Ocakavat od nejakeho investora komitment pred tym ako su na stole konkretne cisla nie je velmi profesionalne...
Ocakavat od nejakeho investora komitment pred tym ako su na stole konkretne cisla nie je velmi profesionalne...
To, ze ty pasies kozy a vyhuhlavas spoza zapecka, neznamena, ze to kazdy...
Skus sa z vasho lazu prejst do najblizsieho okresneho mesta (ak poznas cestu) a uvidis, ze ludia ziju aj inak...
Rozdiel medzi investiciami, ktore si spomenula a tou o ktorej je clanok je
1. sukromne podniky, ktore si vymenovala investovali aj vlastne peniaze, resp. sami si ich pozicali z bank
2. navrhovatel investicie ani slovom nespomenul kolko z tych odhadovanych 6 miliard € zatiahne ruska strana. Povedal len ze este nemaju jasno, co sa tyka financnych podmienok vystavby zeleznice. Ocakavaju vsak, komitment slovenskej strany investovat peniaze danovych poplatnikov.
3. Po tomto, co ty nazyvas "kseftom" chnapla akurat Ficova vlada.
Poliaci po tom rozhodne nechnapli, iba projekt vyhodnocuju po stranke navratnosti (ako kazdy iny rozumy investor) a Orban Rusom ponukol vystavbu tej streky na vymenu za uver od Ruska pre madarsku statnu kasu aby nebol natolko pod tlakom MMF.
To samozrejme pan generalny riaditel nepovedal :-)
Rusi vedia, ze s Poliakmi by to zdaleka nebolo take easy so Slovakmi za Fica a nie su si celkom isti, ze Orbanovu ponuku chcu prijat s ohladom na to, kde Madarsko dnes je.
Pricom jeden z nich uz stoji dnes v Ciernej nad Tisou a druhy si Rusi sami postavia niekde medzi Zilinou a Trnavou.
Moj nick si vysvetli ako chces, fantazii sa medze nekladu a mozno ti s kamaratmi v krcme vecer napadnu dalsie moznosti.
Vasi predkovia sa 40 rokov pchali do zaku takym ako je Vladimir Jakunin a dopady tohoto "bratania" si dodnes "uzivame" vsetci...
Ak ti poslanci donesu z domu peniaze a bude toho dokopy 6 miliard € tak to mozu za tie peniaze postavit a teda mozu aj za tu trat hlasovat.
Avsak vylucne len v tom pripade.
Neodmietam Rusov a priori.
Odmietam vsak financovanie expanzie ruskeho monopolneho statneho prepravcu peniazmi danovych poplatnikov SR a EU.
Mas pravdu, biznis je biznis. A ten je len vyhodny, alebo nevyhodny. Musi vsak byt vyhodny pre vsetky strany. Ruska strana doteraz zial nebola schopna vycislit aku by mal mat nimi pripraveny projekt navratnost pre financujucu stranu. Koniec-koncov je to uvedene aj v clanku ku ktoremu je tato diskusia.
Ze je vyhodny pre nich je zrejme.
Ftakoviny o lacnej ruskej zeleznej rude, plyne, rope a inych nerastnych surovinach si nechaj pre svojich doma.
Splacali sme ich hotovymi vyrobkami v takej miere, ze po pade RVHP mali Rusi voci nam za dodavky tovarov dlh, ktory je este stale treba deblokovat (akym sposobom a ako uspesne bolo medializovane).
Aj keby nebolo pri tom clanku meno a nebol by pisany po rusky v slovencine, bolo by mozne identifikovat cie zaujmy haji jeho autor.
Nerozumiem iba jednemu:
Preco by mali ruske zaujmy byt totozne so slovenskymi zaujmami do tej miery, ze Slovaci budu financovat expanziu ruskych statnych zeleznic na Zapad?
Skus si to prrecitat este raz, pripedne dva - tri krat..
Ked pochopis, co som napisal, prides na to, ze tvoja otazka bola zbytocna.
Tyka sa to v prvom rade danovych poplatnikov (SR a EU), pretoze vylucne z ich penazi sa ma financovat tento, na sposob "my to vymyslime a niekto iny zaplati " pripravovany projekt.
Nemam problem nieco financovat ak mi navrhovatel projektu v cislach preukaze, ze sa mi investicia vyplati.
To doteraz nikto neurobil a sam Jakunin medzi riadkami priznal, ze to sami nemaju vycislene. Blaboly typu "je to velmi dobry projekt, ktory ak nie ty, rad zafinancuje niekto iny" mozno zabera na politikov minajucich peniaze, co zarobili ini, pre mna vsak nie su argumentami.
Inak ... si presna ko ta tvoja cervena modla.
Mas plnu hubu podnikatelov, avsak len dovtedy, kym ti to pomaha realizovat tvoje osobne ambicie..
Zlym hospodarom by bol kazdy, co presadzuje realizaciu investicie (z pozicanych penazi) o ktorej nikto netusi v akej miere a v akom casovom horizonte bude rentabilna...
Jedna sa o ponuku financovat z pozicanych penazi investiciu o ktorej nikto netusi kedy a s akym vynosom (pripadne, ci vobec) sa vrati.
