tento clanok je velmi nevydareny. ako keby pri jeho pisani (ak sa to da nazvat pisanim) autor vobec nerozmyslal. cakal som ci niekde nebude uvedene, ze tou aktualizaciou sa obmedzi maximalne dobijanie na 80%, to by davalo potom trochu viac logiky.
tento clanok je velmi nevydareny. ako keby pri jeho pisani (ak sa to da nazvat pisanim) autor vobec nerozmyslal. cakal som ci niekde nebude uvedene, ze tou aktualizaciou sa obmedzi maximalne dobijanie na 80%, to by davalo potom trochu viac logiky.
ak budu mat zalozny zdroj, tak natankujes, ale elektromobil nedobijes. a keby bolo treba, vies si vopred kupit do zasoby par litrov paliva a natankovat aj ked nebude elektrina.
o buchani aut na lpg som este nepocul, ale vzdy sa rad naucim nieco nove.
Iba poprosim blizsie rozvinut myslienku ze naftak je silnejsi, tento fenomen je pre mna celkom novinkou, ale rad sa naucim nieco nove.
dakujem ze umyselne ignorujes informacie o znizovani vyroby elektromobilov ako aj odsuvanie predstavovania novych modelov s oficialnym odovodnenim automobiliek, ze je o ne nizsi zaujem, ako sa predpokladalo.
takisto pohon spalovacim motorom ma svoje velke vyhody oproti elektromobilom, to si zase nenapisal. ak teda aj nie si presvedceny o neprekonatelnosti elektromobilov, tak o tom vsetkych presviedcas. vzdy povies len o plusoch elektromobilov, akosi vynechas nevyhody. ja som naopak presvedceny, ze aj jedno riesenie aj druhe ma svoje vyhody a nevyhody a povedat ze jedno alebo druhe je lepsie je len subjektivne tvrdenie.
dakujem ti za odpoved, zjavne aj uprimnu ked tak citam. tiez by som chcel elektromobil vyskusat, ale na moje vyuzitie nie je vhodny. v podstate by ma k tomu viedli rovnake pohnutky ako teba a verim ze by sa mi to zapacilo. mozno sa niekedy zadari.
schvalne ma zaujimal faktor ekologie. verim tomu, ze elektromobil pri jazde produkuje menej emisii ako spalovaci motor a nemienim tu rozoberat porovnanie vyprodukovanych emisii pri vyrobe a podobne veci. len ma vzdy dokazu fascinovat ludia, ktori si pod zamienkou ekologie kupia 400 konovy elektromobil. podla mna totiz ak chce niekto povedat, ze nieco spravil aj nieco pre ekologiu, tak si kupi nissan leaf, daciu spring, egolf alebo podobne auta. toto by malo byt podla mna zohladnene aj pri dotaciach, malo by to byt istym sposobom odstupnovanemozno podla priemernej spotreby. aby boli zvyhodnene ekologickejsie elektromobily.
pripomina mi to totiz dobu spred cca 10-15 rokov, ked bol politicky presadeny nazor, ze naftove motory su to najekologickejsie riesenie, vsetko sa tomu prisposobovalo, ludia si pokupili nove nafotve auta. na pocudovanie niektorych "odbornikov" sa zistilo, ze emisie napriek znacnemu rozsireniu naftovych aut a treba povedat aj znizeniu emisii, ktore produkuju, sa vo vela meranych oblastiach emisie zvysili. a pomaly nam zacala nastupovat vlna elektromobilov, o ktorych dnes tiez vela zanietenych hovori, ze su to jedine a spravne riesenie. mne osobne to napadne nieco pripomina. ale az cas nam ukaze, kde je pravda. nevies to ani ty a bohuzial ani ja.
mozno by sme mali zaratat do emisii spalovacich aut aj metan, ktory vyprodukovali prdenim dinosari, ktori museli nasledne zhnit a zmenit sa na ropu, aby sme my mali z coho vyrabat fosilne paliva. potom by ti snad vysla produkcia a prevadzka elektrickeho auta fakt neporovnatelne ekologickejsia...
problem diskusie s tebou bez toho, ze by som ta chcel urazat je ten, ze ty si presvedceny o bezbrehej ekologickej nevinnosti elektromobilu a spinavosti auta so spalovacim motorom. ja si myslim, ze aj jedno aj druhe riesenie ma svoje vyhody, ale ani o jednom sa neda povedat, ze je naozaj lepsie, vyhodnejsie alebo ekologickejsie.
ked sa jeden rok preda o 100% viac, dalsi o 50% viac a dalsi rok o 30% viac, tak rast sa spomaluje, to bohuzial nie je vecou tvojho nazoru alebo pocitu, ale vecou cisel.
a tie nove zavody su fakt silno potrebne na ukojenie obrovskeho dopytu, ked uz teraz viacere automobilky znizuju objem vyroby voci planom. to asi nebude kvoli tomu, aby predali viac aut. nove zavody su rozostavane este ako dosledok velkeho optimizmu. a to sa este stale najdu renomovane automobilky, ktore su ochotne predavat svoje elektromobily pod vyrobne naklady. asi tiez pre taky velky zaujem.
Na tomto teste je zvlastne to, ze nikto neriesi priemernu spotrebu tych vozidiel, ale celkovy dojazd. Ani v teste nie su spominane kapacity baterii jednotlivych aut. Mna by skor zaujimala ta spotreba. Lebo predlzenie dojazdu na jednu bateriu je mozne realizovat zvacsenim baterie. Samozrejme ze to so sebou prinasa nevyhody v podobe vyssej ceny a vyssej hmotnosti. Ale prave tym sa preukaze ekologickost aj elektromobilov. Je asi dost podstatne, ci ma elektromobil priemernu spotrebu 15 alebo 30 kWh.
statistika je mocna vec, z tejto tvojej (nie celkom objasnenej) ja zase vidim, rast predaja rapidne spomaluje, dochadza k tzv nasyteniu trhu. bez prelomovej zmeny hlavne baterie, ktora by znizila cenu elektromobilu bez negativneho vplyvu na kvalitu, sa rast len tazko ozivi.
este si zabudol emisie z opotrebenia pneumatik.
jaaj, to sa uz nehodi do tvojej filozofie, tak to si tisko opomenul. takisto ako extremne znecistovanie ovzdusia pri tazbe materialov pre baterie, ich prevoze, cez pol sveta.
ked povies A, povedz aj B, inak vyznieva tvoj komentar len ako jednostranny. a to je presne vec, ktora je na celom elektromobilizme aktualne naprd, jedna cast tvrdi, ze je to to najlepsie riesenie. a druha presny opak. a pravda je zase niekde uprostred...
EVang, ak som dobre pochopil, mas elektromobil. mozem sa ta opytat, z akeho dovodu si si ho kupil? ekologia, jazdny prejav, naklady na prevadzku, vykon...
Odporúčame