núdzový stav bol vyhlásený uznesením vlády a vyhláška len upravuje podmienky vykonania - nájdete to v zákone č. 227/2002 Z. z. (ak sa nemýlim)
núdzový stav bol vyhlásený uznesením vlády a vyhláška len upravuje podmienky vykonania - nájdete to v zákone č. 227/2002 Z. z. (ak sa nemýlim)
legálny dôvod bol už pred zásahom - práve preto, prišiel zásah...
Prokurátor je tiež viazaný zákonom a Ústavou. A Hamran sa má právo vyjadrovať v rozsahu svojich kompetencii.
Veď Vám vysvetlil jasne, že práva občanov boli obmedzené vyhlásením núdzového stavu. Čakáte, že bude ignorovať právny poriadok ?
No je chleba tohto štátu, tak vykonáva štátnu moc, podľa platných zákonov... čo by ste chcel, aby bral úplatky a potom sa ako zúfalec niekde obesil ?
Keby sa tak ústavný činitelia vedeli priučiť od Hamrana ako vecne, jasne a zrozumiteľne komunikovať s verejnosťou. Neriešim už Fica a spol., tých nech rieši polícia, ktorej (dočasne poverený) policajný prezident dnes spravil dobrý dojem.
NIe, netreba byť Sherlockom, aby človek vyjadrenia absolventa MGIMO si dal do kontextu, koho záujmy zastupuje. Nie je to problém u Ruských predstaviteľov v Rusku, ale je to problém zvyčajne pre ostatných. Napr. v takom Poľsku rozhodli, že všetci absolventi tejto moskovskej školy (MGIMO) museli do roku 2018 opustiť štátnu službu. Záujem Riabkova nie je našim záujmom, pokiaľ ide o bezpečnosť nášho štátu.
Igor Matovič je členom vlády a vláda rozhoduje v zbore (spoločne) a spoločne nesie zodpovednosť za svoje rozhodnutia. Určite ale súhlasím s tým, že by sa mal Igor Matovič viac venovať svojim kompetenciám ako znižovaniu dôvery v rozhodnutia kolegov a vlády, ktorej je členom.
No a ako budete otvárať oči keď si fakticky pozrieť zmluvu a porovnáte s tvrdeniami p. Chmelára. Stačí keď ignorujete platnú Ústavu SR a budú sa Vám oči pretáčať.
Objektom trestného činu vlastizrady je spoločenský záujem na ochrane ústavného zriadenia republiky, jej územnej celistvosti, obranyschopnosti, samostatnosti alebo zvrchovanosti (z komentára k § 311 Tr. zák.).
Vy si tu dohodu vykladáte tak, že ustanovenia kde sa odkazuje na Ústavu a suverenitu Vám prídu smiešne, ktoré keď ignorujete tak zrazu vidíte hrozbu dovozu jadrových zbraní.
To sa dá pozrieť na každú zmluvu rovnako - ignorovať Ústavu a zrazu objavíte ohrozenie suverenity aj v rodičovskej dohode o zverení dieťaťa do osobnej starostlivosti jedného z rodičov. Veď predsa, ak ignorujeme Ústavu, tak sa to dá vyložiť ako legalizácia obchodovania s ľuďmi (deťmi).
Ako v tomto príklade, tak aj v tom čo uvádzate Vy p. Chmelár, je kľúčové to, že Ústava SR je prvý zákon štátu a každý podriadený predpis s ňom musí byť v súlade. Aby bola vôbec platná, nie len podľa vnútroštátneho práva - ale aj podľa medzinárodného, ktoré upravuje Viedenský dohovor o zmluvnom práve.
Tak hľadať účtovníctvo nie je trestný čin. To je ako keď hľadáš doklady k 50.000 eur v hotovosti a nejakým tým zlatým tehličkám... tiež to nie je trestné nemať bloček.
No ešte sme Igora nepočuli ovplyvňovať svedkov na chate.
Prečo radšej Igor Matovič, ako člen vlády, nerieši to, čo je v jeho kompetencii a moci - ako obnova právneho štátu, kde snaha naposledy skončila založením komisie ktorej výsledok práce nikto nikdy nevidel. Je to dosť pokrytecké tu hádzať zodpovednosť na hlavu štátu, keď je to práve vláda SR je vrcholným orgánom výkonnej moci.
Jeden by si pomyslel, že zatiaľ najväčším problémom Igora Matoviča pri obnove právneho štátu je to, ako prezidentka vykonáva svoje ústavné právomoci.
A ešte ten rok neskončil... moja otázka pre premiéra by bola, ako dopadla komisia pre obnovu právneho štátu, aké sú jej závery a či už začala vláda konať na faktickej obnove právneho štátu. Zatiaľ to vyzerá tak, že máme za sebou mimoriadne ťažký rok a ak si vláda ako výkonný orgán verejnej moci nezačne ešte tohto roku plniť svoje povinnosti pri obnove právneho štátu, tak ďalší rok nebude o nič ľahší ako je tento.
Žilinka si dôkazy ako prokurátor môže zaobstarať aj sám - má k tomu právomoci. Čo nemá, je zákonný dôvod pokračovať v porušovaní práva p. Čurilu a jeho kolegov podľa čl. 17 ods. 2 Ústavy - "Nikoho nemožno stíhať alebo pozbaviť slobody inak, ako z dôvodov a spôsobom, ktorý ustanoví zákon." Trestný poriadok to uvádza hneď ako prvú zásadu v § 2 ods. 1 Tr. por. - "Nikto nemôže byť stíhaný ako obvinený inak než zo zákonných dôvodov a spôsobom, ktorý ustanovuje tento zákon."
No ja sa opieram o ciele a zásady Organizácie Spojených národov, kde pokiaľ ma pamäť neklame, záväzky štátom vznikli až 24. októbra 1945.
Povedal by som, že nahovorilo sa to už dosť a je na čase začať rešpektovať platnú Ústavu tohto štátu.
Na pobreží Slovenského mora... hneď ako sa rozpustia ľadovce v Antarktíde.
Odporúčame