uz sa na to tesim.. davam tomu rok maximalne dva.. este predtym sa ale znizi povolene hotovostne operacie na maximalnu vysku z 5000 na 1000eur (ako je to napr uz teraz vo Franc.).. takze drzat hotovost sa stane prakticky ilegalne..
uz sa na to tesim.. davam tomu rok maximalne dva.. este predtym sa ale znizi povolene hotovostne operacie na maximalnu vysku z 5000 na 1000eur (ako je to napr uz teraz vo Franc.).. takze drzat hotovost sa stane prakticky ilegalne..
suhlasim! najhorsie je ze na tej R1 sa to stava velmi casto.. neviem tiez co s tym NDS nic nerobi.. musi existovat sposob ako takymto veciam zabranit.. bud elektronicke signalizacie alebo specialne retardery..
ignorovanie takehoto problemu bude najskor stat niekoho nevynny zivot.. :(
vdaka za reakciu.. ano, myslel som 6mild (napisal som 60)
co sa tyka tej druhej casti.. iste, ak by sme chceli nainstalovat FTE pre 30TWh.. stalo by nas to asi 10miliard EUR. islo by o bezudrzbovu vyrobu elektriny.. predpokladam, ze menej nas nebude stat naklady a kompletna prevadzka atomky. taktiez sa to da rozlozit na obdobie viacerych rokov, kedze existujuce atomky tu este par rokov zostanu.
co sa tyka kompenzacie elek.energie v noci alebo v zime.. tam je potrebne mat viac precerpavacich elektrarni a taktiez vyuzit potencial baterii v elektrickych autach.. ktore by vedeli nie len primat energiu ale ju naopak aj poskytovat. Pri pocte 1mil eletro aut by vznikla kapacita ulozenia energie o vykone cca 30TWh ktorej minimalne 50% by mohlo sluzit len ako spongia na ulozenie energie pocas dna, ktora by sa z aut nasledne odcerpavala pocas noci. Staci len, aby sa k tomu pristupovalo strategicky.. mat nejaky plan.. vyziu a nie len zadubene dupkat nohami a hovorit ze inak to nejde.
uholna elektraren je ina teme.. keby tu ludia nemali hranola 12 rokov.. nebola by ani uholna elekraren a ani -60miliard za atomovy nezmysel v mochovciach.. namiesto toho tu mohli by fotovoltaicke elektrarne na strechach rodinnych domov a precerpavacie elektrarne ako si ich vybudovali za poslednych 20rokov nori a rakusania..
ale nie.. ked citam vacsinu ludi co sa stihli vyjadrit.. bude z tejto krajiny vrakovisko dislovych aut z celej zapadnej europy + budeme jadrovu elektrinu z nebezpecnych mochoviec predavat nemcom za rovnake ceny ako ju kupujeme my akurat s tym rozdielom, ze odpad z tejto elektrarne sa nezakope v nemecku ale u nas za humnami.. fakt super!! je to celkom smutny pohlad aky sme kratkozraky
nikde sa stahovat nechcem.. chcem zit tam kde zijem..v meste. to vy respektujte a prisposobte sa tomu ze chcem dychat cisty vzduch aj v meste a nie ja..
chudaci kurdi.. je jasne koho idu vlastne turci napadnut.. a svet si pred tym ide zakryt oci..:(
ja by som zakazal tie smradlave haraburdy este skor.. kto to ma v tych mestach dychat.. zial, ludia inak nepochopia, ze tym skodia sebe aj druhym..
ty sa nauc najskor diskutovat.. az potom sa vrat a nieco napis..
to je tupeeeeccc...
ako sa on pricinil k svetu okolo neho ked mal 16-rokov? ale mozeme byt radi ze ta jeho generacia aspon prestala lietat concordami..
obaja sa na to pozerate so svojim spiatocnickym pohladom.. ale dobre, nie vsetci ludia hned presadli z petrolejek na ziarovky.. lebo niektorym to trva pochopit skor niektorym neskor.
ale staci ked si zapametate, ze mat auto na fosilne palivo nie je kuul.. prave naopak.. v dnesnej dobe si ho kupi len maco z dediny ktory ma najskor okna len do dvora.
(sorry ak som sa vas dotkol, ale tazko lepsie vystihnut ludi ktori zmyslaju ako vy)
tieskam Honde!!!
konecne vidiet pozitivne spravy.. uz som unaveny z noviniek ktore prichadzaju od nemeckych automobiliek ktorych 90% sprav sa tyka toho aky super vykon dosiahol ich super motor na smradlavy disel..
preco sa na prepravu tie lode asi pouzivaju?.. no lebo su na prepravu efektivnejsie!
ak by sme pocitali len palivo (disel).. bez nakladov na vystavbu cestnej infra.. tak ta lod vie byt 20x efektivnejsia ako prepravit ten isty naklad kamionovou dopravou..
spotreba lode: 10tis litrov / hod
rychlost lode: 27km/h
1000km prejde za cca 37hod cim spotrebuje cca: 370tis litrov nafty
spotreba kamionu: 35litrov /100km -> 350 litrov / 1000km / 1 kamion
21.4tis lodnych kontajnerov znamena 21.4tis kamionov co znamena spotreba nafty: 7.494.440litrov -> 20x viac ako kontajnerova lod
ak by sme pripustili, ze 80% vsetkych takychto lodi sa vracia naspat prazdna.. tak je to 12x co je stale vyrazne menej.
