlohy čakali v novoutvorenom štáte na školstvo, výchovu, vzdelávanie, učiteľstvo a pedagogickú teóriu a to najmä na Slovensku, ktoré sa podľa Deklarácie slovenského národa z 30. októbra 1918 stalo súčasťou nového štátu. V tomto období bola na Slovensku len tristo slovenských učiteľov pre ľudové školy a asi dvadsať stredoškolských profesorov Slovákov." Okrem toho, idea československého národa bola účelová, pretože inak by sme ťažšie presvedčili mocnosti o vzniku Československa. Spolu s legionármi, americkými Slovákmi a šikovnou zahraničnou diplomaciou sme tak mali základ pre vznik nového štátu. Zahraničie sme museli presvedčiť, inak by nás nikto neuznal!!!
Sorry, ale preboha, my sa musíme pridať k Nordstreamu, preprava cez naše územie je pasé, a ani náš postoj, ani postoj Čechov na tom nič nezmení, tak o čom to prosím Ťa píšeš?
Inak kto je podľa Teba najprirodzenejší spojenec Slovenska?
No, z nemeckého obkľúčenia sme bratom Čechom nepomohli tak celkom my, tesne po prvej svetovej vojne áno, neskôr to bola skôr situácia po druhej svetovej vojne a pripojenie Sliezska a časti Pruska k Poľsku, čím severná československá hranica dostala za suseda Poľsko, čo bolo aj historicky prijateľnejšie, ako Nemecko.
Ak nie je v pláne, je to len škoda pretože by pomohol napojeniu na ceskú R35, čo je čiastočne postavená dialnica, resp. druhé velké východozápadné prepojenie v ČR.
Ale poďme do súčasnosti, s tým Nordstreamom nám podľa mna neostáva nič iné, ako sa pridat k Cesku, na tranzit mozeme zabudnut, v Rusku sa suroviny tazia a Nemci, resp. západ sú najlepší zákazník čo sa týka objemu i platenia. Aký sposob prepravy si vyberú, je ich vec. My bohužiaľ prídeme o poplatky za tranzit, ale s tým nenarobíme už v vôbec nič. Za to, čo je na Ukrajine nemôžeme, mali by sme sa však prispôsobiť situácii a pridať sa k Nordstreamu.
Jasne, mali svoje školy od základných po univerzity, kultúru, Národné divadlo, operu..... čo sme mali my? Česi boli v roku 1918 jeden vyspelý európsky národ. Čo sme mali v roku 1918 my? Okrem našincov, ktorí emigrovali /americkí Slováci, Štefánik..../ tu nebol takmer nikto... Ešte aj tí, čo tu boli, Hodža rokoval o hraniciach s Maďarmi v 1918tom a sľúbil im Blavu, Košice aj Nitru.... Beneš a Pražáci to museli diplomaticky naprávať.... Pozri si, prosím Ťa, mapu zo začiatku 20. storočia... Zakarpatská Ukrajina, vtedy súčasť Maďarska, resp. Uhorska... jeden z najchudobnejších regiónov celej Europy, Slovensko vtedy suvrénne zaostalejšie, ako akákoľvek časť dnešného Rakúska a Ceska.... Pocas prvej republiky bytová výstavba, zakladanie univerzít a škôl všetkých druhov, spolková činnosť, vyrástla prvá generácia slovenskej inteligencie, cesty, železnice, áno, boli aj ťažkosti, ale spolužitie nám mimoriadne pomohlo, inak by sme neprežili!!!!
Odporúčame