Trojvalce sú trojvalce. už škodovácky 1,2 HTP bol známy že po 120 000km zvyčajne odchádza do večných lovíšt. príčina? rozvody ,čo je už tradičný problém u VW motorov. pokial trojhrnčekový Peugeot ide až do 6500 otáčok je znakom toho že sa zoderie velmi a velmi skoro ,a pokial prežije 200 000km bude to doslova zázrak. samozrejmostou však bude vyhnút sa dialniciam. neviem prečo automobilky preferujú tieto trojhrnčeky ? stačilo by kúpit slušný 1,2 motor ,4 valec od Fiatu a viete že ten motor bez generálky iba z výmenou rozvodou a remena,vám bude verne slúžit do 350 000km.
sám som pred časom váhal z kúpov auta .Ford Focus combi ,trojvalec 1,0 turbo .bol som sa previezt a tahalo to vcelku slušne ,ale taktiež išiel do vysokých otáčok. kúpil som nakoniec Opel Astra sports tourer,štvorvalec 1,4 turbo ,140 Hp. tahá to ako šlak, a pri bežnej jazde pri zaradenej 6tke pri rýchlosti 96 km za hodinu po okreskách má motor iba dákych 1950 otáčok. pohoda.