Nechajme sa prekvapiť a dúfajme, že ruskí trolovia, ktorí tu šíria svoje lži a zrádzajú denno-denne Slovensko, budú zablokovaní a ich blogy vymazané, len to chce viac činnosti od nás a hlásiť ich. V Česku im už vypínajú stránky ;)
Nechajme sa prekvapiť a dúfajme, že ruskí trolovia, ktorí tu šíria svoje lži a zrádzajú denno-denne Slovensko, budú zablokovaní a ich blogy vymazané, len to chce viac činnosti od nás a hlásiť ich. V Česku im už vypínajú stránky ;)
Ja som nestretol žiadneho fanatického proUSA priaznivca, zato rusofilov veľmi veľa. Je to ich chorý spôsob videnia sveta, ak si proti Putinovi, si hneď USA fanatik. A inak ty nie si nestranný za akého sa považuješ, šíriš tiež proruskú propagandu, ale zas nie tak ako väčšina trolov tu na pravde.
Ty si si tu z prsta vycucal toľko blbostí a vôbec nepočúvaš. Aristoteles nikdy nevyvodil zo neustáleho zotrvačného pohybu prvotného hýbateľa. Však to je blbosť, ktorú si si vymyslel ty len v svojej hlave. Aristoteles rozlišoval mnoho druhov pohybu nie jediný existujúci zotrvačný. Čo ty máš stále so zotrvačnosťou pre zmilovanie, to už je diagnóza. Príčina a následok nerieši žiadnu zotrvačnosť, impulz sily - príčina, zotrvačnosť - nezaujíma v tejto úvahe vôbec žiadne miesto. Však už len zo základných informácií nieto z úplne jednoduchého uvažovania, ktoré je pre teba náročné, o Aristotelovi sa môžeš dočítať, že neuznával žiadneho prvotného hýbateľa, ktorý neustále pôsobí, práve opačne, pre neho bol nehmotný, nezasahujúci, oddelený, ktorý dal len prvotný impulz. Zato ty si si tu poriadne navymýšľal o ňom a pripísal mu vlastné hlúpe úvahy, je to na zaplakanie.
Nezmysel, Aristoteles nikdy nepovažoval zotrvačný pohyb za jediný druh pohybu a nikdy neodvodil zákon príčiny a následku z neho, to ty si si len splietol dohromady ako ťa celý čas márne upozorňujem ;)
Chlape nešťastný, a čo je impulz? No príčina, každý pohyb ju potrebuje. A z toho odvodil nezapríčinenú príčinu z odsledovania reťaze príčin k prvotnej. To ty si sa totálne domotal so zotrvačným pohybom.
Ty to stále nechápeš. Newtonove pohybové zákony nerušia príčinnosť a následok. Prečítaj si prosím ešte raz čo si napísal a ako som reagoval. Fakt neviem prečo opakovať, ale nech, dám copy paste: "Tak toto je strašná volovina a absolútne nepochopenie nielen filozofie ale aj základov fyziky a mechaniky a nielen toho, ale aj základného fungovania sveta okolo na úrovni základnej školy :D Autor vôbec nechápe, čo je to zotrvačný pohyb, ten splietol celkovo s pohybom. Na základe toho, že nie je potrebná sila(impulz sily) na zotrvačný pohyb odvodil, že nie je potrebná sila (príčina pohybu) ani na pohyb celkovo a zrušil tak príčinnosť a následky. Toto je katastrofálne zlyhanie a odporúčam ani neviem čo, filozofovať by mal každý, ale toto sú strašné chyby v uvažovaní..."
Tak toto je strašná volovina a absolútne nepochopenie nielen filozofie ale aj základov fyziky a mechaniky a nielen toho, ale aj základného fungovania sveta okolo na úrovni základnej školy :D Autor vôbec nechápe, čo je to zotrvačný pohyb, ten splietol celkovo s pohybom. Na základe toho, že nie je potrebná sila(impulz sily) na zotrvačný pohyb odvodil, že nie je potrebná sila (príčina pohybu) ani na pohyb celkovo a zrušil tak príčinnosť a následky. Toto je katastrofálne zlyhanie a odporúčam ani neviem čo, filozofovať by mal každý, ale toto sú strašné chyby v uvažovaní...
