Kde sa vzal ten 16. sviatok, keď máme 5 štátnych sviatkov a 10 dní pracovného pokoja?
Kde sa vzal ten 16. sviatok, keď máme 5 štátnych sviatkov a 10 dní pracovného pokoja?
Ak namiesto podvozku druhý pilot zatiahol klapky, tak to mohlo byť príčinou havárie. V každom prípade bolo chybou viac veriť svojim skúsenostiam ako prístrojom, ktoré pracovali normálne a upozorňovali na "neštandardnú situáciu".
Koľko zaplatil terajší americký prezident na daniach pred 12 rokmi nie je zaujímavé. Všetci vieme, že biedou netrpel. Bolo by aj zaujímavejšie čítanie o výbere daní našich politikov.
Tomu sa hovorí "vyvážené spravodajstvo". Vo februári nás strašia, že Grécko je na pokraji bankrotu, v polovici marca sa situácia v gréckych bankách situácia výrazne zlepšila.
Slovensko má síce len 15 štátnych sviatkov. Nevadí. Pridáme aj niektorý z cirkevných. Takže nie zatvorenie obchodov cez ďalšie sviatky, ale cez všetky!
Vitalij Čurkin nie je už medzi živými, tak sa jeho vyjadrenia môžu použiť ako dôkaz. Nič iné sme ani nečakali.
To už sme odškodnili všetkých, ktorí zahynuli pri vstupe do pohraničného pásma, čo bolo v tých časoch porušením platných zákonov?
Alebo to bolo prvé rozhodnutie a odteraz sa roztrhne vrece s ďalšími? To budú splácať ešte naši vnuci.
Veľmi rozumne sa vyjadril Michal Páleník z Inštitútu zamestnanosti - „Urobiť z poskytovania tohto benefitu povinnosť je nezmysel." Rovnako to pochopil aj ekonomický analytik a poradca premiera Pavol Kárász - tento návrh by určite neodporučil.
Tak teraz sa uvidí, koho sme si to zvolili.
O "precedoch", aj keď som tieto strany nevolil, som mal vyššiu mienku. Robia jeden prešľap za druhým a potom sú veľmi prekvapení že im klesajú preferencie. Tých voličov, ktorí podľahnú a uveria podobným "podnetným návrhom" už nie je tak veľa.
Výsledok prieskumu nie je vôbec prekvapením. Skôr ma prekvapuje, že niekto je ochotný za takýto prieskum aj zaplatiť. S Eurom sa dá precestovať celý svet, s českou korunou určite nie, najmä keď je jej kurz deformovaný zásahmi ČNB.
Považujem návrh za krok späť.
V dávnejšej minulosti sa používal spôsob denného vyplácania mzdy. Postupne sa prešlo na týždenné a neskôr na mesačné výplaty. Mesačné výplaty sa pôvodne vyplácali na dva krát. Zálohy a mesačné vyúčtovania.
Podobne sa postupne prechádza na bezhotovostné vyplácanie miezd na bankové účty zamestnancov. Ľudia sa museli naučiť hospodáriť so svojimi peniazmi na účtoch, aj keď je stále dosť takých, ktorí si v deň výplaty vyberú
celú výplatu a hospodária "obálkovým" systémom - rozdelia si peniaze do obálok (na stravu, poplatky,...a pod.)
Väčšina ľudí očakáva, že sa im zvýši príjem o jeden základný plat (dokonca bez odvodov). Neuvedomujú si pritom, že ekonomika máloktorého štátu by uniesla takýto náhly skok - zvýšenie príjmov obyvateľstva o 1/12 základných platov bez toho, aby to kompenzovala znížením pohyblivých zložiek miezd.
Takže na čo je to vlastne dobré? Aby ľudia nemuseli dopredu myslieť na to, z čoho nakúpia vianočné nákupy?
