Škoda 1203: Ikona ‘socíku‘ má 55. Trápila sa tri dekády
Takéto autá som používal v rokoch 1977 až 1998, ako referentské vozidlo. Nebolo to až také zlé, ako sa tu píše. To psledné už bolo z TAZ , kvalitou bolo dosť zlé, ale stále použitelné. Spotreba bola veľká, motor 1200 slabý, ale nebolo to auto na pretekanie. Karburátor už v poslednom nebol SEDR, ale EDSR, dva posiľovače bŕzd, bez štítu nad predným oknom, v zime bez záťaže skoro nepoužiteľné auto, preto som vozil vrecia s pieskom. Boli to autá, ktoré nemohli jazdiť bez častej údržby, teda jedenkrát do týždňa sa tomu bolo treba hodinku, dve venovať, prehliadnuť to, ale nebolo to pre mňa také zlé, lebo môj otec bol šofér s povolania a od malička som sa zúčastňoval na údržbe áut, na ktorých jazdil. Bolo to auto pre nás, povojnových, ktorí sme autá obdivovali. Sledovali sme Škodovky, hlavne sanitky, typov Škoda 1101, 1201, no a potom nádhernú Škodu 1202. Po nich prišli na cesty tieto Š 1203 a bolo to vtedy niečo nové, úžasné, ktoré posudzovať z dnešného pohľadu nemá zmysel.