Hmm, čo očakáva autor tohto blogu, čo chce, aby sme mu povedali a prečo to napísal? Upokojiť svedomie, že neznámemu človeku bola poskytnutá pomoc a nemusí si robiť starosti? Je to volanie po zaplnení prázdneho bytu-života aj niekým iným? Túžba zmeniť svoj život, urobiť niečo iné ako doteraz, dať mu nové smerovanie a vyskúšať to aké to bude? Alebo je to všetko naraz? Alebo niečo iné?
dancanin, teraz v tejto 5-tej časti píšeš, že vedecká teória sa nedá prehlásiť za pravdivú, lebo vždy sa môže v budúcnosti niečo nájsť, čo ju vyvráti, ale pár častí dozadu si písal, že veta typu "všetko, čo je ľahšie ako voda, pláva" je pravdivá s úplnou istotou. Tak ako to je vlastne s tým, čo prezentuješ? Lebo si protirečíš. Čo si myslíš naozaj, dá sa alebo sa nedá prehlásiť s úplnou istotou?
Áno, treba si dávať pozor na jehovistov, je ich tu ako maku, však teolog? ;)
Hádam nie o teórii poznania, však vychádzaš len z Úvodov do filozofie a Filozofických slovníkov, to je tak dobré pre seminárky na strednej škole, už na výške v prvom ročníku by ťa sfúkli, že nemáš načítaných pôvodných autorov. Dokonca aj Anzenbacherovi si prisudzoval nejaké názory pritom on len reportoval historický vývoj v svojom Úvode...to musí byť kniha o niečom inom, určite...
To je síce pekné, ale je to iná téma a navyše téma, ktorá zavádza, lebo plynule prechádza k teórii poznania iných druhov, o čom fakt vieme ešte menej ako o nás, teórii poznania iných druhov, ktorí sú úplne odlišní od nás, čo sa týka myslenia a preberá ich schopnosti a limituje nimi aj človeka, ktorý je úplne inde. To už môžeš rovno zakomponovať do tejto témy všetko, napríklad súčasné počasie a bude to viac na mieste, lebo aspoň nebude zvádzať k skratkovitým záverom ;)
Zbytočná zrejme emotívna reakcia. Stavil by som sa, že všetko neberieš z evolučného hľadiska len si sa zle vyjadril a ja som ti len ukázal aké je absurdné brať všetko z evolučného hľadiska a v tomto prípade to hádže len polená pod nohy, však už je náročné postaviť teóriu poznania pre homo sapiens sapiens nieto pre niečo iné o čom fakt nevieme ako a či myslí a to do toho pliesť.
Bez mozgu a nervovej sústavy nemôžu mať rozum ;) Keď všetko, tak aj pri počítaní matematického príkladu napíšeš evolučnú teóriu, pri rozjímaní nad umeleckými dielami tiež,...? Ak áno, tak to je potom fanatizmus a ten nemá nič spoločné so zdravým rozumom.
To vedia aj rastliny a majú preto rozum? Nuž ale prečo tam dávať tú evolúciu, nie je to dostatočne zamotané aj bez toho?
To vnímanie cez zmysly má ako podmienku skúsenosti automaticky každý empirik. Ale rozum, to je už niečo iné. Ja mám však otázku, že prečo ten evolučný akcent? No ono to navádza, že vlastne stačí iba empíria, a z nej sa všetko vyvinulo. No rozum a poznanie je len od určitého bodu, a v tom bode je k poznaniu potrebný rozum. Evolučný akcent celú problematiku len redukuje naspäť do empírie ako jedinej potrebnej a tým zavádza.
Odporúčame