Neuháňa. Kométa nie je auto, nemá motor, čo by ju poháňal. Ani nie je cudzia, pretože nikomu nepatrí, nijaký boháč si ju nikdy nekúpil ani nekúpi. Je to až na smiech, ako expresívne sa Vy ľudia snažíte všetko pomenovať a opisovať.
Neuháňa. Kométa nie je auto, nemá motor, čo by ju poháňal. Ani nie je cudzia, pretože nikomu nepatrí, nijaký boháč si ju nikdy nekúpil ani nekúpi. Je to až na smiech, ako expresívne sa Vy ľudia snažíte všetko pomenovať a opisovať.
Slúchadlá boli vymyslené na úplne iné, praktické veci- Napr. pilot v lietadle za hluku motorov potrebuje slúchadlá, aby mohol komunikovať s riadiacou vežou. Moderátor v TV ich potrebuje, aby počul pokyny z réžie. Cestujúci vo vlaku, v autobuse či v lietadle môže počúvať hudbu. To je všetko v poriadku. Ale nosiť slúchadlá na ulici plnej pohybu je hlúposť. Rovnako je hlúposť, keď pri korčuľovaní verejnosti na zimnom štadióne vidíte ľudí so slúchadlami, keď vidíte korčuliarov na dunajskej hrádzi, alebo aj cyklistov. Ale najabsurdnejšie mi pripadá, keď sa pri diskusiách o elektrických autách hovorí, že tieto autá budú musieť umelo vydávať zvuk, aby ich bolo počuť, lebo že inak sú nebezpečné. Problém je úplne inde - ľudia, potrebujete sa upokojiť. Nepočúvajte hudbu tam, kde sa to nehodí, nerobte jednoducho veci na nesprávnych miestach. Prejdite mestom rýchlo a bezpečne, a potom sa doma venujte počúvaniu hudby, tam vám to urobí tú správnu radosť a upokojenie.
Ach bože, netáraj hlúposti. Mýliš si stále chemické procesy s jadrovými.
Či vodík, metán, iné uhľovodíky, všetko je to iba chemická energia, ktorej energetický potenciál je miliónkrát nižší ako pri jadrovej energii. Články, či baterky, to potrebujeme v aute iba na akumuláciu energie, tú však musíme získavať čisto a efektívne z jadrových zdrojov. Inak už naša civilizácia dosiahla svoj vrchol, už to bude všetko len o ekonomických špekuláciách a nekonečnej finančnej inflácii.
Fúzia v tokamaku je zásadne horúca, dokonca 10x horúcejšia ako vo vnútri Slnka. Kým v Slnku stačí pri gravitačnom tlaku hmoty 15 miliónov stupňov, v tokamaku bude teplota plazmy 150 miliónov stupňov. Studená fúzia totiž prebieha s veľmi nízkou pravdepodobnosťou, nikdy nebude energeticky zaujímavá.
Niektorí si môžete vyrábať elektrinu doma kľukou, alebo si môžete trieť ebonitovú tyč. Ja som mal na mysli niečo celkom iné, musím to tu zopakovať: https://www.iter.org/ Nech napr. o tomto píšu novinári, a potom môžeme diskutovať na inej úrovni.
Ale všetky elektromobily predsa neakcelerujú tak ako Tesla alebo ako superšportiaky. Ani žiadni normálni vodiči nejazdia po meste s akceleračným pedálom na podlahe. Je zbytočné za každú cenu kydať proti elektrickým autám. Nemáte iné východisko, ako zastaviť globálne emisie CO2 a skleníkový efekt, len ukončením spaľovania fosílnych palív. Preto podporujte a píšte radšej o zmysluplnejších veciach, napr. o https://www.iter.org/
Problém má dve roviny - právnu a logickú. Ak sa niečo smie zaznamenať len s povolením, znamená to, že sa dopredu predpokladá, že sa stane niečo, čo chceme, aby bolo zaznamenané. Inými slovami, očakávame, že sa stane to, čo chceme zaznamenať a použiť ako dôkaz. Lenže to znamená, že vopred vieme, že sa udeje niečo neželané. Nie je lepšie tomu neželanému zabrániť vopred spôsobom, pri ktorom nebude potrebný záznam? Ak taký spôsob neexistuje, tak je logické, že záznam bez predchádzajúceho povolenia sa stane legálnym?
