lebo treba vsetko hodit na rok a pol vladnutia pravice a nerozmyslat, ze uz to 3. vladnucie obdobie za sebou safari preceda hranol - psst. Treba najst nejakeho vonkajsieho nepriatela. Sorosa, Brusel, Cinu, Mongolov - hocikoho, kto je zozpovedny.
lebo treba vsetko hodit na rok a pol vladnutia pravice a nerozmyslat, ze uz to 3. vladnucie obdobie za sebou safari preceda hranol - psst. Treba najst nejakeho vonkajsieho nepriatela. Sorosa, Brusel, Cinu, Mongolov - hocikoho, kto je zozpovedny.
Mate takmer vo vsetkom pravdu, preto som vam aj dal plusku. Magorov je medzi nami vela, ci uz sa pohybuju pesi, na korculiach, eletro-xyz, bicykloch, ci autach.
Akurat nechapem, co si myslite, ze sa zmeni, ak by aj ostatni ucastnici CP robili vodicsky preukaz. Myslite si, ze uz by dospely cyklista na cervenu nepresiel? Ze to nevedel? Uz by vam neskrizil niekto arogantne cestu? Ved to vobec nesuvisi s vodicskym preukazom, ale charakterom daneho cloveka. Soferi maju vodicky preukaz a napriek tomu porusuju predpisy (vedome ci nevedome). Takist ako chcete oddelit cyklistu od korculiara ci chodca. Ved aj 100kg bezec ma obrovsku hybnost a moze skalicit male dieta ci seniora.
Vodic vobec nie je zodpovedny za to, ked mu z chodnika skoci pod auto chodec ci cyklista. Ked vsak vo vedlajsiom pruhu da vodic prednost chodcovi na prechode a vodic v 2. pruhu ho zabije ... asi sa bavime o niecom inom.
S ignorovanim zakona najskor nic. O ziadnom vyskume v tomto smere nejde. Ale pozornemu citatelovi urcite neuslo, ze v tomto clanku sa jedna o ubytok fyzickych, psychickych schopnost, degradacie zraku, reakcnych casov s suvislosti s vekom sofera. Sucasna vyhlaska to riesi velmi povrchne - lekarskymi prehliadkami kazdych 5? rokov po 65. roku zivota. Lenze tam sa reakcne casy nedaju zistit.
Ja viem, ze sa vam to strasne velmi nepaci, ale je to tak, ludske telo casom starne, nastavaju degenerativne procesy, zhorsuje sa zrak, sluch, vnimanie tepla, tlaku, odchadzaju organy, zmenam sa nevyhne ani samotny mozog a nervova sustava ... na konci procesu je smrt. Okrem Gilgamesa, Krista a Lenina ktory je vecne zivy tak skoncia vsetci.
Aky ma zmysel tu vypisovat ine porusenia predpisov, ci ine nehody sposobene z inych pricin ?
Ide snad vsetkym o to, aby sa aj v ich rodine nestala podobna tragedia ako v tu. Ci nie?
asi nepoznas nikoho v svojom okoli, kto ma cez 80 rokov. Mal by si sa asi viac starat o svojho rodica / stareho rodica a potom pisat mudra. Takym ako si ty by som odporucil nutene sa pohybovat cez prechody so svojimi malymi detmi a vsetky auta okolo by boli riadene geriatrikmi. Velmi rychlo by si zacal upravovat svoje nazory. Mne 2 krizove situacie za posledny mesiac zaposobene prave seniormi cez 70r stacili. To, ze mi skodu preplatila dedova PZPcka vobec nic neriesi. Nastastie nikto nebol zraneny.
lebo bicykel ma do 10kg a bezne osobne auto ma cez 1000kg. Lebo bezny cyklista sa pohybuje rychlostou okolo 20km (nie kazdy je Sagan) a auta aj v mestach chodia cez 60km. Lebo cyklista ohrozuje hlavne seba a za svoje zle rozhodnutia v 95% nesie nasledky on, narozdiel od stretu auta s cyklistom, chodcom, korculiarom, segwayistom, skejtakom, atd.
Ano, vsetci by mali poznat pravidla cestnej premavky, aj chodci. Funguje tu system predskolskej, skolskej vychovy, dopravnych ihrisk a pod. Nevidim dovod preco by mali byt vodici (sam pravidelne soferujem na dialniciach, okrskach aj meste) nejak nabruseni voci cyklistom. Najdu sa v oboch stadach nepriemny jedinci, ale zeby sa cyklisti ako skupina chovala nejak vynimocne mi neprijde. S autom mas k dispozicii extremne tazky stroj, schopny extremnych rychlosti s dlhou brzdnou drahou a obrovskou hybnostou. Zrazky s autom byvaju casto fatalne. Preto su na vodicov motorovych vozidiel aj vyssie naroky - su nebezpecnejsi pre svoje okolie.
lebo clanok aj debata k nemu sa tyka faktu, ze 1 auto zastalo pred prechodom, ale 85 ex-knaz na to nereagoval a dievcatko zabil. 85 rocny clovek ma v 99% pripadov vyrazne spomalene reflexy, reakcnu dobu, uzsie zorne pole, takmer neexistujuce periferne videnie. Tito ludia by nemali soferovat auta v beznej premavke, lebo budu sposobovat podobne tragedie.
mas na to riesenie? Preco by sa nemalo zacat riesit tam, kde je riesenie neporovnatelne jednoduchsie a lacnejsie? Tieto 2 veci by sa mali riesit paralelne. Jedna je ovela komplexnejsia a dovodov je nespocet. V tomto pripade ide o degradaciu schopnosti soferovat sposobenu vekom. Jasne vycleneny problem, ktory ide ovela lahsie aj riesit.
