To ma mrzí, že nepostúpila
Kokos to čo.. Akurát si hovorím, že Lucka Vondráčková nejako pribrala a to je toto? Ale fuj...
O Grécko nešlo a nejde. Ide o Španielsko a hlavne Taliansko. Ak by Gréci konečne šli do psej matere, tak by trhy prestali veriť Eurovalu a zistilo by sa, že systém záruk nefunguje. To by okamžite spôsobilo radikálne predraženie talianskeho dlhu a jeho nevyhnutný krach. A to by bol koniec Eura. Pretože tejto mene by už neveril absolútne nikto. Nie kvôli lenivým južanom, ale kvôli nefunkčnému fiškálnemu dohľadu a nevymožiteľnosti pravidiel.
Dnes nikto nemôže presne vedieť, čo sa stane. Ale isté je, že ak Gréci majú padnúť, mali to urobiť už pred dvomi rokmi, zachránili by sa obrovské miliardy. A priznávam, že ja som nepatril medzi zástancov radikálneho riešenia bankrotu, ale tak kto vedel. Čo ekonóm, to iný názor.
Pravdepodobnosť odchodu tejto darebáckej krajiny je tak 50 na 50. Pre objektivitu treba povedať, že zrejme mali pravdu tí, ktorí pred dvomi rokmi preferovali riadený bankrot. Vtedy to ale také zrejmé nebolo. Ale dnes už je jasné, že sa páchajú čoraz väčšie morálne a ekonomické škody. Španielsko, Taliansko, Portugalsko neboli pred dvomi rokmi na tom o nič lepšie, takže riziko dominového efektu bolo a je. Treba sa len pripraviť na stlmenie nárazu a elimináciu škôd, ktoré už objektívne sú a ďalšie prídu.
Ok, zadefinuj tvoje "systémové zmeny v školstve". Čo to asi tak bude? Neviem, či si nepochopil, že štatistika nezamestnanosti gymnazistov je čisto irelevantná, keďže oni pokračujú na VŠ. Tvoja logika a tendenčnosť sú na úchvatnej úrovni. Takže nechať gymnáziá tak a nechať odborné školstvo úplne padnúť? Toto je ten správny recept? Alebo napíšeš, že treba naliať viac peňazí do odborného školstva a fine? Štát peniaze ne.erie, platíme ho z daní my a preto očakávam hospodárne správanie štátu aj v tom, aby správne investoval prostriedky do školstva. A korupcia tu bola, je a bude, to tu nemiešaj.
Tak všade počúvame, že už teraz je nedostatok odborne vzdelaných ľudí pre priemysel, že sa predražujú kvôli tomu služby. Čím to asi tak bude? Čo by si navrhol? Som samé oko.
Jožko zrejme nepochopil, že nikto nepísal o tom, že gymnazisti sú jedinou príčinou nekontrolovateľného pôrodu "vysokých škôl", ale výrazne k tomu prispievajú. Vieš, podpísať ako Eugen vie každý, dokonca aj ty. Ale zrušiť je vec druhá, pretože by musela škola znova prejsť akreditačným procesom, a na to sú zákonné obmedzenia. Okrem toho, plošná sprísnená akreditácia sa vraj už chystá. Náprava deformácií nie je vec jedného rozhodnutia, ale komplexu rozhodnutí a gymnáziá sú jedným z nich. Ja netvrdím, že sa mu skvalitnenie určite podarí, ale snaha tam od jeho predchodcov zrejme je.
A čo ti preukázali štatistiky? To, že gymnazisti majú nízku nezamestnanosť, lebo nie sú v evidencii úradov práce? Ja ti na Sme kašlem, pretože tí z princípu veci si kopnú do všetkého, čo nie je modré alebo zelené a vychádzajú z tvrdení býv. tajomníka Bľabavého, ktorý sa rád vyjadruje k náprave niečoho, čo sám po.ral, alebo k tomu prispel.
