koľko bolo vyrobených tých najväčších lietadiel?
a zasa tupelo rieši moje Vianoce...alebo to či mám alebo nemám svoj deň...
skús aa venovať téme a neodbiehaj do ďalšej oblasti v ktorej si rovnako jalový ako v leteckej technike...
koľko bolo vyrobených tých najväčších lietadiel?
a zasa tupelo rieši moje Vianoce...alebo to či mám alebo nemám svoj deň...
skús aa venovať téme a neodbiehaj do ďalšej oblasti v ktorej si rovnako jalový ako v leteckej technike...
"...za 20 sekúnd môže nabrať až 12 ton vody..."
nuž...ja fakt neviem prečo sa vyrábajú špeciálne stroje na hasenie požiarov a prečo sú tak obľúbené hydroplány...
asi sú všetci hlúpi len ty si lietadlo...
a ty si konečne uvedom že porovnávaš neporvnateľné...
apropo...
pri každom požiari je nablízku letisko s dlžkou VPD nad 2400 m...
však?
ten hydrobomber ti dokáže pristáť na trochu dlhšom letisku pre práškarov...
Hasiaci systém umožňuje hasiť z výšky 120 – 240 metrov nad povrchom, pri rýchlosti 260 km/h. Plocha, ktorú vie tento špeciál pokropiť môže mať v prípade prerušovaného kropenia dĺžku až 5 kilometrov, pri šírke 45 metrov. Hasenie je prudko koordinované.
Pred lietadlom letí poväčšine Rockwell OV-10 Bronco, prípadne Beechcraft King Air. Ich úlohou je navigovať hasiace lietadlá a koordinovať tak hasenie. Lietadlá sú vo vzduchu niekoľko hodín a usmerňujú let. Pomáhajú presne určovať miesto hasenia a prípadne upozorňovať nízko letiace lietadlá pred prekážkami, ktoré by mohli ohroziť nízko letiace lietadlá. V prípade hasenia decembrových požiarov v oblasti Los Padres National Forrest sa vždy po vypustení hasaicej látky Boeing 747 SuperTanker vracal späť na zákaldňu v Sacramente, kde došlo k doplneniu paliva a vody. Po zastávke trvajúcej v priemere hodinu sa lietadlo vybralo na ďalšie hasenie. 8. decembra sa takto lietadlo „otočilo“ až 3 krát.
"...v priemere hodinu..."
sukulent...pre teba to zopakujem celé lebo evidentne neudržíš:
tie Turbolety vyrába RUSKÁ firma v RUSKU
škodovky vyrába POBOČKA NEMECKEJ firmy v Česku
to tvoje poršátko vyrába POBOČKA NEMECKEJ firmy na Slovensku
no a v ČR existuje aj vývoj tých áut...toť donedávna pracoval na dizajne škodoviek jedne Slovák...
Porsche Cayenne bol vyvinutý na Slovensku?
ale kľudne sa tupo pýtaj...na to som od teba zvyknutý...
ale mentálny atlét nobody sa tu bude čudovať a vypisovať tu že ten hydroplán je menší...
tak ešte raz:
načo sa vyrábajú osobé autá keď existujú autobusy...veď odvezú podstatne viac ľudí...
aj tomu sa čuduješ lolko?
takže to pre teba zrovnám...
hydroplán...možnosť pristáť a tankovať z jazera, rieky, mora...naberie 12 ton vody za 20 sekúnd a pristáť môže skoro všade...
tvoj Boeing 747...nemôže tankovať z vodnej plochy ale musí pristáť na základni s VPD min. 2400m a čerpať 74 ton vody jednu hodinu...
hydroplán sa dá použiť aj pri záchranných operáciach na mori...
Boeing 747 asi sotva...
tak zo seba rob rožný statok naďalej...
ty mi môžeš fúkať akurát tak práškový cukor vieš kam...
ja som totiž netvrdil že je nemožné to za pár sekúnd vyklopiť ani to že také lietadlo neexistuje...dosť jasne som ti tu popisoval problémy s jeho použitím...
...ja som tvrdil že je problém pre také lietadlo načerpať tú vodu...že nerozumieš slovenskému textu nie je môj problém...
a len tak mimochodom...vieš koľko potrebuje ten tvoj Boeing 747 na pristátie?
