"Lodná doprava by teda znamenala konkurenciu pre železnice. Keďže budovanie kanálov a železníc zostáva doménou štátu, ten by si mal rozmyslieť, či chce za drahé peniaze postaviť súbežný dopravný koridor a znížiť tak výnos z miliárd eur, ktoré investoval do považskej železnice."
V prvom rade si treba ujasniť, na čo slúžika železnice.... Miliardy investované do železnice slúžili na zvýšenie rýchlosti, bezpečnosti a komfortu na železnici - PRE OSOBNÚ DOPRAVU.... Nákladná doprava NIKDY nevyužije rýchlosť 160 km/hod., čo je súčasná rýchlosť na modernizovanej trati. .Z uvedeného vyplýva, že považská železnica je v prvom rade určená na prepravu osôb (čo mimochodom dokazuje aj súčasná vláda, ktorá podporuje práve osobnú železničnú dopravu na úkor nákladnej - viď výstavba diaľnic, ktorá presúva tovar zo železníc na cesty a cestovné zdarma, resp. zvýhodnené). Na rozdiel od USA, kde má nákladná doprava na železnici prednosť pred osobnou, u nás je to presne naopak....