Naopak splatnost uverov, ich urokova sadzba a aj povinnost ich zaplatit bude znama od zaciatku.
Samozrejme, dlznik ma v pripade neschopnosti splacat kedykolvek moznost vyhlasit platobnu neschopnost.
Tomu sa skutocne neda odolat... :-D :-D :-D
Samozrejme, ze nikto z nich proti tomu nebude protestovat.
Bude to len dalsia z dopravnych alternativ pre transport produkcie, ktore budu po ruke a kazda nova dopravna cesta v konecnom efekte znizi cenu dopravy.
Vtip je v tom, ze na vystavbu dopravnej cesty bude potrebne pouzit peniaze, ktore ziadna vlada nema (a teda si ich musi pozicat), pricom este nikto doteraz nekvantifikoval aky je vynos bude mozne z investicie dosiahnut a teda nikto netusi, ci vlada bude mat z coho aj s urokami vratit pozicane peniaze.
Ti pravicovi zvanilovia na rozdiel o vas priaznivcov sudr.judr.precedu strany a vlady, vedia dost dobre pocitat a tak vedia, ze ak raz nemam peniaze a musim si ich pozicat a tym zvysit svoj uz aj tak dost vysoky dlh, urobim to IBA vtedy, ak viem, ze ich budem mat z coho vratit.
Na Slovensku tak oblubena alternativa "nejako bolo, nejako bude" pre zodpovedneho hospodara neprichadza do uvahy.
Kedze sirokorozchodna konci v Kosiciach, terminal uz davno mohol byt.
Ak by jeho postavenie bolo take vyhodne, uz by ho bol davno pred vypuknutim krizy postavil DB-Schenker v Kooperacii s ruskou stanou zeleznicnou firmou. Avsak... stale nic.
To co tu Rusi maluju, su sny, ktore nikto nepremeni na skutocnost.
Poplatok bude urceny z pozicie sily a kedykolvek revidovatelny, nebude totiz stanovitelny na komercnej baze, pretoze po drahe budu premavat iba vozidla ruskeho statneho monopolneho prepravcu.
Ak bude postavena trat, prekladiska si uz postavia Rusi samotni a budu teda sami inkasovat poplatky za ich pouzitie.
Pre Slovensku republiku to bude vyhodne priblizne rovnako ako kasarne po sovietskej armade (naklady urcite tu a teraz, zisk mozno a aj to v nedohladne).
Jedini Slovaci, ktorym takato investicia prinesie naozaj uzitok budu Rusmi skorumpovani papalasi.
Pracovne miesta, ktore tato investicia vytvori, URCITE nevykompenzuju jej naklady.
Spolocnost ma nasledovnych vlastnikov (copy&paste z rakuskeho OR):
Aktienbank "Express-Bank", Ukraine (25 %)
Rossheldorprojekt, Russische Föderation (25 %)
Zeleznice Slovenskej republiky, Slowakei (25 %)
Österreichische Bundesbahnen-Holding Aktiengesellschaft (25 %)
Vsetko statne firmy cicajuce vydrancovanu statnu kasu svojej domovskej krajiny.
Budovat sa da, pokial
1. su na to alokovane peniaze
2. je sanca, ze sa investicia vrati aj s vynosom
Skutocnost je vsak taka, ze
1. na investiciu nie su ochotni vynalozit peniaze ani Rusi (hoci by z nej mali najvacsi uzitok), iba sa snazia oblbovat a korumpovat papalasov z EU, aby ziskali na investiciu verejne zdroje EU
2. Slovenska republika nema peniaze ani na udrzbu/rekonstrukciu existujucej infrastruktury napriek ze za jej pouzivanie inkasuje dane a poplatky
Mily moj. problem je v tom, ze investicia do drahy po ktorej sa budu premavat vlaky jedneho monopolneho ruskeho prepravcu sa tomu, co ju postavi nevrati ani za 80 rokov.
Nase vyrobky su daleko na vychode zatazene tym istym dovoznym clom znevyhodnujucim ich predaj ako je tomu blizko na vychode (UA, RUS).
Ak by to bola taka super vyhodna investicia, sirokorozchodna draha je uz davno postavena na pozemkoch, ktore predtym vykupili Rusi (no stale nie nie je), namiesto toho sa Rusi snazia len skorumpovat vychodoeuropskych papalasov aby vybavili na stavbu strukturalne fondy a zbytok investicie cvakli z penaizi, ktore si musia pozicat.
Namiesto vypisovania o vagonikoch tociacich sa dokolecka po drahe by si sa ty mal vratit do zakladnej skoly ducit sa matematiku.
Mas pravdu, Rusi financovali vystavbu tranzitneho plynovodu. Ale z ceskoslovenskych penazi.
So strategiou vy nam to postavite (za vlastne, alebo za to co si sami poziciate) a nasa monopolna firma po tom bude jazdit moze suhlasit len taky, co nepozna hodnotuu penazi.
Takato investicia sa nevrati ano za 80 rokov, cisla nepustia.
Dokaz: ak by to bola taka super investicna prilezitost, Rusi uz maju davno skupene pozemky na trase veducej cez Slovensko. Skutocnost je, ze nemaju.
Odporúčame