Vedec Čekan v Ide o pravdu o druhej vlne pandémie: Je mi to ľúto, obetí mohlo byť menej
Curvid ako subjektívny marketingový názov choroby (ktorú evidentne nespôsobuje iba jeden vírus, tak ako sa už od začiatku oficiálne tvrdí), reprezentujúci určitý klinický obraz (mimochodom, veľmi podobný chrípke), existuje. Samozrejme, že curvid diagnózou sa dnes zámerne aj z nevedomosti označujú i také klinické stavy, ktoré s curvidom objektívne nemajú nič spoločné.
Otázne je, že či bolo potrebné zbytočne vymýšľať nový marketingový strašidelný názov pre "teplú vodu".
Evidentne to pre niekoho dôležité bolo, otázka znie, že pre koho presne (min. tu existujú silné indície, že prečo a pre koho).
Zaujímavé je, že keď sa dávnejšie objavil napr. pôvodný korona-vírus SARS-CoV, tak nám stačil len názov SARS (severe acute respiratory syndrome = ťažký akútny respiračný syndróm) a nebolo nutné vymýšľať nejaký nový extra marketingový strašidelný názov typu "COVID-18" (alebo tak nejak), ktorý lepšie "predáva".