Co sa tyka ceny, stat si nebude moct dovolit prist s niecim nakladnym pre dochodcov. Ocakavaj cca 20 minut v simulatore, kde sa budu merat reakcne casy. Tento simulator mozno bude umiestneny na policii. Cena 10-20 Eur. Co je na tom take strasne?
Dokonca by som cez ten simulator prehnal vsetkych. Akurat soferi po sestdesiatom-piatom roku by mali frekvenciu 3 roky, kym vodici do 65tky povedzme kazdych 10 rokov. Nikto nevie ako sa to upravi, ale nieco take potrebne je.
jasne, milujem ludi co vsetko dopredu VEDIA. Ako to bude vyzerat, ako to bude spolahlive, kolko to bude stat a aky to bude mat efekt. Proste dalsi anonymni synovia Bozi, ktorych zial nikto nedoceni.
Komplexny problem musis riesit po castiach, naraz ho neporiesis, nehody budu vzdy, ide o ich pocet. Ak mas moznost obmedzit pocet nebezpecnych seniorov v starnucej populacii, tak to treba urobit!
Ano treba riesit aj nehody sposobene mobilmi, agresivitou, drogami, atd .... ale to predsa nemoze znamenat, ze nemame riesit to, co riesit mozme a vieme! Urcite nie dokonale, ale co v zivote je dokonale?
ano, neprimerane pomala jazda je zakazana. Zda sa, ze aj tebe by pomohol "TEROR" pripravovany na starsich vodicov. Uz aj ta mysel nie je 'buv-vi-co' kedze ti nedoslo, ze pocet 3X-rocnych vodicov na cestach je radovo vyssi, nez 7X-rocnych. Nehovoriac o priemernej vzdialenosti za casovu jednotku a tym padom casu straveneho na ceste.
Osobne som bol svedkom (raz zial aj ucastnikom) 2 nehod zapricinenych seniormi za posledny mesiac! na cestach. Kazdy je iny, niektori seniori na to s prehladom maju, ini su casovanou bombou na cestach. Samozrejme nehody sposobuju aj iny, ale snad sa mame snazit co najviac nehody na cestach (hlavne s tragickymi nasledkami ako tato) obmedzit. Ukazovanie prstom na druhych nikomu neprospeje. Ak prijdes s rozumnym navrhom ako obmedzit nehody u nizsej vekovej kategorie (co pochybujem) - tak nech sa paci.
a potom potichu to pravidlo zrusit. Ale toto sa ani neda efektivne riesit cez nariadenia - toto je o vyspelosti naroda. Tak ako by viacero chodcov nemalo stat pred prechodom marne sa snaziac prejst cez cestu, tak hlavne vo velkych mestach by nemali chodci cez rusne prechody prechadzat po jednom, dojde jeden a dalsi prejde, potom dalsi - mas tym padom stale niekoho kto je na prechode - vid napr. Kamenne namestie v BA, ale v podstate najdes v kazdom vacsiom meste takyto pripad. Pritom by stacilo, keby na pol minutky chodci zastali, nechali par aut prejst a potom naopak. Neda sa vsade davat semafor a nie je efektivne, aby vsade semafor bezal non-stop. Ak su jedinci v narode tolerantni a rozumni, tak tieto prechody funguju automaticky. Ci vpustanie aut z bocnych ulic pri zapchach - samozrejme nie hned (hlavne ak za vami cakaju desiatky aut a auto do bocnej ulicky priam prislo). Common sense alebo zdravy sedliacky rozum je to co treba.
preco stoji kolona aut v meste. Samozrejme chyba toho, co sa nedostatocne venoval riadeniu a nestihol zareagovat, ale nebolo by sa to stalo, keby tito seniori nesli zo zahradky (v dverach mali zaseknutu nejaku bylinu, ktoru tahali za sebou) a ziavne uz na soferovanie psychicky ci fyzicky nemali. Ja viem ze to caka nas vsetkych (ak sa dozijeme), ale treba si uvedomit, ze neexistuje ziadne automaticke pravo na soferovanie. Ovladat nebezpecne tazke monstrum pohybujuce sa obrovskymi rychlostami moze len ten, co je na to psychicky aj fyzicky sposobily. Vekom tato sposobilost klesa (aj ked narastaju skusenosti a casto aj opatrnost). Som rozhodne za castejsie a prisnejsie preskumanie tejto sposobilosti a milerad sa pojdem otestovat aj ja. Radsej sa nevozit autom vobec, ako potom do konca zivota mat vycitky svedomia.
