Bez 4nm technológie ktorú mimochodom Huawei nevie, je tvoj čínsky favorit v srč..ách. Čína je jedná veľka kopia kópie a keď dôjde poctivé technológie zistíš, že sú existenčne závislý od západu.
Bez 4nm technológie ktorú mimochodom Huawei nevie, je tvoj čínsky favorit v srč..ách. Čína je jedná veľka kopia kópie a keď dôjde poctivé technológie zistíš, že sú existenčne závislý od západu.
Výborne. To najlepšie čo sa mohlo stať. Cenová implozia. Pamätám si, že Bosh vrtačka pred 15 rokmi bola drahá ale aj keď si ju šlahol o zem išla, dnes ju kúpiš za 1/3 a nedaj Boha aby ti spadla a prasknul dáky ABS plast. Volá sa to technologická inflácia. Nahradíš drahé súčiastky lacným plastom, ušetríš na mechanickom skladaní. Tu to celé čínske divadielko skončí, ale videl by som tam súvis aj s čínskym realitným kolapsom ktorý látajú ako sa dá. Ako typický komouš aj Čina klame a zastiera svoje problémy hrubou záplatou, no svinstvo aj tak vytečie...
Čina nevie zložiť poriadny benzín a diesel už vôbec. Čím rýchlejšie čínské mestá prejdu na EV, tým skôr skončí nadspotreba ropy. Číňania sú čisté kobylky. Ich spotreba ropy je alarmujúca. Úplne v poriadku doprajem každému EV aké si len chce kúpiť ak naň bude mať a ja sa mu na jeho prevádzku a nákup nebudem skladať vo forme dotácií. Japonsko aj EU sa vybrali cestou hybridu, ale manták v Číne nevie zložiť motor - tak sa vrhol rovno na elektro. Veď v poriadku má to svoje čínske dôvody, ale strašiť v EU že nás konkurenčne zničia je utópia. Voziť autá cez 1/2 sveta, nemať vybudovaný servis a spoliehať sa, že pokazené patrí do koša a treba si kúpiť nové je falošná vidina prosperity.
Najlacnejšie je jadro. Vyrobíš obrovské množstvo pre veľký počet zákazníkov. Vieš si predstaviť, že by si v obchode kúpil 10l ropy a doma na sporáku si varil benzín? To isté ti povedia všetci maníci čo majú možnosť pripojiť sa na verejnú kanalizáciu, že starať sa čo i len o vlastné h.v..á je drahšie ako ich poslať spoločne na jednu lúku. Solár je špičkový zdroj a môže ti pomôcť ušetriť no stavať ostrovnú elektráreň si dovolí iba majiteľ stavebnej firmy na ktorú sa mu poskladajú zamestnanci a zákazníci. A čudovať sa, že distribučná nechce od teba vykúpiť elektrinu je tiež fetiš, načo by ju kupovala - veď atómka ti pošle krásny čistý sínus, tak čo tu šmejdiť s dájakym šitom ozobaným čo sa na sínus ani nepodobá. Sa dohodni zo susedmi, že im budeš predávať a oni sami ťa pošlú k čertu, že špekulanta nepodporujú. Presne - "špekulant" tak sa dá nazvať dnešný EV a solárny borec.
Úplne bude postačovať EURO EV norma 1.
bod 1. dojazd 850km/nabitie
bod 2. hmotnosť vozidla 1,5 - 1,8 tony
bod 3. stačí stanoviť maximálne prípustné kWh
bod4. pripôsobiť STK meraniam parametrov na EV
Potom sa môžu výrobcovia EV z Číny ísť rovno pásť!
Ľahké je buzerovať diesel a pri EV zavrieť obe oči, že?
Nemyslím si, že veľkosť auta rozhoduje. Ale ak ľudí naučíš na bazén, potom sa z malého akvárka nepos..ú.
Akože pre Číňaka v meste ktorý bol celý život vyrastal na mopede a rikši, je prechod na polsky fiat možno krok vpred. Pre Europana je prechod z Oktávie na polsky fiat čistý reverz. Auto je viac účelový prostriedok nie iba na prevoz zadku do práce a späť. Európania nežijú život iba v práci a na rozdiel od jednodetných či bezdetných čiňanov ho trávia aj rodinne...
Norsko je exporter ropy a zemného plynu ktoré si dovolí štedro dotovať každý lapsus. Mne to príde ako spôsob ktorým si chcú ospravedlniť vlastné svedomie, že sú to oni Nóri kto ničí prírodu - tak aspoň budeme na cestách zelenší ako mach na streche!
A už si videl čo urol Nór s Teslou keď mu odkvecli batérie? Nie nedal to vymeniť - dotácia je iba na nové autá. Pekne ho naládoval tnt a poď ho z tohoto sveta ty šrot!
Mimo OSLA sa elektro až tak nenosí a ako správny Nór máš 2-3 autá, kým ty ako Slovák máš jedno a si spokojný, že nemusíš platiť navyše poistky!
