Dočítal som sa v inom tvojom príspevku, že zásadne nediskutuješ. Takže asi žiadna odpoveď....
Dočítal som sa v inom tvojom príspevku, že zásadne nediskutuješ. Takže asi žiadna odpoveď....
To máš pravdu! Táto téma je tak rozsiahla, že je na napísanie hrubých kníh, takže táto skrátená diskusia kĺže iba po povrchu a nerieši dobré otázky, ktorú si si všimol.
Samozrejme, že umelec nemusí mať školu. Veď máme aj výborných inzitných umelcov a samozrejme rozsiahlu a veľmi peknú a kvalitnú ľudovú kultúru a tvorbu.
Ja som predsa nenapísal, že každý umelec sa pretŕča. Niektorí sa prepracujú svojou kvalitou ( Saudek ), niektorí sa neustále pretŕčajú v televízii, aby prerazili ( Ďurovčík ) a mnohí ostávajú v tichej anonymite ( sprayeri neprichytení pri tvorbe )...
Nepodceňuj sa! Aj ty si umelec, umelec diskusie, umelec tvorby textu, umelec zachytenie myšlienok na klávesnicu PC....
Podozrievaš ma z niečoho, čo si nemyslí, nezastávam, čo som NENAPÍSAL. Tvoje otázky ti diktuje iba vnútorné podozrievanie každého okolo teba, že každý, kto nezastáva tvoje myšlienky, je automaticky fašista!
Aktivity umelcov síce podliehajú zákonom, ale mnohí, tvrdia, že umenie musí byť absolútne slobodné! To je moja hlavná myšlienka!
Odpovede na otázky:
- nie určite nechcem, aby niekto ( štát ) vraždil umelcov, zatváral ich, mučil...
- ako ničí "kultúrna revolúcia" minulosť a kultúru sme sa dostatočne poučili v revolučnom Rusku ( ničenie ikon ), Číne ( kultúrna revolúcia mládeže ), či v Kambodži ( zabíjanie ľudí motykami mladými revolucionármi ), takže takéto metódy určite nezastávam! Že sa ti nehnusia takéto odporné manipulácie v tvojom príspevku!
Ja iba tvrdím, že aj sloboda kultúry a umelcov má svoje hranice. Chápem, že tieto sa časom menia. Ale na príkladoch, ktoré som uviedol v diskusii sa nazdávam, že umelci už dávno hranice zámerne, organizovane, plánovane...prekročili.
Aha! Vycucol si si z môjho textu čosi nepodstatné, maličkosť. I tak še da, i tak še da!
Hulvát, nehulvát, tvoje príspevky rád čítam! :-D
Prečo tak píšeš?
Čo je v tom komunistické, keď tvrdím, že napríklad z dôvodu umeleckého heppeningu umelec nerozsekne mečom dieťa napoly?! Viem, že je to extrém, ale keď sa zamyslíš, tak to do extrému pomaličky, plazivo, progresívne smeruje...Bohužiaľ.
Ale určite nastal čas, aby spoločnosť na celom svete začala o týchto umeleckých hraniciach diskutovať!
Takže, keď som ti dal "frčku do nosa, tak si pochopil, že umelecká sloboda nikdy nebola, nie je a nebude neobmedzená? Nuž ja som spokojný, čo som napísal a dosiahol. Obávam sa však, že si nepochopil, že nie ja som extrémista...Ale čo už, možno nabudúce, keď nebude pršať pochopíš!
Kedysi bolo umelcov veľmi málo, lebo to bol náročný, chudobný život plný odriekania. Teraz je iná doba. Školy chŕlia kopec umelcov pri vysokej konkurencii v každom druhu umenia.
Čo robiť, ako sa presadiť, ako si verejnosť všimne umelca? Nuž jednoducho - treba urobiť niečo šialené, niečo, čo sa vymyká dobrým mravom, niečo aspoň trochu iné...
Píšeš: "Co sa tyka statu a jeho pristupu k umeniu, tak podla mna to najhorsie co sa moze stat je akokolvek umenie obmedzovat.". Takže podľa teba je v poriadku, keď sa tanečnica natriasa spotená na zemi v tranze, umelec namaľuje obraz dvoch súložiacich homosexuálov, umelec nakreslí obraz s useknutou hlavou Hviezdoslava, divadlo uvedie silne erotickú hru bez upozornenia rodičov, že je neprístupná deťom...?
Takže podľa teba bude aj vysoko umelecké, neobmedzované a v poriadku, ak sa nafilmuje prznenie detí, bude na obrazoch propagovať teror a možno sa predvedie aj vražda v priamom prenose?
Naozaj už nie sú v tebe žiadne morálne zábrany?
Lebo museli, lebo by ich zavreli za príživníctvo. Teraz už nemusia pracovať, navyše ich mimovládne organizácie presviedčajú, že im biela, rasistická väčšina stále ubližuje!
Pred pár rokmi som mal spor s Lunou ohľadne hodnotenia románu Alfonza Bednára "Sklenný vrch".
Ja tento román považujem za veľmi manipulatívny, klamlivý, komunistický paškvil, umelo postavený na podivnej zápletke, kde ten istý človek má viacero čudných mien, neodôvodnenej, až hysterickej, panike nevinnej ženy...Takže som sa podivil, prečo je tento román stále povinné čítanie.