Tento článok je asi testom diskutérov Pravdy. Výkvet arogancie a hlúposti. Autor je ako rybár, ktorý nahodí udicu s návnadou a potom už len pozerá, čo všetko z tej kalnej vody vyťahuje. Žijeme naozaj vo veľmi kalnej dobe.
Vôbec si nepochopil môj príspevok. Cesta na kolibu v Bratislave bola urobená pred rokom a pol kvalitne. Avšak za jeden rok sú na nej desiatky nových fľakov, lebo sa robí mnoho nových prípojok, alebo sa opravuje. Aký má zmysel urobiť nový asfalt, ktorý je do roka deravý po celej dĺžke? A niektoré jamy sú zasypané zle, nový asfalt sa pod nimi za pár týždňov prepadol, a to už nikto nerieši. Alebo v Šuranoch na hlavnom ťahu cez mesto rozkopali cestu do polovice šírky a potom tam dali betón miesto asfaltu. Ako je možné, že sa nedá na záplatu materiál, ktorý tam patrí? To je dodržiavanie kvality a noriem? A nadávať si a smiať sa môžeš doma sám sebe, nie tu vo verejnej diskusii. Ja nie som povinný študovať zákon kvôli verejnej diskusii, povedal som to tak, ako som naučený sa vyjadrovať, nemám právnický slovník, ale nie som ani žiadny ozembuch, aby si mi tu vypisoval výkričníky a dával emotikony :D
Je typické pre Slovensko, že mnoho značiek "prikázaný smer" v križovatkách je zvalených, že zdemolované zvodidlá nie sú opravené aj 20 rokov, že sú pištoľou rozstrieľané dopravné značky a tabule, že sú značky sprejmi postriekané, že na novo vyasfaltovaných cestách sú desiatky nových výkopov, ktoré už nikto nevie opraviť tak, aby spĺňali normu kvality. Čím to všetko asi bude?
"Na frekventovanej Bratislavskej križovatke Hraničná - Gagrinova prebiehajú opravné obmezdia". Ach, koľko variability má v sebe slovenčina. Stačí zabudnúť jedno písmenko, a nechtiac sa z toho vykľuje PRAVDA.
Treba si to prepočítať. Ihrisko má rozmer 50x100 metrov, čo je rozloha 0.5ha. Rok má 60x24x365=525600 minút. Takže za rok zmizne 262800ha alebo 2628km2 (kilometrov štvorcových) pralesa. Druhá odmocnina z 2628 je 51, čo je veľkosť štvorca s rozlohou 2628km2. Teda za rok zmizne prales na štvorcovom území veľkom 51x51 kilometrov. Za 10 rokov je to už pás široký 51 km a dlhý 510 km. To je presne polovica územia Slovenska. Čiže za 20 rokov celé Slovensko!!! A to sa neťaží len v Brazílii, ťaží sa všade. Zem nie je nekonečná, žiaľ, ľudská chamtivosť asi áno.
Až na to, že predpoveď nie je meraná na letisku, ale počítaná z mnohých meraní po celej krajine, kontinente, na planéte. Inak predpoveď nevyrobíš.
