Dosť ako vojenský a aj civilný pilot. Jeho postreh o organizačných príčinách je správny, lebo pes je zakopaný v malom nálete hodín. Problém je to, že aj piloti by sa mali ozvať a žiadať, aby mali viac výcvikových hodín a viac sa vyjadrovať k tomu, na čom lietajú.
Z popisu nehody sa zdá, že je problém so stabilitou pri práci s navijakom. Ak sa nemýlim, pri výcviku na Lešti usekli jedného vojaka ktorý visel na lane ke´d hrozilo, že stratia nad vrtuľníkom kontrolu. Vojak zahynul. Pri visení na miiesta a súčasnom vyťahovaní lana so závesom dochádza k zmene obtekania a nedá sa vylúčiť ani výrazný posun ťažiska, ak boli ľahký (nemali vo vnútri obvyklú výbavu a aj ppoloprázdne nádrže,nenaložený) a tí čo boli v kabíne sa presunuli na jednu stranu. Ak sa ktomu pridá nejaký poryv vetra, môže to spôsobiť stratu vztlaku.