Priznajme, Slováci ako podnikatelia v cest. ruchu sme neschopáci.Nedokážeme skĺbiť propagáciu s výbornou úrovňou služieb a sprostr. prírodných krás, príp s agroturistikou. Je márne poukazovať na rakúsky, švajčiarsky či nemecký príklad. Bežného Slováka ponižuje niekoho pekne obslúžiť, tváriť sa komunikatívne, on vidí v hosťovi len potenciálnu obeť, ktorú za minimum námahy sa pokúsi maximálne ošklbať.(Samozrejme sú výnimky). Za môjho dlhšieho pobytu v Nemecku som sa snažil preniknúť do úspechu Talianov, Grékov, Francúzov, či Španielov v Berlíne. A i riešiť otázku, prečo v tej dobe 1993-1994 nebola tam ani jedna slovenská reštaurácia. Na začiatku podnikateľ v prenajat. priestoroch. Manželka v kuchyni, deti či nejaký krajan vypomáha s obsluhou. Ale: suroviny pre kuchyňu dováža zo svojho Toskánska od príbuzných, šunky, syry, víno, olivy etc. A varí toskánsku kuchyňu, vynikajúcu, vtedy nezrovnateľnú s nem.To je ten správny reťazec, tradície, regiónu, propagácie krajiny pôvodu.