Ale naštartujú vôbec, pri mínus 30?
Kto je bez chýb?
Keď už vedia, čo sa stalo, asi sa hneď aj priznal.
Opatrnosť nie je nikdy dosť.
Práve Trnku mali nechať vo väzbe, aby čo najprv začal rozprávať.
Nech súdna dohra začne čo najskôr. Nie, že bude potom 10 rokov chorý ako Majský.
"Všetko máme pod kontrolou...........". buuuuum.
Vy máte? Koľko máte zamestnancov? Koľko je ich hrubá mzda v priemere? Sú to zamestnanci alebo tzv pseudo-živnostníci?
Najzaujímavejší je odsek:
Zamestnanie alebo živnosť?
A tam je hneď niekoľko chýb/mýľných predstavení:
a/ živnosťník fakturuje firme, nie naopak, ako napísané v článku
b/ z výpočtu vyplýva, že živnostník je "ziskový" ak fakturuje 600€, lebo netto mu ostane viac.
(ale to je len kvôli tomu, že prvý rok (18 až 21 mesiacov) neplatí odvod do soc. poist.)
c/ živnostník nemá žiadnu istotu, môžu mu vypovedať zmluvy kedykoľvek, ale odvody (v tých prvý 18 až 21
mesiacov teda "len" 70,91 Eur za zdravotné poistenie)
d/ A čo, ak náhodou vydrží tam za tých podmienkach 21 mesiacov, potom?
Po 21 mesiacov by mal fakturovať zrazu o 180€ viac (približne toľko sú odvody do soc. poistovne teraz)
Takže bude fakturovať 780€ namiesto 600€, to je nárast o 30%
V tom prípade bude už drahý a dostane výpoveď, pretože firma si nájde čerstvý živnostník, ktorý nemusí platiť
odvody, pretože ten bude fakturovať len 600€.
e/ Záver: také pseudo-živnostničenie by malo byť zakázané. Je to o ničom.
Píše sa tiež, že ide do Feyenoord Rotterdam v Holandsku.
Všetky náklady , čo majú dopravcovia, účtujú svojím zákazníkom.
A zákazník, buď nejaká (výrobná) firma, alebo obchod, premietne zvýšené náklady do svojich cien.
Konečný zákazník je vždy občan. Tak všetky náklady, čo majú dopravcovia,, platí nakoniec on.
Neverím, že keby sa znížilo nejaké náklady, ceny pre konečného zákazníka idú dole.
Takže nemá zmysel tie náklady znížiť.
A polícia má razantne pokutovať tých kamionistov, a/alebo dopravné firmy za blokovanie ulíc a cestách.
A v krajnom prípade odoberať ich licenciu. Demokracia po slovensky sa stále podoba na anarchiu.
Ten, kto jazdí súkromne (ako zamestnanec, len z domu do práce a naspäť) viac ako 200 km denne,
by mal vážne rozmyšlať o to, čo robí.
Pretože dinosaury a mamuty išli na kolobežku.
Trochu divný nadpis. Očakával som tabuľku, v ktorej je uvedené, koľko km vydržia autá priemerne, kým sa motor nepokazí alebo cele auto sa nerozpadne od hrdzi.
Takže čísla medzi 50 000 a 800 000 km.
Tabuľka uvedená v článku je úplne o ničom.
Nemáte pravdu. Rok 0 bol podľa Vás v ktorom desaťročie, v nultom?
To, že máme na svete problém s CO2 je fakt. Problém je, že nevieme presne, prečo sú tie hodnoty až tak vysoké.
To, že sa striedajú chladnejšie a teplejšie obdobia (ktoré často trvali aj tisíce roky), je tiež fakt.
Veľa veci (skoro nič) v prírode nevieme ovplyvniť. (možno aj našťastie). jedna erupcia sopky vypustí do ovzdušie
xxx-krát viac CO2 ako všetky autá dokopy. Ale vieme ovplyvniť spotrebu zdrojov ropy, zemný plyn, vzácne kovy a neviem čo všetko. Ako jeden človek kedysi dávno povedal: nezdedili sme svet od svojich (pra)rodičov, ale máme
ho požicaný od svojich detí. Nazvať Gretu len choré dieťa je úbohé. Za svoju "chorobu" nemôže.
A "ekoteroristi" majú v podstate pravdu. Len veľa ľudí to (ešte) nevie, neuvedomuje.
Keby ste videli, ako sa žije vo veľkomestách v Azií, v Afrike a v Južnej Amerike, môžeme byť veľmi radi, že žijeme na Slovensku, kde je ovzdušie pomerne čisté. Nadávať na niekoho, kto má ešte celý život pred sebou je krátkozraké. Všetci vieme, že Greta má pravdu.
Podľa mňa nová dekáda sa začína už zajtra.
Nevidím tú logiku, aby začala len od 2021.
Aj nový deň začína o polnoci, nie aj o 01.00h.
To je ktorý most? Ten na úsek diaľnice, ktorá ešte nie je otvorená?
Neskoro :-( Predvčera som bol v bližkosti (2 km). určite by som tam išiel pozrieť, keby som o tom vedel o 3 dní skôr.
Odporúčame