Co takto porozmyslat, ci sa na cestach pohybuje ronaky pocet 30 a 70-rocnych? Ak jazdis pravidelne, skus si na dialniciach pozornejsie pozriet koho obiehasa(kto obieha teba).
Mam rovnake skusenosti so starsimi vodicmi, ked mi jeden 70 rocny pan nacuval do stojaceho auta na parkovisku pri Lidli, ja som zastavil (mieto kam som mal nasmerovane sa obsadilo a ako som pozeral kam pojdem, tak som zachytil ako do mna cuva starsi off-road. Pan bol zrejme zvyknuty cuvat bez spataku - zrejme mu to vacsinou vychadzalo. Este dodam, ze bolo plne parkovisko, okolo sli matky s kocarmi, behali tam decka - proste standardne velke rusne parkovisko. Pred zhruba mesiacom zas viditelne starsi (okolo 80) par odbocoval z hlavnej cesty doprava k bytovke a bolo vidiet, ze sofer ma velmi zly odhad. Dlha rovna cesta, bal zabocit aj ked najblizsie auto v protismere (v meste) bolo 300+ metrov daleko. 2x mu zdochlo auto, ked mohol, nakoniec to skoncilo havariou za nami, ked niekto necakal/nechapal
Spurs by boli OK. PSG je momentalne priskoro, bol by nakupeny len ako investicia s minimalnym hracim casom, pripadne hned poslanym na hostovacku. Navyse aj kvalita ligy by sla nadol. Najlepsie by bol maly krok nahor, povedzme Valencia, kde by mohol hrat LM a kde by na ten zaklad mal.
Kazdopadne vela stastia, pevnu formu a nech sa mu zranenia vyhybaju.
Let his 'sen' comes true!
jj, takto maju 2600 v priemere, mohli mat 1300.
mas vobec ponatie, o kolko ludi by sa jednalo? Clovek, ktory mal v 38. 18 rokov, ma teraz 98 rokov. Ci uz bol v garde, partizancil, alebo sa snazil vojnu jednoducho ako-tak prezit. Kto mal 18 rokov v case povstania, ma dnes o 5 rokov menej - 93.
Poznamka, vacsina zainteresovanych so zbranou ruke na oboch stranach mala viac ako 18 rokov.
Do kedy by sme mali cakat s busmi zadarmo, nech sme si isti, ze ich nebude vyuzivat ziadny gardista?
No syn Bozi, setriaci "prEIstorom" tak, ze ze dava ciarky za medzeru (2 znaky vs 2 znaky), nu pracuje nadalej. Len nezabudaj, na kolko moralne je ovplyvnovanie verejnej mienky za peniaze, mozes sa porovnat so seberovnymi pracovnickami na Slovnaftskej. Jo a este k tomu nadprirodzenemu: Bozie mlyny pracuju pomaly, ale isto. Jedna vec je, ze vas je velmi lahko ochytit cez IPcku, druha vec je cisto nechat to na osud, ked pridu choroby, tragedie v rodine, spomenies si. Potom si tie peniaze strc do gagora. Aj s celou vasou bandou s cca 20.000 prispevkami.
Lol, pozdravujem do ustavu. Platia dobre? Pozeram, ze stale si sa nenaucil pisat pisat ciarky a medzery. To mas potom zrazky zo mzdy?
Inak aj autobusy zadarmo = komunizmus, potom Fico bol mlady autobusista zadarmo, ci?
ze sa na dialnici prevratil kamion je podla mna pochopitelne. Co vsak absolutne pochopitelne nie je je fakt, ze trvalo 6!!! hodin, kym sprevadzkovali dialnicu! To zvazali z komarna sliepky, ktore to zrno vyzobali, alebo co? Kamion mali vyprostit, alebo aspon odiahnut na bok a pockat s vyprostovanim do noci a zrno zhrnut radlicami za krajnicu, pripadne vodnymi delami ho zmyt nabok. Ende. 6 hodin!! Za toto by som odvolal sefa NDS za neschopnost!
velmipomyleny.
Kvoli zanedbatelnemu zlomku obyvatelstva, ktore si v 2. sv. vojne vybralo 1 z 2 porovnatelnych ziel (tak ako Slovensko) cely narod fasistami?!
Autobusy zadarmo = komunizmus?
Pouzivas casto pouzivane vyrazy bez toho, aby si si poriadne zistil, co vlastne znamenaju.
Na to, ze mas 20.000, vacsinou 2 riadkovych, prispevkov ... no ale asi dobre platia. Na dobrovolnost by som to neotacal, to uz by bola slusna diagnoza.
"nam" ? Tym myslis bande udernikov zo Sumracnej? Prosim ta, nauc sa davat medzeru za ciarku a 2 za bodku, nech sa to da citat. Chapem, ze take veci sa na Sorbone neucia, ale aj tak.
"my", "vas", Vsetci prozapadni = potomkovia Hitlera... Clovece ty mas dost. Kde "vas" preboha beru?
Odporúčame