Keď netušíš o čom je reč tak radšej mlč. Inak zo seba robíš debila (a možno ani nerobíš?).
Keď netušíš o čom je reč tak radšej mlč. Inak zo seba robíš debila (a možno ani nerobíš?).
Prečo Pakistanec? Koľko ľudí v SR dokáže aktívne zadať súradnice do GPS? Počítam že pre približne 50% populácie je to nepredstaviteľná vec. Vodič bol možno len užívateľ - jednotlivé body mal nedefinované v obľúbených (alebo v niečom podobnom) od zamestnávateľa.
Nedáva - dobre. A čo bráni predstaviteľom ZMOSu (mnohí starostovia sú aj poslanci) aby navrhli novelu zákona o dani z nehnuteľností (317/1992 Zb.) a túto možnosť tam zapracovali?
pivo ako pivo - varí sa to v jednom tanku, len výsledný obal a spôsob podávania je iný.
vyššie dane na nehnuteľnosti, ale tiež žiadna celoštátna DPH tak ako ju poznáme u nás. Kľudne zaplatím 2000€ na dani z nehnuteľnosti a ďalších 3600 € na dani z príjmu (ročne) - ak po mne prestane štát požadovať 1,5 centa z každého kúpeného rohlíka (20% DPH) - pretože dnes zaplatím 3600 na dani z príjmu a ďalších 4-5000 € ročne na DPH - preto sú dane z nehnuteľností u nás relatívne nízke.
Obce plačú miesto toho, aby využili možnosti, ktoré im dáva zákon - napr. rapídne zvýšenie daní z nehnuteľností (nie pôdy, ale budov) pre majiteľov, ktorí v obci nemajú trvalý pobyt. Rovnako zvýšenei platieb za odvoz odpadu pre domy, ktorých majitelia nemajú trvalý pobyt v obci. A k životu v obci - každý obyvateľ s travlým pobytom dostane permanentku, ktorá ho oprávňuje využívať obecné aktivity (služby, kultúrne podujatia a pod.) - kto ju nemá, nech si zaplatí.
Ten kec o mieri a porozumení tak, ako sa to doposiaľ nepodarilo je myslený vážne? Veď v rovnakom "mieri a porozumení" žili národy aj v Rakúsko-Uhorsku (aspoň podľa názoru cisárskeho dvora). A v rovnakom mieri a porozumení by dodnes žili národy ZSSR - ak by ÚV KSSZ nezvolil do čela štátu Gorbačova. V rovnakom mieri a porozumení žili aj národy bývalej Juhoslávie. A v rovnakom mieri a porozumení žijú aj národy v dnešnom Belgicku.... ČSFR by skôr či neskôr skončilo možno práve Juhoslovanským spôsobom a môžme byť radi že to niektorí politici chápali a urýchlili to mierovým spôsobom. A k referendu - možno by v roku 1992 mali stúpenci federácie ešte revahu, ale mali by ju aj v roku 1995? Nemôže existovať štát s dvoma rýchlosťami ekonomiky - a hádky o tom kto na koho dopláca by len kulminovali a nakoniec viedli k rozvodu s fatálnymi následkami.
Čapovaný Kelt 10° - cca 1€. PET fľaša v Lidli 0,99€ - rozdiel na jednom pollitrovom pive je cca 67 centov v prospech piva z Lidlu (v Tescu stojí tá istá fľaša 1,19 €, rozdiel v prospech PET na jedno pivo cca 60 centov). Naviac si to pivo vypijem v pohode kde a kedy chcem a nemusím sedieť v mnohokrát zafajčenej a tmavej miestnosti plnej kriku už podgurážených štamgastov.
Kto by rozhodoval. Ak si to niekto ešte nevšimol, tak centrálne plánované hospodárstvo v tomto štáte skončilo v novembri 1989. O tom čo sa kde bude siať a vyrábať rozhodujú len a len majitelia firiem - a to sú jednotliví farmári (a je jedno či ide o súkromnú farmu, družstvo, s.r.o., akciovku, alebo niečo iné).
Idioti. Nové vozidlo ide na prvú STK po 4 rokoch. Potom nasleduje druhá STK v šiestich rokoch. A potom by malo auto ísť každý rok. Buď sú nové vozidlá také nekvalitné, alebo niekto v Bruseli naháňa biznis pre majiteľov staníc. Pochopil by som keby išlo o vozidlá staré 10, alebo 15 rokov, alebo keby to naviazali na počet odjazdených kilometrov (napr. po prvých 100 000, alebo 1500 00 km technické kontroly každý rok, bez ohľadu na vek vozidla).
Je to pár rokov čo SEKO-IMO svojou kontrolou zistilo, že opravy armádnych vozidiel v uvedených podnikoch sú ekonomicky nevýhodné - práve v súvislosti s ich predražením a nekvalitou. Ako príklad ekonomicky výhodnej opravy navrhli realizovať opravy časti vozového parku kapacitami ministerstva vnútra, ktoré rovnaké práce dokázali realizovať kvalitnejšie a omnoho lacnejšie. Pointa je v tom, že kontrola tým istým SEKO-IMO po zmene vlády (nebavíme sa o súčasnej vládnej garnitúre) konštatovala, že opravy realizované v rezorte MV sú opäť neekonomické a lacnejšie to vyjde zas v bývalých VOP.
Zdraželo MV po výsledku prvej kontroly svoju prácu, alebo zlacneli bývalé VOP?