Luna ma sfúkla a prekvapila tvrdením, že ide z pohľadu literárnej histórie veľmi cenný ľúbostný román, že ja tomu iba nerozumiem, zatiaľ čo ona áno, lebo má na posúdenie knihy zodpovedajúce literárne vzdelanie...
Môžeš mi napísať svoj názor? Za odpoveď vopred ďakujem.
"zvašarioval" som ťa tak, že nevieš, že 1. pilier je pilier priebežný a teda žiadne úspory netvorí. A ani žiadne zisky nemôže produkovať nemôže. Ale zrejme od elity, od prívržencov PS, ktorí "nememorujú" presne tak, ako poslankyne PS, nemožno nejaké, ani len základné, ekonomické vedomosti očakávať...
Skutočne podnetné filozofovanie. Takže iba pár pripomienok:
- toto si napísal pod vplyvom drog, či alkoholu?
- píšeš: "A v strede tohto veľkého vesmírneho diania sa nachádza človek." To naozaj?
V 1.pilieri žiadne výnosy nemôžu byť, lebo peniaze plynúce z odvodov pracujúcich sú okamžite, každý mesiac, všetky rozdané dôchodcom. Ešte sa k tomu pridávajú prebytky z povinného poistenia pracovných úrazov od zamestnávateľov a príspevok štátu, pokiaľ by peniaze nestačili. Je milé, že sa bavíš na vlastnej nevedomosti!
Mimochodom ja žiaden výpis poštou o príjme dôchodku z 1. piliera nedostávam, lebo mi peniaze od Sociálnej poisťovne prichádzajú priamo na môj sporiaci účet...
Mohol by si, prosím, nám menejcenných vysvetliť, aké výnosy sú z 1. piliera?
No nie som si istý.
Jeden príklad spred asi 5 rokov. Diaľnica okolo Dubnice nad Váhom, asi 15.00 hodín. Nastal silný dážď. Niekoľko vodičov na to reagovalo tak, že zastavilo na krajnici diaľnice, čo pokladám za mimoriadne nebezpečné za tak zníženej viditeľnosti. Ale niet sa čo čudovať, pretože vodiči so značkou Ilavy sú mimoriadne slabí šoféri... ( Napríklad, keď prídu na kruhový objazd, dávajú prednosť vodičom sprava, ktorí neexistujú...)
Ale ja som opatrnejšie a pomalšie jazdil ďalej, kým som nezistil, že dvaja vodiči kamiónov sa rozhodli riadiť premávku tak, že jazdili vedľa seba rýchlosťou asi 60 km/hod, aby asi naučili vodičov jazdiť v búrke. A jazdili tak asi 10 kilometrov, kým sme nevyšli z búrky. Nuž ešte nebezpečnejšia činnosť...
Citujem: "To je 35 percent obyvateľstva – nevieme, ale sú to nešťastní ľudia, frustrovaní, nepáči sa im nič. Neviete prečo. Sú to väčšinou ľudia vo veku nad 60 rokov. Z čoho presne pramení ich frustrácia, neviem.“
Pani hééérečka síce nevie, nerozumie, ale v pohode kritizuje, odsudzuje, paušalizuje....35 % národa. Takže pre mňa to tak, vyzerá, že aj pani hééérečka je " nešťastný človek, frustrovaná a nepáči sa jej nič".
Z textu je zrejmé, že ty nepatríš k "lúze", že si elita. Ale potom je veľmi čudné, že nevieš napísať ani krátky text bez 5 preklepov a vynechaním minimálne 5 čiarok v texte. Takže mám podozrenie, že aj ty si "tupec s IQ húpacieho koníka".
Upresním: SMER nedosiahol nijako oslnivý výsledok, nijako, nepresvedčil, nepredviedol nič nové, ale PS dosiahlo neočakávane pekné druhé miesto!
No to už vôbec nie! Pre prívržencov PS sa dejiny začali rátať buď ich narodením, alebo dátumom vzniku PS! Pred tým bola iba doba hrozného, stredovekého, bezvýznamného....temna.
Dobre, ale nemala by mať aj "veľká, masívna a rozmanitá" kultúra nejaké spoločenské, morálne a zákonné hranice a obmedzenia? Príkladom nech je, aj v tejto diskusii, spomínaná Šimečková priateľka a jej šialený tanec, vystavovanie obrazu súlože dvoch homosexuálov, erotické predstavenie "malého umeleckého súboru" bez ohlásenia neprístupnosti deťom, šialený plagát podporujúci Ukrajinu v divadle....
Spoločnosť nikdy neexistovala bez hraníc, pravidiel a obmedzení. To ale neboli a nie sú žiadne obmedzenia slobody tvorby,ale ochrana "malých, úzkych skupín" spoločnosti ( napríklad detí ) pred nebezpečným, nevhodným a nemorálnym konaním šialených umelcov, ktorí sa tak pokúšajú agresívne presadiť v obrovskej umeleckej konkurencii bez ohľadu na kohokoľvek a čokoľvek!
Nuž mne sa skôr zdá väčšie barbarstvo verejne pred voľbami požadovať, aby spochybňovanie ideológie LGBTXYZ a 72 genderov bolo trestným činom ( Plaváková, PS ). Ono to totiž súvisí aj s kultúrou spoločnosti, že inteligentný, slobodný a kultúrny občan, by nikdy také drastické obmedzenie slobody slova a názoru nepožadoval!
Odporúčame