Gröhling má plán pre moderné školstvo, zahŕňa 12 opatrení
Nápad so zapojením ľudí s praxe sa už dávno realizuje, na vysoko odborné a praktické témy sa prizývajú ľudia z praxe. Ale nie na celý semester, na to nie sú financie. Skôr to Tí odborníci z praxe robia preto, lebo buď vyšli s tej školy a takto to vracajú škole, alebo na základe osobných kontaktov a skúseností. Problémom v súčasnosti je malý počet prihlásených študentov (vďaka demografickej krivke), ak príde človek z praxe, čo bude s pedagógom, ktorý celý život zabezpečoval daný predmet a venuje sa mu aj v rámci výskumu? Vysoké školy sa postupne menia na výskumné pracoviská, spolupracujú s praxou, projekty sú orientované pre prax (samozrejme aj na základný výskum), nesmie sa ale pri tom zabúdať na prvotné poslanie vysokých škôl - na pedagogiku. Vysoké školy majú vychovávať odborníkov pre prax. Treba tiež zdôrazniť, že sa eviduje uplatniteľnosť študentov po skončení VŠ, toto by malo byť dôležité kritérium hodnotenia kvality vysokej školy.