Blogovanie ako formu i-komunikácie možno popísať nasledovnými charakteristikami:
Blogovanie predstavuje najvážnejšiu výzvu pre starý systém masovej komunikácie, pretože v sebe spája nové možnosti i-komunikácie a voľný prístup k médiu. Tým, že vedľa seba kladie výber z článkov, publikovaných v rôznych médiách a tak umožňuje vytvoriť si objektívnejší názor.
Blog je nekonvenčným zdrojom informácie, nepodlieha tlaku finančných skupín ani tlaku politikov.
Blog začína fungovať ako nástroj dosiahnutia vyváženosti spravodajstva.
Blog sa môže stať cenným zdrojom noviniek, trendov, postojov, nielen pre čitateľov blogu, ale paradoxne aj pre klasické médiá – dalo by sa povedať, že blog je akousi novodobou obdobou tlačovej agentúry.
Blogovanie nie je klasická žurnalistika - je to nový fenomén, ktorý sa dá porovnávať so žurnalistikou len v určitej rovine.
Blogovanie by malo zjednodušiť prístup k znalostiam.
zdroj: wikipedia
VACSINA BLOGOV NA PRAVDE NESPLNA NIC Z VYSSIE UVEDENYCH KRITERII.