S vlhkými uterákmi to nie je pravda. Vlhkosť odparená vo vnútri miestnosti spôsobí, že naše telo sa nemôže potiť a prirodzene sa tak schladzovať. Namiesto nášho tela sa nám schladzujú uteráky. V tejto situácii neexistuje triviálne riešenie. Skutočné riešenie pre nás, aj keď samozrejme zlé pre planétu ako celok, je klimatizácia. Tá privádza teplý a vlhký vzduch z miestnosti na svoj studený výparník, kde sa para zráža na kvapky vody a tá odteká hadičkou von z miestnosti. Vzduch, zbavený prebytočnej vodnej pary a tepla sa vyfukuje z klimatizácie späť do miestnosti. Okrem vodnej pary sa odvádza klimatizáciou aj teplo, to ide chladiacim médiom v medených trubičkách do vonkajšej jednotky, ktorá ho pomocou ventilátora doslova vyfukuje do vonkajšieho priestoru. A ešte jeden typ: nie je dôležité veľmi znižovať teplotu v miestnosti, ale je dôležité odvádzať vodnú paru. Overíte si to teplomerom a vlhkomerom. Aj pri 26 st.C, ak bude vlhkosť maximálne 42%, bude príjemne. Vetrať treba kvôli kyslíku.
Toto je zjavne rubrika ochrancov zákona, preto cieľom článku je poukázať na nezákonnosť konania. Škoda len, že sa zameriavajú na veci, ktoré nijako významne neposunú spoločnosť vpred, čo sa týka právneho štátu. Skôr len ukazujú, že zákon neodporúčajú porušovať tak, že to je viditeľné na prvý pohľad a ľahko dokázateľné.
Za komunistov bolo na cestách viac bicyklov ako áut a spolu jazdili všetci bez problémov. Dnes sa diferencovali triedy občanov podľa toho, aký spôsob dopravy používajú alebo preferujú.
Načo vôbec zverejnili také video? Diskreditujú tým slušných cyklistov, z ktorých každý sa bojí pri kolízii s autom povedať niečo na svoju obranu. Keď si dôsledne prečítate celú diskusiu, takmer každý odsudzuje to odtrhnutie stierača. Ale aj mnohí kritizujú cyklistov všeobecne, ako keby šoféri boli svätí a neomylní.
Je vidieť, že väčšina slovenských vodičov nechce stretať bicykle na ceste. Lenže pokiaľ v danom úseku cesty nevedie paralelná cyklistická trasa a na ceste nie je zákaz vjazdu pre cyklistov, tak iná možnosť pre cyklistu nezostáva. Štát obrovské množstvo peňazí investuje do infraštruktúry pre automobilovú dopravu, a napriek tomu ľuďom voziacich sa autami sa vidí stále málo ciest a parkovísk. Nazývať ľudí na bicykloch ekologickými teroristami je vrcholom nepochopenia celkovej dopravnej situácie. Ako nazvať potom väčšinu pohodlných ľudí, ktorí nie sú ochotní v mestách zameniť svoje osobné auto za iný alternatívny druh dopravy, ktorý je naozaj ekologický, energeticky a dokonca aj časovo efektívnejší? Jedno osobné auto produkuje na 100 km až 36 kg CO2. Väčšina ľudí nerozumie pojmu skleníkový efekt, ale určite by pochopila, ak by si na tvár natiahla mikroténové vrecúško. Jeho hrúbka je iba 0.01mm. Keď je niečo podobné nad nami rozptýlené vo vzduchu, tak nám to vôbec nevadí, že?
Ale tu je iný problém, že cesty sú zapchaté. Je to tým, že áut je príliš veľa a strácajú zmysel. Veď to už každý vidí vo väčších mestách, že bicyklom sa dostane, kde potrebuje, skôr ako autom. Takže, ak by každý druhý človek nesedel v aute, ale na bicykli, bolo by na cestách omnoho viac priestoru, a tí, čo naozaj potrebujú použiť auto, lebo sa potrebujú niekam dostať včas, budú mať na to dostatočný priestor aj v jednom jazdnom pruhu. A druhý môže byť pokojne využitý obrovským počtom cyklistov. Je to o číslach, darmo sa budete byť do hrude, bojovať za pohodlie Vašich zadkov v autách. To pohodlie sa postupne premieňa na otlaky na tých zadkoch od dlhého sedenia.
Odporúčame