Rezort školstva navrhuje zvyšovanie platov pre učiteľov
Je na čase chémiu, biológiu a fyziku (+ ekológiu) zlúčiť v ZŠ do jedného predmetu prírodoveda, ktorý by sa učil 4 až 5 hodín do týždňa. Čiastočne by to riešilo aj nedostatok učiteľov, pretože okrem mzdy, nie je atraktívny ani počet hodín chémie, fyziky a biológie za týždeň. Často má problém učiteľ prírodovedných predmetov s úväzkom, resp. učí značnú časť úväzku iné predmety (nekvalifikovane). A možno prestať s rečami o poslaní učiteľa a očakávaniami, že kvalitu vzdelávania budú ťahať obetaví nadšenci. Vieme aké aprobacie chýbajú a aj prečo. Ich štúdium je náročné. Pričom rozdiel vo výplate a úväzku učiteľa fyziky, matematiky a telesnej nie je. Akurát, že učiteľ matematiky, fyziky a chémie má náročnejšie štúdium a viac povinností (práce). Čiže študent nadaný na prírodné vedy volí skôr štúdium inžinierske alebo vedecké.