Tak ty napis pre zmenu mudrost.
Viem. Zelam im to. Nech si kupia, ked uz Rusku vyschli zdroje.
Na Guame uz su nachystane bombardery pre tvoje milovane diktatorske rezimy. :-)
Vyborna sprava pre Slovensko. Ak to India spravi, v co dufam, tak definitivne pochova moznost, ze by im USA umoznili kupit licenciu na F-16 a postavit linku na ich vyrobu. Tak budeme mat istotu, ze nase stihacky nebudu vyrobene v Indii, ale v USA.
Drzim Indom palce, aby odolali tlaku Americanov, ktory nepochybne pride skoro po tomto oznameni. :-) Hned mam krajsi piatok.
Mimochodom, samotný tento fakt vôbec neznižuje to, že Rusi prišli z vlastnym a funkčným riešením, ktoré nasledne zaviedli do výzbroje. Vôbec sa tu nesnažím dokazovať, že by Rusi kopírovali Harrier alebo iné lietadlo.
Prvý prototyp bol vyvinutý až v roku 1962 a prvý let bol v 1964. Od roku 1958 sa vypracovavali rôzne konštrukčné návrhy, ktoré mali ďaleko od schváleného Jaku-38. Môžeš to obkecavat ako chces, ale faktom je že Rusov inšpiroval už americký výskum a vývoj VTOL a následne to urýchlil úspech Britov so Shortom a neskôr s Harrierom.
Ak otvoris očká a ešte raz si prečítaš môj príspevok, tak v poslednej vete nájdeš presne to isté: "vývoj sa urýchlil". A ak si oprasis ruštinu a prečítaš si ten článok ešte raz, tak sa dozvies, že vývoj sa síce začal v roku 1958, ale dlho bol len v teoretickej rovine. Konštrukčné práce sa naplno rozbehli až keď videli funkčný VTOL v praxi na leteckej šou vo VB.
Jak-38 bol skutočne predchodcom Jaku-141 a bol zavedený do služby v roku 1977. Na druhú stranu Rusi sami priznávajú, že do prvého vzletu prototypu Harrieru sa v ZSSR zaoberali vývojom lietadla s kolmým štartom iba teoreticky. Až po tom, čo Jakovlev navštívil výstavu v Farnborough v roku 1960, kde predviedol let Hawker P.1127, tak sa vývoj urýchlil a začalo sa aj s konštrukčnými prácami.
LiftSystems pre motor F135 predsa vyvinul Rolls-Roys:
Ja som síce tú knihu nečítal a neviem sa vyjadriť k tomu, čo tam je uvedené. Ale čo má Lockheed spoločné s vývojom motoru pre F-35B?
MiGy-29M/M2 objednané Egyptom v roku 2015, stoja 43,5 mil. dolárov.
MiGy-29K, čo je palubná verzia pre Indiu a boli dodané v roku 2012, stáli 52 mil. dolárov kus.
Su-30MKI dodané Alžírsku v rokoch 2011 - 2012 sa predávali za jednotkovú cenu 56 mil. dolárov.
Su-35S predané tento rok Indonézii stáli 106 mil. dolárov kus.
A to hovoríme o lietadlách generácie 4 alebo 4++. V prípade lietadla 5. generácie, čo má byť Su-57, bola plánovaná cena 100 mil. dolárov, ale v prípade že India a Rusko zoberú po 250 stíhačiek. Rusko zatiaľ objednalo 2 kusy a každý ďalší záujemca o pár desiatok Su-57 môže zabudnúť na cenu 100 mil. Tá cena bude riadne cez 200 mil., pretože tie náklady na vývoj bude musieť niekto zaplatiť. A čím menšie množstvo, tým bude väčšia marža na každý kus.
Ja tu teraz nechcem dokazovať, že Američania dokážu vyrobiť najlacnejšie lietadlo. Ale že šikovnou obchodnou politikou plánujú dosiahnuť objednávku cca 3000 kusov, čím sa podarilo zraziť jednotkovú cenu na bezkonkurenčnú úroveň.
Sekrét, akú prudkú nespokojnosť vyjadril Lockheed? Zase si v januári 2017, keď sa rokovalo o várke LOT9?
Lockheed od začiatku vie, že cena pôjde za F-35A pôjde na 80 mil. Akurát, že sa snaží ten termín oddialiť, aby zarobil čo najviac. Ale neboj sa, nikto výrobu nezastaví. 2700 ďalších lietadiel je veľmi dobrá zakázka, aj keď s nižšou maržou.
Jasné, že chcem nákresy. Vytiahni konečne nejaké eso z rukáva a daj link na ruske výkresy motoru pre Jak-141 a americké nákresy pre motor F-35. Konečne si prišiel do diskusie so zaujímavým nápadom. Teraz to už len dotiahnu do konca
Kľudne ich vyvrat, ak máš viac znalosti a IQ ako jeho pes
Jasne, ide o dve úplne rozdielne konštrukcie. Ale to ich obľúbený hoax. :-)
Ak sa Jak-141 na niečo podobá, tak je to MiG-31, ktorej dali medzi zvislé chvostové plochy trysku s meniteľným vektorom ťahu.
Opäť jedna zo Sekrétových bájok. Ty si tvorivejší ako Ezop. :-)
Bastion bol zavedený v roku 2015, hoci sa Rusi už v roku 2011 chvastali, že ho majú. V roku 2017 USA zaviedli najmodernejšiu lietadlovú loď na svete triedy Gerald R. Ford a začali stavať ďalšiu. Vývoj stál 37 mld. a každá z lodí stojí 12 mld. Ale oni ich stavajú ďalej, pretože veľmi dobre vedia, že proti nim nemá nikto na svete odpoveď.
Takáto je realita milý Sekrét. Ale píš ďalej a rob zo seba naďalej maskota Pravdy. :-D
Došli argumenty, tak si sa potreboval znížiť na úroveň Salvádora? :-) No, dno si už dosiahol, tak teraz hore ku hviezdam.
Ale to ti nehrozí. Ty sa budeš radšej opájať ruskou propagandou pre poloretardovaných a urážať každého, na koho argumentačne nestíhaš.
Jak-141 bolo tak zlé lietadlo, že neprekročilo ani vývojovú fázu prvých štyroch prototypov a nechceli ho ani Sovieti. Evidentný nepodarok.
Na rozdiel od F-35, ktorá má už nalietaných 140 tisíc hodín, vyrobených je už viac ako 300 kusov a kopec spokojných zákazníkov.
Odporúčame