Severojužné cestné prepojenie D1 a R1 po ministerstve dopravy odmieta aj ÚHP
Podla mna je dialnica martin-nova bana-levice-sahy omnoho lepsi variant. Jednak tym, ze cast uz stoji, dalej vedie cez menej narocny teren a nakonie, ze si nemozeme dovolit dialnicu cez kazdu dolinu. Nie sme svajciarsko, nemame peniaze ani na nevyhnutne dialnice, nieto uz na 10km tunely, dialnicu cez krupinu, ci cez velmi uzke doliny od donovalov po rk.
Vo vysledku mozme mat r3 o 20 rokov (pri sucasnom tempe), alebo r1 o 100rokov, musime si vybrat.
A krupinu chapem, ze im to bolo slubene a ze uz 20 rokov cakaju, bohuzial lokalpopulizmus v praxi. Treba byt uprimny a vysvetlit im, ze mozu mat r1 o 100 rokov, alebo na existujucej ceste prvej triedy sa mozu vybudovat obchvaty za zlomok ceny a z usetrenych penazi, a cele to moze byt o 10 rokov pri troche snahy