70% vozového parku v Európe určite netvoria nové autá. Tým by som začal. Predstavte si územie S+F+DE+PL v podmienkach Číny kde stoji viac ako 30-100 meských aglomerácií s počtom obyvateľov nad 3-10 miliónov. Takúto mega hustú mestskú zástavbu Európa nemá. Plne chápem zmysel elektro aut v mestách pri nízkych rýchlostiach, bez mrazových cyklov. Európa je žiaľ iná a jej dopravné špecifiká plne ovládol dieslový motor. Vízia býva často nadhodnotená, lepšie sa to počúva a dobre to znie tým by som skončil. A čo sa týka politických -izmov, tak tie patria do koša to snaď viete, či?
Nová aj predchádzajúca oktávka je veľké auto a bezpochyby komfortné o tom nepochybujem ja a myslím, že ani Vy. Akože kombík má isto slušný priestor na všetko čo rodina potrebuje. A v lepšej výbave a vo verzií 4x4 je to slušné auto a ľudia si ho často kupujú aj z druhej ruky, lebo to auto fakt slúži bez problémov 250tiskm. Kúpili by ste si elektro z druhej ruky? Ja nie a Vy?
A nabíjať ho budete každý deň ako 5 ročný samsung. Nebuďte naivný, za 15k€ dostanete všetko len nie dobré auto.
Len či nezabudli Čínsky inžinieri, že 3 mesiace v roku je v 1/2 Európy zima ako v Tibete. Robiť si testíky a reklamné promo na Sardinií je síce sexi, ale od bežnej reality to má ďaleko. A ak jazdíte s Oktáviou bude Váš prechod na Fabiu krutý a ešte k tomu vysolíte 30k€. Lebo veľkosť, komfort a priestor ala Oktávia pod 50k€ nejde ani u Číny...
Čína ide dobiť autami v štýle Fabia-poľský Fiat za 30000€ Európu? Slovensko čaká v roku 2024 nárast cien elektriny o 25-30%. Do konca dekády sa dostaneme na úroveň 50 až 100% ku súčasným cenám elektriny. Štáty EU si vďaka DPH + doplnkové dane na benzín a Naftu napĺňajú štátny rozpočet. Porozmýšľajme kde štát zoberie 1,5mld € ak dôjde k poklesu výnosov z týchto daní? Nie je absolútne podstatné či budete jazdiť elektro/benzín - štát potrebuje na svoj chod 1,5mld a tie si od nás vypýta - tomu verte!
Takže hypoteticky ak prejdeme všetci na elektro ceny el. energie bude aj 200% súčasnej a z toho 1/2 bude daň!
Boom okolo Elektro = hypotéky za 1% úrok, resp. taký Titanic ktorý vyplával zo Southamptonu a jediné čo vidí je sám seba, wau...len na pripomenutie, koľko poistných udalostí majú za sebou elektroauta? Dajme týmto 2-3 tonovým vozom trocha času. Príde deň keď necháme ružové okuliare na poličke a začneme vidieť realitu!
Je to odkaz Borisovi, že ak chce plniť cudzí hangár mal by stihačku obaliť gumou...
F 16 block 70 Viper nie je to isté čo F16 c/d block50.
Viperi sú nadradené všetkému čo dnes v rusku lieta!
Doštuduj detaily, si máš v tom hokej!
SNS = KSS takže niet sa čomu diviť!
Táto bezvýznamná lúza potrebuje neustále legitimizovať svoj komunisticky pohľad na svet. Ak by národný buditelia vedeli čo komunisti urobia z maticou slovenskou tak ju ani nezaložia. Normalne vidieť čo sa s národom stane keď sa po revolúcií nevysporiadal so zločinami a funkcionármi komunizmu. Časom vylezú hnusné šváby a začnú roznašať túto infekčnú pliagu na denné svetlo!
NATO môže cvičiť vojsko len podľa svojích štandardov. Neviem čo si novinári predstavujú, že prídete do výcvikoveho campusu a dajú Vám na výber z 3 možných výcvikov? NATO v každom konflikte vytvorí vzdušnú nadvládu a od toho sa odvíjajú ďalšie operácie. Preto je letectovo Nato 10x silnejšie ako to ruske! UA bola podľa analytikov neubrániteľná a predstavovala riziko aj pre NATO ako člena, no dokázali napriek tomu nájsť fatálne chyby v ruskej ofenzíve a využiť ich. Nakoľko ke rusko silnejšie, spôsob vedenia konfliktu je v ich réžií. UA s metodockou podporou západu našli spôsob ako rusov zastaviť a účinne ich vytláčať no bez letectva je to boj s vysokými stratami. Ak udrží UA tempo a nasadenie v záporoží, prieraz nastane ale ako som napísal zadarmo to nebude!
Škoda že s Rómčou si do tatranského potoka neľahol aj SUJA s baretkou. Každá kobyla hľadá k sebe koňa. Ich pologramotné dieťa by sa volalo malý kapitán Andrej!
Škoda, že novinári nestihli odfotiť moment keď Putin Erdogánovi pobozkal ruku. Vraj to bolo také milé gesto.
Odporúčame