Tunel pod Tatrami? Debata sa opäť rozbieha
Ak na túto poľskú železničnú magistrálu sa napoja aj Slovenské železnice, keď podobne zrekonštruujú trať - Plaveč - Štrba na cca 160 km rýchlosť, tak tatry tunel nebudú potrebovať
Poľská strana uvažuje, že prvý vlak by mohol traťou prejsť v roku 2024 - t,j o 8 rokov
Ak by sa však spokili sily Slovenska a Poľska a získali na projekt financie z eurofondov,tak by sa termín mohol skrátiť aj o 2-3 roky -
Konieckoncov, len rauenie tunela pod Tatrami, by zabral tiež 6-8 rokov
takže najvýhodnejším sa zdá spojenoe Zakopaného so Štrbou cez Plaveč
Do úvahy by prišla aj výstavba železnice z Trstenej do Zakopaného ,ale to by si vyžadovalo zásah do okolia, nakoľko tam nie je železnica. len cesta pre automobily.
takže ešte raz, najideálnejšie je spojiť sily s poľskými železnicami a zrekonštruovať trať Plaveč - Studený potok Poprad - Štrba / železnica nejde cez Prešov / je to naozaj najrýchlejší a najefektívnejší spôsob spojenia