Plne s vami súhlasím, veď som to práve popísal nižšie.
Plne s vami súhlasím, veď som to práve popísal nižšie.
Ergo teda vy chcete, aby rakuska firma platila vodičovi 10 eur na hodinu zdanovane podla rakuskeho prava co je neviem sice kolko, ale v cistom to bude viac ekvivalent platenz slovesnkou firmou 10 euro za hodinu,podla slovenskeho prava. Nieco mi hovori, že tie peniaze vyplatene rakúskou firmou (hrubá mzda plus odvody) budu nizsie ako tych 10 zdanenych a zodvodovanych podla slovenskeho prava. A zaroven chcete, aby slovenska firma musela platit 45 eur diety, kde rakuska musi platit iba 23.
Čiže vlastne chcete, aby slovenská firma mala podstatne vyžšie náklady na zamestnanca ako rakúska firma. Zároveň vás netrápi, že rakúski a nemeckí dopravcovia majú medzi sebou kartelové dohody, kde východným firmám platia menej za km ako svojim. Tak vážený, toto zafunguje asi tak, že slovenské dopravné firmy to môžu zabaliť. No čo asi myslíte, kde asi budú platiť všetky tie odvody firmy rakúske a nemecké? No určite nie Kažimírovi. Ale veď ok, vy viete svoje, ja svoje.
Môžete si to heslo nalepiť aj na čelo, ale je fakt, že NIKTO neplatí diety zamestnancom len tak. Prečo by mal? Diety sú vždy nejakým spôsobom spojené s priamym vyslaním zamestnanca na SC a tá je vždy spojená s nejakou prácou. Osobne som za zákaz vyplácania akýchkoľvek nezdanených prijmov. A keď, tak všetkým zamestnancom rovnako, prečo by niekto mal mať nárok na nezdanené príplatky na stravu vo výške 45 euro Rakúsku napr. a 10 euro na deň na Slovensku napr. Potraviny sú v obchodoch zhruba rovnako drahé.
A samozrejme západ nič nezatrhne, západ má záujem o našu pracovnú silu, aby pracovala pod krídlami jeho firiem a nie pod krídlami potenciálnej konkurencie. A ešte potrebuje sociálny zmier so svojimi voličmi, ale vy, komunistickí pohrobkovia ho inak nezaujímate. Dobré ráno.
Hej, majú, ale zdaňované, poväčšine. Napríklad v Rakúsku 23 euro. V Nemecku sú zdaňované úplne. Detto vo Francúzsku. Atď. Náš Zákon o cestovných náhradách je totálny komunistický anachronizmus a nie je tej sily, ktorá by ho zrušila. Práve preto dostávali a dostávajú naši pracovníci mzdu formou cestovných náhrad, resp. ich časti, teda diét, lebo to tento hlúpy korupčný zákon povoľuje a prikazuje. Keby ho nebolo, každý by musel platiť vyššie mzdy, takto sa zamestnanci chytili do pasce, ale viem že sa to ťažko chápe.
No tak tí šoféri sú asi padnutí na hlavu, ale nevadí. Moja námietka je, že diety sú chorý prvok na scéne. Vôbec by nemali byť vyplácané, ani uzákonené a ak už sú, mali by byť zdanené. Tým pádom by všetky príjmy všetkých zamestnancov mohli a mali byť zdanené podstatne menšou sadzbou ako je tomu teraz. Na diety sa skladajú svojim spôsobom úplne všetci ostatní ľudia, ktorí benefit nezdanených diet nemajú. Zje vari človek v cudzine viac? Alebo je tam jedlo drahšie ako na Slovensku? V princípe nie je. Ale keby aj bolo, na tom nezáleží, ak niekam pošlem zamestnanca a tam je draho, tak mu stále môžem priplatiť aby tam šiel, ibaže nech sa to zdaní. Diety sú dlhodobo zdroj úniku peňazí a prvotriedne zlo. V každom prípade, všetko čo človek dostane, je svojim spôsobom odmeňovanie zamestnanca za vykonanú prácu. Ak sú diety stanovené zákonom a povinné alebo hoci len možné, tak je len prirodzené, že aj zamestnávatelia aj zamestnanci ich dávajú resp. prijímajú ako formu mzdy.
Odporúčame