Je také naivné si myslieť, že sa Slovensku ujde nejaký biznis. Je jedno, či budeš trčať USA zo zadku alebo nie. Ukrajinu už vlastnia iní ľudia, ktorí si ten biznis dávno prerozdelili.
Je také naivné si myslieť, že sa Slovensku ujde nejaký biznis. Je jedno, či budeš trčať USA zo zadku alebo nie. Ukrajinu už vlastnia iní ľudia, ktorí si ten biznis dávno prerozdelili.
Tu sa zapíš a mazaj. Keď tak chceš vojnu.
A následne by išli referendum o vystúpení z EÚ. Blahoželám, ak si toto praješ. Len preto, že má niekto iný názor. Juj pri degešoch ako ty sa nečudujem, že Slovensko je, kde je.
Prezidentka bola schopná vymenovať za ministra životného prostredia človeka, ktorý s rovnou tvárou tvrdil, že medveď je bylinožravec. A tiež za ministra financií človeka, ktorý prehlásil, že on ani rodinné financie nevie spravovať, že to robí Pavlínka. Tak ako kde je problém?
Onedlho bude mať tento príspevok nálepku Zahraničný agent :D
Až na to, že si nezapáli len tam, kde nik nie je. Fajčí sa na terasách, kde sa v lete zdržuje kopa ľudí. Fajčí sa na balkónoch, odkiaľ to potom fúka rovno do bytu druhým. Proste fajčiar otravuje svojim neduhom život desiatkam ďalším ľuďom.
Nestačí. Každý deň hlavne v lete čuchám v byte dym po nejakom fajčiarovi na balkóne. Prach sa ti zachytí v nose, na to v ňom máš chlpy. Dym nie.
No okej. Tak vymysli a rob. A zároveň zober do úvahy, že stredná trieda v Rakúsku je niekde úplne inde ako na Slovensku. No čo som tam jazdil, moc veľa nabíjacích áut po sídliskách som nevidel. Možno preto, že elektromobilita je, tak ako aj všade inde, praktická len pre urcitú skupinu ľudí - pre tých, ktorí majú dom a možnosť si nabíjať v noci doma. Proste bytové domy sú stále niečo, čo elektro lobby doteraz nevyriešila. Len donekonečna básnite o budúcnosti bez toho, aby ste predložili čo i len jedno schodné riešenie.
Nie tak uplne. Dotacie v Cine funguju ako ramceky. Predas od x do y, dostanes tolkoto. Predas od y do z, dostanes viac. Ak sa automobilka pohybuje cislami niekde v hornej hranici intervalu od x do y, oplati sa jej vyrobit a samej zaregistrovat ten rozdiel, aby sa posunula do vyssieho ramceka a dostala viac od statu.
Jadro je zase z dlhodobeho hladiska vynosnejsie, a hlavne ma najnizsie emisie zo vsetkych, na urovni veternych elektrarni a mensie ako fotovoltaika. Jediny problem jadra je, ze je to nevyhodne politicke rozhodnutie - velka investicia, ktora nebude dokoncena pocas 1 volebneho obdobia, cize neprinasa politicke body. To je hlavny dovod, preco jadro nie je tak popularne. Miesto toho, aby niekto spravil rozhodnutie, ktore je spravne pre krajinu, tak sa robia taketo polovicne paskvily a vysledkom bude, ze "bezemisna" mobilita nie je nic len loz.
Premena na vodik je mimoriadne neefektivna. Keby si aspon navrhoval vystavbu novych precerpavaciek, nepoviem...
Co sa tyka Nemcov. Vies, preco si mozu dovolit hrat sa na obnovitelnu energiu? Lebo im tam za prve bezia uholne elektrarne. A za druhe, ked maju vypadok produkcie z OZ, spoliehaju sa na to, ze ich zachrania odvedla Francuzi s ich kopou jadrovych elektrarni, respektive dovazaju aj od nas. Takze asi tolko k OZ :D Vedia fungovat len preto, ze ich vzdy zachrani jadro.
Cize 800MW. Super. Zoberme si auto, co ma baterku 100kWh, nech mame aj nejaky poriadny dojazd. Chceme ju nabit cez noc (8h), to je 12,5kW prikon. Pri tomto prikone z 800MW nabijes 64 tisic aut. Nie 3 miliony ;) Takze aku infrastrukturu mas? Keby sme aj ratali tie prditka, co ti skapu po 150 kilometroch, tak nabijas mozno stvrt miliona aut. Stale potrebujes 10 nasobok. A tvoje navrhovane riesenie je prakticky pouzivat spickove elektrarne. Vies, preco je elektrina v spicke drahsia ako v noci? Lebo v noci sa spickove elektrarne vypinaju. Prakticky tvoje riesenie robi zo spickovych elektrarni zariadenia na pokryvanie zakladnej zataze, cize zdviha cenu elektrickej energie pre vsetkych. Nevyhnes sa tomu, ze potrebujes navysit produkciu o radovo GWh, aby si mohol podporovat elektromobilitu.
Odporúčam google, vyhľadať odstavné plochy plné elektromobilov v Číne. Dopyt po elektromobiloch je tam umelo nafukovaný samotnými producentmi, ktorí sú dotovaní za x predaných elektroáut. Tak ich sami registrujú a odparkujú, lebo sa im to oplatí.
