Stále dookola. Čo bolo v minulom režime, všetko bolo treba zrušiť a prispôsobiť sa západu. Odstupom času prichádzame na to. že sa treba vrátiť k duálnemu systému, treba viac telesnej výchovy, pracovné vyučovanie, aby deti nadobudli aspoň minimálnu technickú zručnosť atď. Veď skoro na všetkých ZŠ sme si na pozemkoch, kde sa vyučovalo pestovanie, vybudovali ihriská a uvedené plochy dali zabetonovať, alebo zaasfaltovať.
V súčasnosti deti po ukončení 1. ročníka ZŠ nevedia poriadne ani písať. Vraj im to netreba a môžu si písať podľa ich ľubovôle - písaným, tlačeným písmom. Po rokoch, keď vychováme takúto polonegramotnú generáciu nejaký odborník na ministerstve príde na objav, že sa treba vrátiť aj k výučbe písma, tak, ako sme sa to my učili pred viac ako polstoročím.
Však toto našich pedagógov vôbec nezaujíma. Ich starosť je iba zvyšovanie svojich platov, bez ohľadu na kvalitu ich odvedenej práce.