Otázka je dokedy. Pre Moslimské bratstvo (a iné strany) nie je problém zo dňa na deň vyrobiť zo straníka absolútneho nestranníka, ktorý ale vie, komu vďačí za plat (a keby sa tam náhodou dostal úplný nestraník, tak má určite rodinu, takže nejaké páky na jeho ovplyvnenie sa nájdu).
Takmer by si mal pracdu - ale iba takmer. To čo tvrdíš platí v normálnej ekonomike, nie v socialistickom poľnohospodárstve EÚ. Pokiaľ dostane farmár v starej krajine EÚ 2-3 x také dotácie ako tí naši, tak našim poľnohospodárom nepomôžu ani nížšie náklady - západný farmár ds dotáciami aj tak vypestuje lacnejši ako náš. Nehovoriac o tom, že naše náklady sú nižšie iba v hlavách idealistov.... Pozrel si si čo jazdí po poliach? Samý zelený John Deer - drahé traktory dotované EÚ. Zetory, Ursusy a ďalšie tradičné značky pomaly miznú - pretože aj keď sú lacnejšie ako JD, bez dotácií si ich aj tak nikto nekúpi - aj to sú náklady na potraviny...
Takmer by si mal pracdu - ale iba takmer. To čo tvrdíš platí v normálnej ekonomike, nie v socialistickom poľnohospodárstve EÚ. Pokiaľ dostane farmár v starej krajine EÚ 2-3 x také dotácie ako tí naši, tak našim poľnohospodárom nepomôžu ani nížšie náklady - západný farmár ds dotáciami aj tak vypestuje lacnejši ako náš. Nehovoriac o tom, že naše náklady sú nižšie iba v hlavách idealistov.... Pozrel si si čo jazdí po poliach? Samý zelený John Deer - drahé traktory dotované EÚ. Zetory, Ursusy a ďalšie tradičné značky pomaly miznú - pretože aj keď sú lacnejšie ako JD, bez dotácií si ich aj tak nikto nekúpi - aj to sú náklady na potraviny...
Malá ukážka šafárenia. A je toho podstatne viac. Napr. obrnené automobily IVECO nakúpené v roku 2009 (o ktorých sa tvrdilo že sú lacnejšie ako Aligátory) sú dnes kde? Prečo sa vojskové skúška na nákladné vozidlá robia často až potom, keď je zmluvne kúpených 10 a viac vozidiel (normály človek si otestuje vzorku a až potom objednáva zvyšok, alebo nie)? A čo s vozidlami, ktoré sú zaplatené, ale neprejdú vojskovými skúškami?
A kedyže to v tom Švajčiarsku nejaké sviatky rušili aby naštartovali hospodársky rast????
Keď budeme mať platy ako v Taliansku, tak potom hurá siesta. Lenže Taliani (španieli, gréci) sú schopní zo svojich platov vyplácať opatrovateľ/ky/ov pre deti / gazdiné a upratovačky. Normálny slovenský zamestnanec je rád, že sa dostane z rannej smeny domov do 15:00 (ak má šťastie a robí niekde blízko bydliska) a postará sa o deti. Keď zarobí 2000-3333€ mesačne, tak potom si môže dovoliť nejakú opatrovateľku z radov nezamestnaných (alebo platené CVČ a pod. ) a môže si užívať obedňajšiu prestávku aj v trvaní 2 hodín. Spolu s tým predpokladám aj skrátenie 40 hodinového pracovného týždňa na aspoň 36 hodinový, pretože v opačnom prípade neviem ako bude vyzerať trojzmenná prevádzka s dvojhodinovou obedňajšou siestou.....
Nechapem o čo ide a čo sa rieši - vizitácia = KONTROLA. Ak kontrola zistila porušenie pravidiel, tak je logické že padá hlava, ktorá nesie zodpovednosť. Bežní ľudia nevidia čo sa deje v zákulisí - je možné že sa stavajú (čiste teoreticky) za osobu, ktorá kryla páchanie napr. trestnej činnosti - viď príklad z iných štátov, kde biskupi kryli kňazov - pedofilov. Kde berú tí čo teraz protestzujú istotu, že aj v tomto prípade nejde o niečo podobné?????.
Nie nevšimol - nejde o žiadnu tradíciu, aspoň nie tak, ako je dnes siesta chápaná. Siesta má (mala) svoj zmysel napr. v poľnohospodárstve, keď roľníci pracujú na poli ráno a večer a počas najväčších horúčav oddychujú (majitelia pôdy neboli v minulosti hlúpi a vedeli že nejako si pracovmú silu chrániť musia). Ale prečo by sa mala dodržiavať nejaká siesta dnes, keď na pole pošlem klimatizovaný traktor????
Ale napr. v španielsku siesta ako taká oficiálne neexistuje - je to výmysel silných odborov, ktorý znižuje ekonomickú výkonnosť krajiny. Kto chce nech siestuje (ak na to má a zatvorenie jeho prevádzky počas obeda nespôsobí že ho zlikviduje konkurencia), ale nech sa to nikto nesnaží zaviesť plošne -
Idiot. Už vidím nepretržité prevádzky ako prerušujú počas obeda výrobu. Alebo úradníkov ako idú cez obed na 3 hodiny domov (z toho 2 hodiny strávia v zápche) a makajú do 8 večer. A rodina je kde? Pán poslanec si akosi nevšimol že obedňajšia siesta nie je tradícia, ale novodobý výmysel zavedený v druhej polovici tohto storočia. A aj kvôli tej sieste má španieslko a taliansko ekonomiku takú akú má.
Odporúčame