Stačí si vyhľadať, je to realita. Napríklad v Číne ich takto parkujú desaťtisíce, lebo za určitý počet predaných áut majú automobilky dotácie. Tak sa im oplatí dopomôcť dopytu tým, že ich oni sami zaregistrujú a odparkujú :) Boom elektromobility v Číne je nafúknutý balón. Len Európa zo seba robí šaša v tomto smere :)
Dezolát si tu akurát tak ty. Realita je taká, že ako teória je to fajn. Treba ju ale aj pretaviť do niečoho konkrétneho. Koľkokrát vám zeleným dezole trtkom treba vysvetľovať, že ak chceme zmeniť zdroj energie, tak to treba robiť investíciami do budovania infraštruktúry, aby nový zdroj bol dostupný pre masy. Nie zákazmi a ohýbaním/ničením trhu.
Oh a mimochodom, treba si doštudovať fyziku a energetiku. Obnoviteľné zdroje ako fotovoltaika a vietor nie sú vhodné ako základné zdroje energie - lebo ich výkon kolíše. Z pohľadu energetiky máš 3 druhy elektrární. Base load - so stabilným výkonom. Napr. jadro, vodné priehrady, doplnkové - solár, veterné elektrárne, a špičkové - elektrárne, ktoré vieš pomerne rýchlo zapojiť do prevádzky, aby vykryli zvýšenú spotrebu počas špičiek. To sú napr. prečerpávacie, resp. záložné plynové.
Na to, aby si udržal elektrickú sieť stabilnú, nemôžeš fičať čisto na obnoviteľné zdroje. Lebo žiaľ, existuje aj fenomén zvaný bezveterná noc.
Senilný trtko?
Poviem ti, ako sa zníži. V dnešnej dobe aj priemerne zarábajúci človek má na to kúpiť si jazdenku za v pohode cenu a byť mobilný. Má ale na to kúpiť si elektromobil? Ani zďaleka. Tým pádom životný štandard sa okamžite zníži Slovenskej nižšej strednej triede. Stredná trieda na Slovensku, ktorá poväčšinou žije v panelákoch v mestách bude mať tiež problémy, lebo nemajú kde si autá nabíjať v noci doma. Čiže elektromobil bude pre nich užitočný asi ako ťažidlo na papier. Tým pádom výrazne klesá počet áut na Slovensku. Ale cena za údržbu cestnej infraštruktúry ostane rovnaká, nehovoriac o veľkom výpadku dane z pohonných hmôt pre štát. Takže sa na údržbu a nahradenie výpadku príjmov buď bude musieť poskladať tento menší počet majiteľov elektromobilov, alebo sa zavedú/zvýšia dane pre všetkých. Čo znižuje životnú úroveň ešte viac.
Pokiaľ za hoaxy považuješ realitu, že u nás neexistuje infraštruktúra na nahradenie spaľovákov elektromobilitou, že nemáme dostatočné kapacity produkcie elektrickej energie v Európe na dosiahnutie týchto cieľov, ani rozvodnú sieť, ktorá by bola schopná zvládnuť zvýšenú spotrebu, že Nemci museli spúšťať tepelné elektrárne, aby im neskolabovala infraštruktúra, že Švajčiari museli pripravovať plán, ktorého súčasťou bol zákaz nabíjania elektromobilov pre prípad nedostatku enegie, že sa u nás ani zďaleka nebuduje infraštruktúra na zvládnutie miliónov elektromobilov a skôr to vyzerá tak, ako by niekto chcel dosiahnuť, že na Slovensku bude max 100 tisíc áut miesto súčasných počtov, tak odporúčam zložiť si ružové okuliare.
Aha. Čiže hypoteticky. Povedzme, že žiješ v nejakej dedine pri Bratislave so slabším obsadením MHD. Keby teraz Bratislava zakázala vjazd áut do mesta a povedali by, máš MHD raz za uhorský rok alebo je to tvoja starosť, asi by si nebol z toho mega nadšený. Že? Ale vieš, ja by som sa ti nesmial, že spravodlivosť. Ale no. Očividne si "charakter" na úrovni. Žiaľ, trtkovia ako ty stiahnu celú krajinu dole.
A pridaj dlhé a nepraktické nabíjanie.
A to ešte treba dodať, že tie ceny elektromobilov neklesnú.
1) aktuálne sú výrobné náklady na elektromobily reálne dotované výrobou a predajom spaľovacích modelov (slová automobiliek, nie moje). Bez spaľovákov, cena pôjde hore.
2) ponuka-dopyt. Ak zrazu jediná možnosť budú elektromobily, znamená to vysoký dopyt po materiáloch na výrobu batérií. Mnohonásobne vyšší ako teraz. To znamená vyššiu cenu batérií a tým pádom elektromobilov.
3) všetky dotácie skončia. Načo dotovať elektromobilitu, keď bude jedinou možnosťou? Čiže dotácie na kúpu nič. Dotovaná elektrina tiež nebude (zabudnite, že vás nechajú nabíjať si doma za cenu pre domácnosti). Veľmi rýchlo vám wallboxy zregulujú a budú točiť a rovno rúbiť vysoké ceny plus dane. Skončia úľavy z daní, ktoré fungujú teraz. Naopak, výpadok príjmov z daní, ktoré štát kasíruje zo spaľovákov, si vykompenzuje.
Takže zákazom spaľovákov stúpne cena elektromobilov a stúpne aj cena jeho prevádzky - mnohonásobne.
Odporúčame