...vyhlásil prudko Ynteligentí internetový odborník po pohľade na obrázok.. :D
...vyhlásil prudko Ynteligentí internetový odborník po pohľade na obrázok.. :D
Na slovensku tipujem cenu okolo 9000 v slusnej vybave. Vyguugli si cennik Kaliny 2 - za 8900 mas auto s parkovacimi senzormi, vyhrievanymi sedackami, 7" dotykovym multimedia centrom, klimou, 98 konovym motorom.. Porovnajte to s vybavou korejca alebo Skodovky v tej cene :)
Nechcem to sem davat ja, slovensky importer je neschopny nicoho, jeho vinou ani len ludia nevedia ze Lada este existuje. Ale aj to sa snad zmeni..
Ozval sa odbornik :) jasne uz z tvojho nicku.
Vies mi prosim ta menovat, aka je ta zahranicna platforma, ake su tie zahranicne motory, kolko % dielov je lokalizovanych (ruskej produkcie)?
Dalsi truhlik s penou na papuli a kreslenym manualom za par judasskycb grosov z Embasdy, ze?
Spravne odpovede: platforma: Lada B/C, original ruska. Motor 21127, evolucia RUSKEHO motora z Priory, pre EU naladeny na 98kk (euro6), pre rusky trh na 116k (euro5). V strednom stupni vybavy bude standard navigacia Glonass - to asi tiez nebude emericky zazrak, ale vyrobok zleho zleho Ruska. Celkovo js lokalizacia ruskych dielov 71%, z casti schopnych robit v Rusku brali len francuzsku prevodovku, ostatne zapadne dielce tvoria riadiacku, esp, vstrekovace od Bosch - no je tsm toho, to pouziva vacsina automobiliek na svete.
To vsak neznamena ze rusi neboli schopni robit vlastne - robili sa riadiace jednotky Janvar, ale bolo logisticky nevyhodne montovat dva druhy - rusky aj Bosch - kvoli exportu..
A preto je strasne super ze aj Slovensko je len montovna zapadnych aut a tretinovymi platmi ako na zapade. Ak sa cosi zosype a nasi kapitalisticki najkamosi zbalia svestky a pojdu na vychod (napr na novo kolonizovanu Ukrajinu s platmi polovicnymi oproti SK), tak jr cela nasa super pokrokova ekonomika v prdeli.
A Euro-raj nam pomoze par tisicami neprisposobyvich, islamsko-fanatickych hladnych krkov.. Super.
Wartburg sa použival na všetko čo si menoval, plus by som pridal Offroad, karavan, ... :)
Bože - až mi srdce stislo - taká škoda.. Takáto chyba u mňa nehrozí, ja ho nedám do ruky NIKOMU - 3 roky som zháňal zachovalého..
No, je pravda že jeden taký (dvojtaktný) drieme v mojej garáži ;) Ale to je miláčik a nedeľná leštenka, za 4 roky nabehané 300km, takže moje ekologické svedomie je čisté.. :)
Doterajšie dizajny ako Kalina a Priora I, boli typicky ruské, taký nižší priemer. Kalina II až bola decentné auto, vo verzii Cross (ktorú mám predbežne zajednanú u Krúpu v Moravciach) je už pomerne pekné autíčko.
Vesta je však ako z iného sveta, je tu drasticky vidno že Mattin robil v Mercedese - je to skutočne pekné, dobre vyzerajúce auto na ktoré by som hrdo ukazoval - áno, to je Lada.
Ak vychádzam zo starej desiatky 1.5 16V 93k - v čase keď som na nej aktívne jazdil, tak bývala 6,8 na dialnici pri 140km kopec/nekopec, keď šoférovala v tom čase frajerka 110/h, tak o liter menej (ja teda na spotrebu fakt nejazdím). Bavíme sa o aute koncepčne súčasníka cca Fabie I.
Tu by to malo byť menej, vzhľadom na novší motor - ak sa bavíme o normálnej prevádzke, nie pokusoch o "športovú" jazdu s plynom na podlahe.
https://www.youtube.com/watch?v=WW7U4kNA9_8 - Prvá testovacia jazda..
Škoda že len v strednej výbave - chýba mi tam 7" multimediálny systém a multifunkčný volant - spolu s elektronickou klímou potom vyzerá interiér fakt dobre.
https://www.youtube.com/watch?v=9pl1Te5NZh Y - Video z predstavenia, hovoril tam riaditeľ Andersson, o.i. o tom, ako nechali stáť Vestu s prelepenou značkou v uliciach Frankfurtu a ľuďom dávali vyplňovať dotazníky čo myslia čo je to za auto, ako sa im páči a tip na cenu.. (cca v strede videa, ale odporúčam pozriet celé..)
konkurenciou pre VW bude aj zachovalý trabant - ak ozaj prekračovali emisné limity 40-násobne..
