Za druhe - zrusenie 40% pausalov - rovnako nesystemove.
To znamená, že pri mesačnom príjme nad 480 eur bude lepsie zvolit "realne naklady".
Tento krok by som ako tak chapal, pretoze ak zamestnanec prejde akoze na zivost a uplatni si pausalne naklady, ktore v skutocnosti nema ziadne, tak je to pre neho vyhodne.
Ale ak to mame takto obmedzit, tak potom az od sumy priemernej mzdy a vyssej a navyse to bude viest k negativnym vysledkom - "fiktivne naklady"
a nutnost zamestnavat uctovnika, co si myslim, ze pri prijme okolo 480 EUR mesacne je zbytocna zataz navyse.
Celkovo su tieto kroky voci realnym zivnostnikom velmi nepriatelske.
V case, ke d sa na jedno pracovne miesto nutne vynalozit dotaciu takmer milion korun, ako napr. pri investicii zahranicnej firmy v Presove su taketo kroky uplne nesystemove.
Fakty - vytvorenie 446 pracovnych miest a 19 mil eur pomoc od statu. Vysledok 42600 EUR na jedno pracovne miesto. A zaplatia to zivnostnici na zvysenych daniach.