V uvedenom odkaze je vývoj cien elektriny na svetových trhoch za odbobie pd marca 2016 doteraz. Stačí si zmeniť dátum počiatku grafu, napríklad na rok 2010 a pochopíš veľa.
Demagogický článok! Autor predpokladá, že väčšina obyvateľstva tejto problematike nerozumie a preto môže argumentovať aj nezmyselne. Nákupné ceny elektriny (bez ohľadu na ich vývoj) nie sú príčinou "nevôle" odberateľov.
Tieto ceny totiž rozhodujúcim podielom ovplyvňujú variabilnú zložku ceny. Príčinou bola radikálna zmena podmienok tvorby ceny pre odberateľov - zavedenie poplatku za ističe a počet pripojených fáz, ako fixnú zložku ceny.
Opozícia mala pravdu, keď požadovala odvolanie funkcionárov zodpovedných za vyvolaný zmätok, spôsobený nezmyselným zvýšením fixných poplatkov.
Najhlúpejší návrh za posledné roky. Uzákonenie trinásteho platu pre všetkých zamestnancov nemá nič spoločného s uplatňovaním princípu zásluhovosti! Naopak, je to direktívny zásah do hospodárenia podnikov smerujúci k nivelizácii zárobkov, nakoľko v mnohých podnikoch by mohol nepriaznivo ovplyvniť výšku prípadných odmien!
Dovtedy kým bude automobilový priemysel prosperovať sa analytici budú vytešovať. Ale nič netrvá večne, ani dopyt v predaji áut.
Po poklese záujmu budú všetci "šokovaní" a budeme ľutovať, naši odborníci nevenovali dostatočnú pozornosť komentáru NBS k rastu koncentrácie automobilového priemyslu. Vývoj v Detroite nie je dostatočne varovný?
Je tam takmer 14 % nezamestnanosť, tretina obyvateľstva žije pod hranicou chudoby, zločinnosť najvyššia v USA.
Rozumní sa učia na chybách iných, hlúpejší na vlastných.
Slovenskí motoristi by mali zo súčasnej situácie ťažiť. Po skúsenostiach s cenovou politikou slovenských "ropných magnátov" však všetci vieme, že zostane len pri slovíčku "by mali", cenové dopady tak skoro nepocítime.
Dobrý článok. Povinne by si ho mali preštudovať najmä "celebrity" z televíznych obrazoviek, ako aj redaktori z "najčítanejších" plátkov. Niekedy je hrôzou počúvať ich jazykový prejav, alebo čítať ich "diela".
Keby si aspoň nepísal klamstvá, keď už tomu nerozumieš. "Sme o 5 rokov viac na dôchodku" - opýtaj sa žien pred dovŕšením dôchodkového veku, ktoré pôjdu do dôchodku najmenej o 7 rokov neskôr, ako šli ich matky! Rovnako muži môžu ísť do dochodku najmenej o 2 roky neskôr, ako ich otcovia. A to, že klesol podiel dôchodkov k zárobkom, to ani nebudem spomínať.
Problém nebude v rozdelení EÚ na viacrýchlostnú. Skôr bude to náš problém v názorovom rozdelení obyvateľstva a z toho vyplývajúce aj rozdelenie politického spektra. Hlavným cieľom viacrýchlostnej Európy je rýchlejšia harmonizácia fiškálnej a sociálnej politiky. Môžu naši oligarchovia a s nimi i ich politickí prisluhovači chcieť rýchlejšiu harmonizáciu?
Určite nie. Skončil by daňový raj bohatých, lebo jednotná daň by musela skončiť. Alebo si niekto myslí, že by na jednotnú dať pristúpil zvyšoch EÚ? Podobne aj v ostatných oblastiach môže byť problém - zárobky, sociálne dávky. Môžu to majitelia slovenských podnikov pripustiť, aj keď sú väčšinou členmi, alebo sympatizantmi Smeru.
Tak by sme sa mali zamyslieť sami nad sebou a nie hľadať problém v EÚ.
Odporúčame