Tárajko - keby si skutočne čítal príspevky a nespamoval, tak by si vedel s čím podnikám - písal som to sem už veľa krát. Mám 3 dodávky, jeden van + Ladu z recesie + jedného veterána - garážavú leštenku, doma elektroniku o akej si pravdepodobne ani nepočul a dom 5 min pešo od centra BB a nájomný byt v úplnom centre. Netajím že som rusofil a preto si kupujem natruc takým prudkoYnteligentným ako ty všetko ruské, aby ste praskli keď vás s vašimi predraženými podvodníckymi FauVé a Schade nepustia cez EK alebo TK.. :)
Tebe ale nič dokazovať nemusím, evidentne by to nemohlo - tak šup šup na embassy po nový kreslený manuál, nech môžes opäť zazvracať debatu tvojimi nenávistnými prípevkami.
Obyčajne 2 mesiace. Teší ma tvoj úprimný záujem ;)
Máš síce pravdu ale teraz nie je čas naťahovať a škriepiť sa. Treba úzko spolupracovať s Maďarskom, Českom aj Bulharskom, aby sme boli schopní vzoprieť sa diktatúre Brusellu.
A nebolo by od veci začať petíciu za vystúpenie z EU po vzore Tomia Okamuru v Česku. Je to jeden z mála rozumných ľudí, ktorého tam majú..
Pre objektivitu: nebolo to úplne tak - Samary boli síce na svoju dobu vysoko pokrokové - predbehli ten "náš" toľko ospevovaný Favorit o pár rokov, no v 90-tych trpeli lemplovskou výrobou (najmä hrdza - žrala ich doslova už po ceste z Togliatti). Detto začiatok výroby desiatkovej rady, trpeli spojky, chladiaci okruh, zapaľovací blok a niektoré časti elektroniky. Postupne ako sa krajina stabilizovala (vďaka tomu zlému zlému Putinovi), bolo to cítiť aj na výrobe - desiatky cca od r.v. 2001+ boli pomerne spoľahlivé - na tú moju nemôžem povedať nič zlé, za 7 rokov ma nikdy nikde nenechala - vinou auta, jedine raz som natankoval na slovnafte super kvalitný benzín - servis po týzdni bezvýsledných pokusoch naštartovať vytiahol z nádrže 5 litrov vody (!!!), to už bolo priveľa aj na ruské auto.. :)
Heh, ty troll.. Śéfdizajnér je Steve Mattin, bývalý dizajnér Volva a Mercedesu.. Zase len spamovať a vedieť o téme prd, že? :)
A tie aktuálne grc-dizajny typu Fobia III sa ti páčia? Tak potom pán boh s tebou.. Mne sa Vesta páči (hlavne Cross štúdia, ktorá do výroby pôjde 100%ne - Kalina Cross má v Rusku veľký úsech).
Citroen a overená značka? He he he, ten bol dobrý.. Ja mám o.i. aj jeden Peugeot (čo považujem za podstatne kvalitnejší voz ako Citrón), nový stál 20 tisíc a napriek tomu by som si o frantíkovi dovolil povedať, že je to LEN použiteľné auto, rozhodne žiadna výhra..
Ja mám ešte doteraz Ladu 2111 r.v. 01/2003, celý čas parkovaná von - objavuje sa hrdza na oblúkoch blatníkov a na leme zadných dverí - nič mimoriadne na ten ročník. Vo vedlajších domoch majú susedia Fabiu (mladšiu) a Astru (staršiu) - sú na tom tak isto. Na pomaly 13 ročné auto úplne v pohode, tiež nikdy neošetrované - načo aj - dnes sa autá nerobia na viac ako 10 rokov..
Lada s kopírovaním nemá nič spoločné, to skôr vyspelé "západné" značky by mohli prestať kopírovať Ladu.. :) Nie, nie je to žart: http://auto.idnes.cz/ladfa-xray-kopie-mitsub…
Vidno že pán Andrejčák si všimol moje poznámky pod predchádzajúcim článkom, kde som ho upozorňoval, že píše bludy (predtým mylne tvrdil že to budú 3 motory od Renaultu). Nie je zač.. :)
Vesta je prvé skutočne veľmi pekné auto v novodobej produkcii Lady. Fakt rozmýšľam či nezrušiť objednávku Kaliny II a nepočkať na Vestu.. Oboje nechcem, už mám priveľa áut - nie je kde parkovať :)
Pre všetkých trollov: Lada je úplne normálne auto. Nie je to Mercedes, ale rozhodne ani žiaden traktor ani predražený podvodnícky šrot ako fauvé. Mal som desiatkovú radu, prekonala očakávania a preto pri Lade zostanem, jednak som bol spokojný, jednak natruc všetkým trollom a sankciám.
Odporúčame