Karel Loprais: Ako sa z robotníka stala legenda Dakaru
Ty si mohol vieš čo robiť ,ked až teraz ti zaplo že čo je redukčná prevodovka u Tatry? Ja som vyučený elektrikár v Tatrovke v Ba na Februárke 1970 až 73.Mechanické veci áut som sa naučil
z kníh ,či rozvody ,hlavy ojnice atď.. V PK kde sú dnes hasiči bolo reklamačné stredisko a hlavne pevodoviek. Stále plné ,lebo materiál bol nekvalitný.. Možno ešte žije niekto z tých čo tam robili..Čo si na Tatrovke vedel ,že žerie olej ako vybehaný motor a všade tečie ,kde sa len dá ? Polámané torzné tyče a tečúce diferenciály? Popraskané rúry náprav , o predných poloosiach pomlčím ,stále mazať dekalamitkou. Ty si dostal tak volant a technicky si aj tak málo vedel ,inak by si sa nepýtal čo je redukčná prevodovka. Tie neprichytené vzduchové trubky ,či naftové preklepané a potom netesné ,mám písať ďalej ? Ty keby si tam robil 50 rokov by si aj tak vedomostne technicky pozeral a nevedel o čom to je Môžeš mi znadať takých ako ty vždy o tom čo som robil technicky zložím..Ešte sa do 120 r učím