2 400 m VPD...
možno podľa teba majú také letisko všade poblíž lesov... kde to zvykne horieť...
no...trošku si pletieš vyprázdnenie a načerpanie...ale nevadí...
hlavne si to nepopleť pri istých životných situáciach...
to že vypotí tu vodu za 6 sekúnd nemení nič na tom že ju musí na pozemnej základni čerpať HODINU
no a ja ti tvrdím že NEDOKÁŽE!
reč je o tom že hydroplán MÁ MOŽNOSŤ na tej vodnej hladine pristáť...čo tie tvoje lietadlá nemajú...a taký Canadair čo som tu spomínal čerpá vodu z vodnej hladiny pri pristátí na ňu...a nie z nejakého nízkeho letu nad ňou...ako je na tom ten číňan neviem...
potom je naozaj na počudovanie prečo tie väčšie lietadlá tankujú na pozemných základniach keď podľa teba vlastne pre ne nie je problém čerpať dokonca z vyššej letovej hladiny...
pretože sa tu tupo čuduješ nad tým prečo potrebuje hasičské a záchranné lietadlo pristávať na vode...všade vo svete sa nad tým nepozastavujú a kupujú hydroplány na tento účel...
ale Mr.Nobody má lepší plán...
takže sú vlastne takí kanaďania, amíci, Chorváti alebo Španieli hlupáci...lebo lepšie je podľa teba prerábať nejaké Boeingy ktoré sú dokonca na hasenie lepšie...
a to je všetko čo vieš?
komentovať moje dni o ktorých vieš trt?
týchto pseudopsychológov na nete milujem...
Canadair CL-415..
menší...a napriek tomu sa používa na hasenie v niekoľkých štátoch...
a pritom by podľa miestnych vzdelancov stačilo prerobené veľké lietadlo...najlepšie Boeing 747...
prečo sa vôbec pachtia s takým prťavým lietadlom keď väčšie má väčší rezervoár a teda aj podstatne väčšie možnosti hasenia...
podľa jednoho tupela asi mali ťažké Vianoce...
ale jaký inteligent...
takže keďže občas je na mori búrka tak sa na zachraňovanie vykadíme...
ty musíš ísť na hrad lolko...
no ťažký deň máš asi ty...
reč je o tom že tie lietadlá ktoré tu uvádzaš ty...teda tie väčšie...POTREBUJÚ pristávať na pozemných základniach...a NEDOKÁŽU tankovať vodu nízkym letom nad vodnou hladinou...
a použitie lietadla ktoré nedokáže pristáť na vode je dosť problematické pri záchrannej misii
ja som ti uviedol čas potrebný na natankovanie hasičského špeciálu ktorý nedokáže čerpať vodu z tých vodných plôch a nie nejakého komerčného lietadla...nemôžem za to že nedokážeš pochopiť slovenský text...
je ti na trt väčší rezervoár keď ho doplňaš hodinu a ten menší stroj to zvládne za pár sekúnd...tým pádom dokáže vzlietať do akcie častejšie a môže teda rýchlejšie reagovať na situáciu...
to že ty si mal ťažké Vianoce neznamená že tým trpí každý lolko...
nuž ja si to uvedomujem...
akurát tebe furt nedocháduza rozdiel medzi lietadlom dopravným a záchranným a hasičským...
ale nevadí lolko...
nerieš moje Vianoce ale svoju stuiditu...
beaver...lebo more je vždy rozbúrené...že?
zvlášť pri pobreží kde sa predpokladá že bude čerpať tú vodu...
prepáč...myslel som že pochopíš ale to som ti príliš fandil...
takže:
čuduješ sa tomu že niekto vyrába hasičské autá keď nákladné sú ťažšie a viac uvezú?
(pre istotu pochopenia: to je analógia na zemi...je ti trt platné že k požiaru dotiahneš Tatru 815 valník...keď s ním neuhasíš nič...)
Nobody...akú hmotnosť majú hydroplány vyrobené inde?
tupelo tu bude porovnávať hrušky s traktormi...ale nevadí...skúšaj ďalej lolko...
no a tom som ti už napísal...ten Boeing čo tu stále omieľaš musí pristáť na základni...a nie tankovať za nízkeho letu nad vodnou hladinou...
hydroplánu to trvá pár sekúnd...a ten tebou preferovaný stroj na to potrebuje HODINU!!!
tak skúšaj ďalej nevedomý...
Odporúčame