To je dobrý postreh. Odpoveď tušíme, skrátka nie každý čo je sudcom by aj sudcom mal zostať.
To je dobrý postreh. Odpoveď tušíme, skrátka nie každý čo je sudcom by aj sudcom mal zostať.
pokiaľ viem tak v tom sa už koná - v rámci civilného (občianskeho) práva
Na volených zástupcov a aj to len na tých, čo moc im zverenú vykonávajú v súlade so zákonom. Skrátka je rozdiel ako človek koná a ako to prezentuje. Je na štáte a jeho orgánoch zabezpečiť ochranu práv, ktoré štát garantuje občanom v Ústave ako aj zabezpečiť vlastnú bezpečnosť štátu. Napríklad pred nepriateľmi súčastného ústavného zriadenia.
Za všetko samozrejme nemôže iba SMER, predsa napr. sudcovia, ktorí vykonávajú svoju moc v rozpore s Ústavou a zákonom, nie sú formálne členmi politickej strany.
zaujatosť je možné dať voči konkrétnym osobám a zvyčajne buď pre vzťah k osobe alebo pre vzťah k veci
Vylúčiť všetkých policajtov len preto, že niekto je tiež policajt je kompletne nepochopenie - a hlavne zavádzanie verejnosti.
Viď trestný poriadok - "Vylúčenie orgánov činných v trestnom konaní, súdu a iných osôb" https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/Z…
To sú veľmi dobré otázky. Natíska sa odpoveď - či im nejde práve o to, aby sa nekonalo a zostal súčasný "bordel" čo najdlhšie.
a sudca sudcu nepotopí
Dovolím si ešte citovať z Nálezu Ústavného súdu sp. zn.: PL. ÚS 7/2017:
"Ak v právnom štáte dôjde k spáchaniu skutku, ktorý zákon kvalifikuje ako trestný čin, tak osoby poškodené týmto trestným činom (konajúc v dôvere v právo) legitímne očakávajú, že štátna moc vykoná všetky kroky potrebné na vyšetrenie tohto skutku a potrestanie jeho páchateľov, a že sa domôžu náhrady škody spôsobenej im týmto skutkom. To isté od právneho štátu očakáva aj spoločnosť. Ako jednoznačne vyjadril (aj) Najvyšší súd Slovenskej republiky: „Čl. 17 ods. 2 ústavy (nikoho nemožno stíhať alebo pozbaviť slobody inak, ako z dôvodov a spôsobom, ktorý ustanoví zákon) je potrebné interpretovať aj v tom zmysle, že je pre štát neprípustné na trestné stíhanie rezignovať, ak má byť podľa zákona vedené.“ Uvedené platí o to viac, ak existuje nielen dôvodné podozrenie, ale aj priame dôkazy, že trestných činov sa dopustili orgány štátu.
Pokiaľ som pochopil tak sudca nie je obvinený a je vedené iba konanie vo veci pre podozrenie zo spáchania trestného činu. Vyjadrenie o snahe "prišiť" niekomu trestný čin je nepochopenie akými fázami prechádza každé trestné konanie.
Viete, vyhrať túto diskusiu nezmení trestný zákon a trestný poriadok, podľa ktorého policajt postupoval. Tie "pochybenia" o ktorých píšete tam nevidím a zreteľne Vám píšem prečo sudca zavádza, ak ich tam vidí, čo Vy tu len opakujete, bez toho aby ste povahe "pochybení" porozumel.
Na Slovensku sa dosť ľudí, ktorí nezvládajú pochopiť dimenziu zneužívania moci na prospech úzkej skupiny za čias Roberta Fica. Nastupuje u nich prirodzený obranný reflex - potreba racionalizovať, či ospravedlňovať si konanie Roberta Fica.
Preto je pre nich problémom každý iný okrem Fica, ako "Lipšic Budaj Matovič Caputka", Amreický vojaci alebo redakcia Aktualít.
Je to len sociálna obranná reakcie, keď emócie prevládajú na racionálnym rozumom.
a popraviť by ste nechcel ? :D
Vyšetrovateľ je procesne samostatný a viazaný zákonom - teda ak mu zákon ukladá povinnosť vyšetrovať trestné činy a koná zákonným spôsobom, ťažko môžno hovoriť o nejakom zastrašovaní sudcu. Čím by mal byť zastrašený ? Tým, že bude zbavený mlčanlivosti a bude možné ho vypočuť (bez akéhokoľvek obvinenia) ?
A nie je normálne, že stále ešte nebolo zrušené obvinenie p. Čurilovi - ale to je len môj názor, skúste sa informovať na GP prečo nekonajú, ak im zákon konať jednoznačne prikazuje.
Pod "falšovanie verejnej listiny" podľa § 352 ods. 2 Tr. zák. spadá aj "... kto dosiahne vydanie pravej verejnej listiny ... na základe aj nepravých podkladov". https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/Z…
Druhá vec, OČTK majú povinnosť vyšetrovať. To nie je na Vašej alebo mojej vôli, lebo chceme alebo nechceme. A nie je to ani na názore sudcu Samka - ktorý ako právnik by o tom mal vedieť, nakoľko to priamo vyplýva z čl. 17 ods. 2 Ústavy SR.
A nemusí to napadnúť nik - je to vyšetrovanie "z úradnej povinnosti" - lebo tak ukladá zákon.
Autor uvádza niekoľko dobrých postrehov konfliktu na Ukrajine, avšak prehliada aj jeden zásadný problém súčastného medzinárodného práva a to záväzky všetkých štátov ktoré sú členmi OSN, ktoré vyplývajú z Charty OSN. To čo sa od roku 2014 deje na Kryme, Donetsku a Luthansku je totiž "akt agresie" tak ako ho pozná čl. 2 ods. 4 Charty OSN - a z toho vyplývajúci záväzok "erga omnes", teda voči všetkým (štátom) oprávnene domáhať sa ukončenia útoku na legitímne Ukrajinské územie.
Kedže sa mi nechce tu začínať jalovú diskusiu o tom prečo je postup Ruska nelegitímny, dávam sem len link na článok, ktorý popisuje prečo je akt agresie záväzkom "erga omnes" a preto aj tak významný a rešpektovaný medzinárodnými súdmi.
Robert Fico tvrdil, že protest bude zvládnutý. Podľa toho ako sa rešpektovali platné opatrenia musím povedať - bol zvládnutý tak ako bolo zvládnuté vládnutie Roberta Fica. Nerešpektujúc zákon ani ochranu obyvateľstva, iba pár egomaniakov dostalo príležitosť rečniť pred davom.
No keď sú v článku pochybenia tak riešte článok... fakt je, že nie je možné rezignovať na vyšetrovanie (ešte pred akýmkoľvek obvinením).
Sudca Šamko by mal vedieť ako podať oznámenie / podnet na policajta ak sa dopustil priestupku. A nie len zavádzať obyvateľstvo štátu v článkoch.
Odporúčame