Somarina . Alternátory sú ktoré dobíjajú aj 15.9 V. Kritické je 17 V .V kompoch je transil a ten uletí ,na to je tam . Urobí skrat a všetko zostane za ním bez problémov. Problém je niekedy ak sa auto vybije do tla . Vtedy vznikne aj degenerácia softu ale nie vždy. Niektoré autá to prežijú bez ujmy aj x krát. Auto môžeš dobíjať ,len napätie nesmie stúpnuť nad 17 V. Kedysi boli aj alternátory ktoré pri vybití a naštartovaní auta na káble dobíjali potom po odpojení štartovacieho auta aj 120 A. Meral som a viem z praxe. Dnes sú moderné alternátory ovládané cez lin a reguluje to cez mot jednotku a kontroluje cez snímač batérie. Nikdy ani v zime nedobíjam batériu a parkujem vonku. Alternátor 120A to musí dobiť. Problém je ak sa systém neuspí a berie viac prúdu nad 100mA neuspaním niektorej r.j u nových áut. Sú autá ktoré po uspaní systému berú 20mA..Jazdím aj v zime 5km potom stojím a nikdy som v zime nepotreboval dobíjať. Ak je batéria stará a má malú kapacitu tak je to iné.