Tvoje argumenty sú asi také kvalitné, ako tvoja gramatika. No vidíš, ako si sa pekne okľukou vrátil k podstate problému. Prečo sa toľko gymnazistov hlási na netechnické VŠ? No pretože gymnázií je veľa. A keďže ešte stále priemyslovky pripravujú fundovanejších ľudí pre techniku, tak sa mraky gymnazistov spravidla upratujú na nové a nové sväté alžbety, papaeurópske vysoké školy (tí najšikovnejší možno idú na matfyz alebo do zahraničia). Prečo ich je veľa? Lebo biznis. Prečo biznis? Lebo gymnáziá berú všetko, čo má ruky a nohy kvôli normatívu na hlavu. A súkromné si to dokonca spestrili výberom školného. Ako riešiť sfunkčnenie odborného školstva podľa teba? No jedine osekaním normatívov a zavedením elementárnej selekcie kvality. Všetci vidia, že je tu všetko na h-vno, že tu nič nefunguje, že zamestnávatelia hlásia nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily a úplne milujem takýchto ľudí, ako si ty. Múdry ako rádio, ale všetkých a všetko skritizuje bez riešení.
Tak to si vyprosím, modrá hlava. Ja som nevolil nikoho a nenosím tvoje ideologické okuliare. Tvoja tragédia je v tom, že keby Eugen prišiel s hocijakým bludom, trebárs s podporou telocviku, tak ty mu budeš tlieskať, že zreformoval telocvik. Ale že podpísal vznik ďalších vysokých škôl, ktoré prispeli k ďalšej deformácii vzdelávania, je modrým hlavám fuk. Lebo čo? Lebo Fico. V tomto prípade lebo Čaplovič. Ty si ma spojil s Čaplovičom, tak ja som si dovolil v súlade s tvojou logikou ťa spojiť s Eugenom. Mňa vôbec osoba Čaploviča nezaujíma. Nezaujíma ma jeho stranícke tričko, ani koľko má rokov. Zaujíma ma to, či sa rezort hýbe, či školstvo niekto systematicky ničí, alebo je tam snaha o skvalitnenie. Tak to potom bude asi nejaká zvláštna slovenská anomália, že drvivá väčšina prihlášok na VŠ netechnického smeru sú gymnazisti? To je úplne kúzelné, že ty si vytiahneš nejaký parciálny dojem, a dávaš to do systémovej roviny.
Samozrejme Jožko, ty budeš fundovaný asi ako Eugen, ktorý do-ebal na čo siahol a podpísal, čo mohol. Že si to tvoje mentálne pochody vyhodnotili ako vtipné, je tvoja vec. Ja mám naopak pocit, že po dlhých rokoch je tam niekto, kto má úprimnú snahu na skvalitnení školstva.
Samozrejme, že trepeš ty, Jožko. Buď si tiež absolvent súkromného gymnázia, alebo účelovo klameš. Pretože štatistiky porovnávajú absolútny počet evidovaných, takže to nemá žiadnu vypovedaciu hodnotu. Nepokračujú na humanitné odbory? A kde teda? Ja samozrejme nepíšem o 100% absolventoch ale o systémovom probléme. Že si konkrétne ty s kamarátmi nešiel z gympla na archeológiu alebo sociálnu prácu, to ti je ti len ku cti. Ale spravidla sa gymnazista nemôže uplatniť v hocijakom smere, hlupáčik. Penzum jeho vedomostí je veľmi všeobecné hlavne v netechnických smeroch, čo ho predurčuje ísť ďalej na netechnický druh VŠ. Máš úplnú pravdu, že úroveň technického vzdelávania je podvýživená. A to je otázka čoho? No prerozdeľovania zdrojov, však? Neviem, koho záujmy tu obhahuješ, ale isté je, že tento štát nemá prostriedky na to, aby dotovalo nepoužiteľných absolventov. A to ani v prípade, keby sa tu prestalo kradnúť.
Je tam toho. Mňa skôr fascinuje drzosť tohto človeka. Miesto toho, aby chodil kanálmi a vyparil sa niekde na tichomorské ostrovy si dovolí žalovať niekoho za to, že tieto prasačiny zverejnil. Úplný hnus. Mne je z tohto štátu miestami normálne na vracanie.
Jožko, takže ty sa odvolávaš na blogera? Tak ja sa napr. odvolám na riaditeľa personálnej agentúry ProAct People Slovensko Petra Pašku, ktorý bude probably kompetentnejší: "Reálnu priemernú nezamestnanosť absolventov vysokých škôl odhadujeme až na úrovni 30 %". Operuješ tu ďalším bludom, zavádzajúcim tvrdením o nezamestnanosti gymnazistov. Kam podľa teba tí gymnazisti ďalej idú? Hádej, hádej, hádači.
