...samozrejme, že vieme KTO, poznáme tvoju diagnózu .
...samozrejme, že vieme KTO, poznáme tvoju diagnózu .
Myslím si, že táto téme nie je témou pre blog. Keď má johanides s položenou otázkou problém, nech si ho rieši meditáciami, úvahami a nech s nimi nejde na "svetlo Božie". Hádam si len nemyslí, že nám sprostredkoval tajomstvo existencie Boha.
Bol by si prekvapeny, ved On je kamarat aj z detektorom.
Nikdy som si nemyslel, ze na Slovensku je tolko gener. prokuratorov, ako sa tu prezentuje v diskusiach.
Tento príspevok začína textom odoslaným dnes 2.okt. o 18:42
Takýto má byť skutočný, pravdivý obraz nášho školstva? Takýmto vyučovacím procesom chceme dosiahnuť, aby naši žiaci vedeli čítať text s pochopením? Vôbec sa nečudujem, že sme v Európe na chvoste vzdelanosti novej generácie. Školu, v ktorej sa opísaný vyučovací proces deje som aj ja navštevoval pred 60.-timi rokmi. Vtedy sme učiteľov oslovovali „súdruh, súdružka“, ale môžem zodpovedne povedať, že to boli „páni“ učitelia. Česť ich pamiatke, vychovali armádu vzdelaných ľudí.
Nevedel som, či mám ľutovať vnuka, či jeho rodičov, alebo nás starých rodičov. Ale skúmal som ďalej, ako taký vyučovací proces v škole prebieha. Pýtam sa teda vnuka, či im niekto na mape ukázal, kde ten Žitný ostrov leží, či im učiteľka vysvetlila pojmy, ktoré sú v napísanom texte. Do toho zasiahol otec a poslal vnuka do jeho izby, aby pokračoval v prepisovaní textu už s opravenými gramatickými chybami.
Keď sme boli v miestnosti len sami dospelí, syn nám hovorí:“ Otvoril som si cez google heslo „Žitný ostrov“ a tam som ten text našiel takmer identický s tým v zošite. Zostal som šokovaný! Netušil som, že pre žiakov 4. triedy ZŠ môže byť text z Wikipedie učebným textom. To je nehoráznosť, lebo ten text obsahuje pojmy, ktoré žiak 4.triedy nemôže bez náležitého vysvetlenia pochopiť! Učiteľ má učiť to, čo je primerané veku, čomu vie už dieťa porozumieť, čo vyvolá v jeho pamäti konkrétnu predstavu.
Jeho otec mi hovorí: „Vieš dedko, najlepšie bude, keď si to prečítaš sám“ a povedal vnukovi, aby doniesol papier, kde je to učivo napísané. Očakával som, že vnuk prinesie učebnicu a budeme sa vzdelávať spolu. Bol som vyvedený z omylu, lebo žiadnu učebnicu na ten predmet vnuk nemá. Vraj pani učiteľka im všetko diktuje a žiaci si to píšu. . Len tak mimochodom, nemyslím si, že čas strávený písaním textu učiva, je efektívne využitým časom v učebnom procese, keďže deťom chýbajú učebnice.
Začal som teda čítať obsah. Ako čítam, kladiem vnukovi otázky :“prečo sa ten ostrov volá Žitný?, čo si predstavuješ pod spojením – riečny ostrov ?, ako rozumieš tomu, že sú tam zásoby pitnej vody?, čo je to koryto Dunaja ?, čo je rameno Dunaja?, čo je to Malý Dunaj?, čo je to Lužný les?, atď. Vnuk len strémovane pozeral na koberec a občas zdvihol hlavu a v očiach mal prosbu, aby sme ten „výsluch“ ukončili.
Nárek starých rodičov nad vzdelávaním svojich vnukov !
Takmer pri každom stretnutí s našimi vnukmi a ich rodičmi príde reč aj na to, ako sa im darí v škole, aké učivo preberajú, či im netreba niečo vysvetliť, doučiť a podobne. Také bolo aj stretnutie teraz, po uplynutí mesiaca v tomto školskom roku. Spýtali sme sa vnuka, aké učivo preberajú a čo sa cez víkend učil. Povedal, že si opakoval učivo z predmetu „Regionálna náuka“. Predpokladal som, že ide o zemepis, netušiac, že taký predmet majú vo 4.triede ZŠ. Otecko nášho žiaka ma presvedčil, že skutočne sa ten predmet tak volá. Nuž nedalo mi a spýtal som sa, čo konkrétne preberajú. Vraj sa učia o Žitnom ostrove. Vzbudilo to u mňa záujem pátrať, čo sa ten môj vnuk naučil. Začal som klásť otázky, ale vnuk krčil ramenami a úpenlivo pohľadom vyzýval otca, aby mu pomohol s odpoveďou.
Islam podľa Angely Merkelovej (CDU) patrí do Nemecka.
Zastavte Angelu, lebo je isté, že sa zbláznila.
A kto si TY, ze sa "pasujes" za určovanie kto je správny chlap !?
Klameš, znevažoval si a hanobil pamiatku otca a syna.
Jja som si myslel, ze Danko je pravnik, a on vam je to chemik, ktory objavil, ze medzi nim, Robom a Belom funguje chemia.
Mozno by sa Stur za nas hanbil, ale co je to platne , ked sa my nehanbime ?!
Aj diskusia k tomuto blogu v znacnej miere niesie znaky arogancie na ktoru poukazuje Devana. Niektori diskutujuci nie su schopni reagovat na obsah prispevku a maju tendenciu sklznut, ci "sliapnut " uplne vedla, tak nejako: " Pytajte sa ma na co chcete, ja vam na co chcem odpoviem."
Pani "blogerka", podstatu naliehavého problému korupcie v rezorte MŠ zastierate VY ! Po prečítaní blogu si kladiem otázku :" Ste taká zaslepená, alebo ......"!
Minister "vraj" toto podozrivé rozdelenie nechá prešetriť !? A kto to bude prešetrovať ? Rezortná kontrola MŠ , podriadená priamo ministrovi ? Tak to už teraz poznám výsledok !
Žiaľ, je to tak, že pod bohoslužbou ľudia chápu účasť na náboženských obradoch. Každodenná práca, všetko čo konáme, by malo mať charakter bohoslužby. To znamená, konať tak, aby to bolo v súlade s vôľou Najvyššieho, s Jeho prikázaniami. Na deformovaní významu pojmu "bohoslužba" majú podstatný podiel tzv. "cirkevní otcovia ".