ddeltoid...a čo má rezort obrany s nejakým plotom?
ďalší čo má vyšumené?
ddeltoid...a čo má rezort obrany s nejakým plotom?
ďalší čo má vyšumené?
ja som nerozvážal tých vojakov do horského terénu...
asi toľko k tomu...
si gramotné?
písal som o pérovaní?
koľko máš na tej V3S najazdených?
už si s ňou išlo z Dunajskej Stredy do Popradu?
alebo z Pezinka na Lešť?
S-200 zostrelil F-16 bez problémov?
no..to tvoje "bez problémov" znamenalo použitie skoro 20 protilietadlových rakiet systémov S-125 a S-200...
a to nehovorím o tom že tá raketa od S-200 vybuchla tak ďaleko od tej F-16 že sa obaja piloti stihli v pohode katapultovať nad svojim územím...
a to tá raketa má dlžku 11m a hmotnosť bojovej hlavice 200kg...
a len tak mimochodom...vzápätí im tam Izraelci nabehli a trocha im tú PVO preriedili...
inak..je pekné že zvážajú drevo po lesoch...
ale odporúčal by som ti robiť denne rozvoz vojakov po opustených vojenských objektoch...a pariť sa v lete v tej V3S pri prechode Pezinskou babou...a vedieť že musíš absolvovať okruh 120km...skontrolovať štyri objekty a s tou V3S to ledva stihneš do pol štvrtej keď vyrazíš o siedmej...samozrejme ak ti niečo nekľakne a ty musíš čakať dve tri hoďky kým k tebe dorazí niečo pojazdné čo ti vyhrabú...napríklad Tatru T-813 na ktorej sa nedá stiahnuť okno takže si lebedíš v saune...
mne ich Galko nepredal...
to tebe...teraz totiž budeš platiť vynikajúce BOV 8x8 za úplne inú cenu...
kto ti za to môže?
na akých migoch?
na tých čo sme zdedili po ČSFR a boli vyrobené v roku 1989 alebo na tých čo prileteli ako výsledok deblokácie a boli vyrobené v roku 1995 a od začiatku s nimi boli problémy?
máme lietať na tých MiGoch čo keď sa zadarilo a vzlietlo ich osem tak po pristátí išli tri hneď do opravy a nakoniec mohli druhýkrát vzlietnuť len dva?
no dobre...vidím že ti to budem musieť vysvetliť ako decku:
abonentská zmluva je o tom že platíme 20 mil ročne za servis...teda prácu aj diely...je tam jasne zakotvená povinnosť o letuschopných lietadlách a odstraňovaní závad v istej časovej norme...
okrem toho platíme ešte asi 10 mil za práce nad abonent...
čiže je to o práci aj o dieloch...
my platíme RSK MIG za to aby boli stroje letuschopné...a náhradné diely aj tie tvoje mazivá sú ich problém...
ty keď roz..beš to čelné sklo tak si musíš do servisu doniesť nové alebo ti to spravia na mieste? prácu aj diel...
Zaax...do armády sa roky kupovali akurát tak ponožky...
dokonca sa vracali miliony nazad do rozpočtu...
a jazdilo sa na rozheganých Pragách V3S, Tatrách T-148, tanky nula bodov...BVP nula bodov...radary sa odkladali tak dlho že už niektoré skončili úplne...v PVO sa nenakúpilo nič len sa zrušili PLRK S-75 a S-125 bez náhrady...
takže netrep...
a vyhodené peniaze boli za tvoje šúdium...
pri čom sme mali ostať?
pri akých MiG-29?
tým našim už postupne dochádza resurs...
čo majú piloti lietať na metlách?
ty nedokážeš pochopiť že máme zmluvu s Rusmi na zabezpečenie servisu na tie lietadlá?
čo tu trepeš že bez dielov a mazív? si kompletný?
až na to že máme s Ruskom podpísanú zmluvu o servise a na Sliači sú ich technici ktorí majú zabezpečiť ich stav...
žiadne sankcie ani tretie firmy...ani naše letecké opravovne...platíme Rusom 30 mil ročne podľa zmluvy...
MiG-35?
v čom sú lepšie?
koľko ich lieta?
minulý rok lietali dva prototypy...aj to bez nového radaru lebo ten ešte nemá ukončené skúšky...
Egypt vraj niečo kúpil...ale koľko a akej verzie...ani srnka netuší...
inak samotní Rusi ich nemajú vo výzbroji a tento stav sa zmení možno o dva roky...možno...alebo zasa príde nejaký odklad ako počas celého vývoja ktorý sa ťahá už desať rokov...
my máme pilotov na MiG-35?
no to som netušil...a akých?
tu nejde o to že majú naraz všetky lietať ale o to že polovica NEMÔŽE lietať lebo nie je letuschopná...
abraxas...
to že tam pôsobí S-400 neznamená že dá všetko dole...
ja som u PLRV slúžil a bol som na školení na novšiu verziu S-300 v Rusku...
a ver tomu že ani Rusi ti negarantujú 100% zostrel...
to sú len výmysly ľudí čo o PVO vedia trt...
wiwan...
no...vzhľadom na výsledky z reálnych leteckých súbojov v reálnych konfliktoch by som si bol istejší v tom F-16...
pretože zatiaľ to vždy dopadlo tak že F-16 hravo sundal ten MiG-29...
ale môžeš ma poučiť kedy nejaký MiG-29 "hravo dobehol a sundal" nejakú F-16...
no...lietajú ako lietajú...vzhľadom na dokonalý ruský servis lieta polovica...
americké B-52 stále lietajú...a neuveríš...aj tie F-16 vyrobené pred 30timi rokmi stále lietajú...
asi to lietanie starších strojov nebude len doménou Ruska...
ale kde v péčku budú MiG-29 so svojim resursom draku a motorov o 30 rokov fakt neviem...
inak miešať rozpočet obrany so stavaním nejakého obchvatu Bratislavy...
mali ste si ho postaviť keď sa do armády nenakupovalo...
no také sprostosti že technické riešenie F-16 má 44 rokov len v dutej hlave...on sa totiž medzitým "tak trocha" modernizoval aj drak...kvôli zvýšeniu životnosti...
a čo sa týka tej tvojej geniálnej myšlienky že keď sa vymenia "nejaké časti zastaralé" že to stroje nemenia...
nuž...ak ti vymenia radar...avioniku...motor...a rozšíria výzbroj...tak to teda DOSŤ PODSTATNE ZMEN9 vlastnosti toho stroja...
a tá F-16 blok 70/72 má s F-16 blok 15 tiež spoločný len názov trolko...
ja ti sejem na to komu sa páčime alebo nie...
mohol by si mi tu ty génius napísať ktoré stíhacie lietadlo je podľa teba lepšie...cenovo dostupné a hlavne aby nebolo zastaralé? komu by sme sa asi tak mali zapáčiť podľa teba?
Odporúčame