Takže podľa teba to budú asi bludy, že odborné školstvo kolabuje? Odbornému školstvu treba pomôcť a nie ho ešte dorážať. Podľa teba to budú bludy, že drvivá väčšina gymnazistov pokračuje na nepoužiteľné humanitné odbory? Tiež budú asi aj bludy, že zo súkromných gymnázií a VŠ je čistý biznis? Prestaň tu točiť zúfalé nezmysly, pretože každý, kto má oči a uši vidí, že toto školstvo smeruje do nie pekných miest. Samozrejme, že študent odbornej školy stojí viac, pretože odborná škola má úplne iné technické nároky na vzdelávanie ako gymnázium. A o úrovni technického vybavenia učňoviek..
Tak potom vôbec nechápem, prečo ťa to vzrušuje. Že na gymple chodili ešte donedávna len tí najlepší? Pozastavoval sa niekto nad tým? Čo je zlé na tom, že sa niekto pokúša aspoň o návrat k štandardom? Ja neviem, či si postrehol takú vec, že na gymnáziá v súčasnosti chodia ľudia, ktorí tam mentálne nemajú čo hľadať. Druhá vec je, že presne títo istí ľudia ďalej pokračujú na VŠ v smeroch, ktoré sú v tomto štáte neuplatniteľné. To znamená, že túto srandu dotuješ z daní aj ty, Jožko. Ak to tebe nevadí, mne áno. Okrem toho, ja naozaj nechcem, aby mi v budúcnosti dom stavali sociálni pracovníci a politológovia.
Ahoj Jožko, pokiaľ viem, tak Čaplovič opakovane hovoril, že to bude len jedno z kritérií prijímačiek. Práve preto, že kvalita škôl je rôzna. Takže rodičom menej chytrých detí by mali hlavičky na chvíľu vychladnúť a celkovo by to chcelo trochu menej hystérie. Horšie školstvo ako je dnes už totiž byť nemôže.
Nechaj tak, to nevysvetlíš. Čaplovič je proste starý súdruh a v modro-zelených hlavách je vec vybavená. Ako ja som Smer nevolil, ale konkrétne čo sa týka školstva, je pre mňa hocikto lepší ako prispatý Eugen, ktorý podpísal čo mohol.
Zatiaľ vyzerá byť Čaplovič OK, ale počkajme si na reálne skutky a ako bude schopný odrážať tlak lobbistov.
Ako tento tvoj postreh súvisí s tým, že už zrejme sprostí nebudú môcť ísť na gymple? V príspevku vyššie ti chcel ironicky vysvetliť, že obrovské množstvo gymnázií nie je zrkadlom múdrosti, ale sprostého kšeftu. To platí aj o VŠ, som zvedavý, čo Čaplovič urobí hlavne s tými súkromnými pajzlami.
Inak, zadriemkaný Eugen J. by podpísal asi aj svoj rozsudok smrti, keby mu to niekto dal na stôl. Neviem, čo ten človek tam vlastne robil, ale silne mi to pripomína Henryho Blakea z MASHu, keď si chystal golfové palice: "Radare, kdyby volalo velitelství, tak jsem na poradě zásobovacího úseku. Co mám podepsat? Dej to sem."
To je neuveriteľné. Keby bol ešte vo funkcii taký rok, tak verím tomu, že by podpísal aj vznik Paneurópskej vysokej školy kynologických štúdií s odbormi Pes - najlepší priateľ človeka, Právo v špecializácii ochrana zvierat a Animácia voľného času obranárskych plemien.
Výborne, tak toto je tá vedomostná ekonomika :D Aj by som niečo napísal, ale neviem čo, len sa smejem :D
Tieto "analýzy" sú mi úplne ukradnuté. Každý predsa vie, kto bol a je Mikuláš Dzurinda a každému je tiež jasné, že on neodíde nikdy, len bude ešte sofistikovanejšie ťahať nitkami zozadu. Toto nie je dobrá téma, pán novinár.
Napr. mňa by oveľa viac zaujímali ďalšie informácie o tomto škandále:
http://www.sme.sk/c/6385609/plagiat or-rozbieha-novu-fakultu.html#ixzz1vZVQJput
Odporúčame