Ale o tomto som nechcel.. moja pointa bola inde.. je nacase aby si aj verejnost pytala cistejsiu ekologickejsiu dopravu ktora sa pouziva v mestach a tym vytvarala vacsi tlak na automobilky, ktore maju miliardove zisky.. len akosy sa im nechce pustit perie a investovat viac prostredkov do alternativ
a este by som chcel dodat.. ze autor clanku by sa mal vazne zamysliet nad titulkom tohoto clanku..
nemozem uverit ze taka automobilka ako audi stale nepochopila realitu a stale prichadza s novymi a novymi motormi na fosilne paliva z ktorych sa len zaprasuje planeta..
je to hanba pre audi a tiez kazdeho ich potencionalneho zakaznika ktory si taketo smradlave auto dokaze kupit..
cloveku je z toho spatne..
Takze.. udajne vzlietli oba stroje o 18:10, jeden stroj pristál o 19:12 na Sliači, druhý bol pre "dramaticky" zhoršené počasie navigovaný na letisko v BA.. Zrútil sa o 21:30.
Okrem toho ze tu nesedi storka o tzv dramatickom zhorseni pocasia (bol som vcera pri BB ale ziadny hurikan som si nevsimol) je tu este podstatnejsia vec:
ak jeden stroj pristal po hodine a dvoch minutach tak druhy sa zrutil PO TROCH HODINACH A 20 MINUTACH !!
Kokos, to ktora stihacka dokaze letiet 3hodiny a 20 minut?? To by pitol musel uz hodinu PLACHTIT bez motorov
Letova prirucka:
Výkony
Maximálna rýchlosť: 2 445 km/h (vo veľkej výške)
Dolet: 1 430 km
Preletový dolet: 2 100 km
Dostup: 18 013 m
s doletom 1430 kilometrov a s nalozenou vyzbrojou na kridlach by ta stihacka mohla letiet 3h a 20min len v Gajdosovom kokrom sne..
trosku tendencny clanok.. ako vystihnuty z porsche magazinu...
faktom vsak je, ze po 7 rokoch od kedy tesla zacala vyrabat svoj model S pride konecne posrche s autom, ktore ako tak moze konkurovat technikou. Iste, sucasny model S doteraz nemal keramicke brzdy a ani softver (Plaid) optimalizovany na okruhove zavodenie.. ale to su detaili, ktore vie automobilka lahko pridat do ponuky. O prichode novych elektro motoroch pre modely S a X sa hovori uz dlho.. takze ani treti motor o ktorom autor pise nevymyslel Musk za noc.. Myslim, ze Tesla chcela len demonstrovat, ze to co porsche po X-rokoch vyvoja vymyslelo mala Tesla uz davno vymyslene a staci im par dni alebo tyzdnov aby to hravo prekonali..
Je vidiet ze od posche sa urcite cakalo viac.. minimalne ked sa pozrieme na cenu 175k co je o bezmala 30-40% viac ako sa da kupit porovnatelny model S ktoreho techniku vymyslela startupova firma v kalifornii pred takmer 10-timi rokmi.
pomohlo by keby do tresneho zakona dali..
kopanec do hlavy = pokus o vrazdu
.. v opacnom pripade budu taketo telikty len pribudat.. naviac sudy nevyuzivaju moznost exemplarne potrestat takychto ludi vyssimi sadzbami ale prave naopak.. prikladom bol aj ten Hoza
mala by sa zaviest priama financna platba za pohltenie CO2 zo vzduchu napriklad formou lesu. Aby sa oplatilo krajine. fyzickej alebo pravnickej osobe udrziavat si les. Platby by mali byt naopak financovane priemyslom a obyvatelstvom, ktory CO2 produkuju.. nieco ako CO2 povolenky. ale bolo by to potrebne rozsirit aj na ludi pouzivajucich auta na fosilne paliva, atd.
Minule bol clanok, ze lesy na slovensku dokazu spotrebovat viac CO2 ako sa cez povolenky nakupuje. Znamena to len tolko, ze pokial sa nevytvori system, ktory bude odmenovat tych ktori udrziavaju les.. lesy budu celosvetovo miznut.
tak toto citanie bola riadne silna kava!
da sa identifikovat firma, ktora tam tie zbrane dodava? naviac predpokladam, ze sa to asi nedejel len tak bez povolenia statnych organov..
Kpt.Granko a prejav? ..to mi nejak nejde dokopy..
Odporúčame