Orosz: Na nočné zásahy by mali posielať dvoch pilotov
Jedna vec je, ze technicky to zvladne aj jeden clovek, druha vec je bezpecnost. V zahranici je vcelku bezne, ze na komplikovane lety idu piloti dvaja - a nocny let do terenu komplikovanym bol urcite.
Aj dopravne lietadla dokaze ovladat jeden pilot, ale lietaju vzdy dvaja. Jeden pilotuje, druhy kontroluje a komunikuje radiom. A v case ked je vysoka mentalna zataz - start, priblizenie na pristanie, zle pocasie, akakolvek porucha - si rozdelia povinnosti. Je tam druhy par oci, ktory moze zachytit to, co ten prvy prehliadol - napr. mozno aj to elektricke vedenie, ktore stalo zivot posadku v Slovenskom Raji. Rovnako je ten druhy zaloha, keby tomu prvemu prislo zle - pripady, ze pilot dostal za letu infarkt alebo mu prislo zle z jedla nie su az tak zriedkave.
To rozhodne nie je o poistke, skor je to o setreni nakladov, lebo ak by mali lietat dvaja, tak treba viac pilotov a platit viac na mzdach a dalsich nakladoch. V minulosti bezne lietali aj traja - 2 piloti a mechanik.