Po 15+ rokoch konečne informované, zákonné a vykonateľné rozhodnutie v tejto najťažšej cestárskej veci v SR. Variant s Korbeľkou bude mať najmenšie negatívne vplyvy na obce, prírodu i krajinu. Nesie najmenšie riziko zosuvov i najkratšiu a najmenej sklonitú trasu, čím ušetrí čas, šťavu aj vozidlá. Bude najmenej trpieť počasím, vyhne sa nehodovému úseku pod S svahmi Kopy a najmenej zaťaží obce hlukom & smradom. Najmenej nabúra ráz krajiny, najmenej obmedzí územný rozvoj obcí, cestovný ruch, poľno- a lesohospodárstvo. Jasne najlepší je pre ochranu národne i európsky významných druhov, biotopov a území Natura 2000. Vyvolá aj najmenšie nepriaznivé kumulatívne vplyvy a jeho dopady na obce sa budú riešiť ľahšie ako pri úžinovom variante - viac https://topercer.blog.sme.sk/c/462770/v-rozk…
P .S. To, že výstavbu úžinového variantu stopol (len) zosuv, sú hrubé novinárske skraty. Stoplo ju 11+ ďalších vážnych príčin - viac https://topercer.blog.sme.sk/c/325722/D1-jed…