Navyše pri prezentácii každej reformy vyberajú školy a triedy, ktoré zďaleka nie sú štandardom. Iné je učiť v triede, kde väčšina žiakov má dobré rodinné zázemie a iné v bežnej triede na sídlisku v ľubovoľnom malom meste. Väčšina detí závislých na telefónoch, nevyspatý, pretože ponocujú pri obrazovkách. Žiaci druhého stupňa, ktorí takmer nečítajú, pomedzi to deti z rozvratenych rodín, už bežne so skúsenosťami s tabakom, alkoholom a čoraz častejšie aj drogami. Zvláštne je, že žiak nosí do školy lieky na predpis, ako Xanax a ordinuje ho spolužiakom. Potom také zaujímavosti, 12 ročný dobije spoluziaka, tak, že má zlomeniny a veselo chodí do skoly ďalej. V škole neexistuje reálna podpora pri riešení výchovných problémov. Jednoducho, tí čo ignorujú slušnosť, majú navrch. Tiež by bola zaujímavá sonda, do školskej dochádzky "marginalizovanych", trúfam si tvrdiť, že niektorí neabsolvuju ani 5% hodín a určite v škole nepočúvajú pasívne ani aktívne. Inak to nebude, vsetky reformy boli naoko.