Buďme radi, že sadol na bicykel a nie za volant, to by škody neboli len škrabance na blatníku a svetle.
Buďme radi, že sadol na bicykel a nie za volant, to by škody neboli len škrabance na blatníku a svetle.
Jasné, America first... Aj štátny dlh má za rok 2020 vo výške 127,11% HDP, pričom Rusko len biednych 19,35% ;-p
Američania v tom majú jasno, keď bude problém s peniazmi, začnú ďalšiu vojničku.
V Lige majstrov asi nepotrebujú, aby im nejaký Zvolen nabil ich "majstrov" zo západu.... Slovan bude dostávať góly, to stačí.
Pozerám na to video, a jedine Matovič mal pred sebou svoju menovku. A ešte ju výhražne otočil k Ficovi, aby si to ten uvedomil a náhodou na Matoviča niečo nepovedal, čo by sa Capovi nemuselo páčiť....
Inak s touto menovkou dostáva nové grády výrok, že na Ministerstve financií urobili Capa záhradníkom.
Aj hrnček na čaj...: https://youtu.be/RmqqNrg2cKg?t=105 (Riddick)
Vždy záleží na tom,kto to chytí do ruky.
Treba si to skúsiť napr. na Košickej v BA, kde z pravej strany cyklochodníka je súvislý pás odstavených vozidiel, a z ľavej súvislý pás pohybujúcich sa vozidiel, keď je dopravná špička.
Ilustračný obrázok: https://u.smedata.sk/blog/article/2/52/52161… (na zábere nie je dopravná špička, teda pohybujúcich sa vozidiel je o niečo menej)
V kontexte témy: Prečo v Holandsku nepoužívajú cyklisti prilby (po anglicky): https://youtu.be/NpVncWxyMJw
Tu zákon pomôže v tom, že si vodiči budú musieť viac uvedomovať, že na ceste môžu byť aj cyklisti, a preto by mali jazdiť opatrnejšie... samozrejme nevybúreným (či mladým alebo starým), a opitým to nezabráni vyletieť z cesty. Len snáď to bude menej často.
Ak si dobre pamätám, pred nejakými 10-12 rokmi vyletel z cesty niekde blízko Záhorskej Bystrice nejaký moderátor(?) a zrazil tiež nejakú rodinku na cyklochodníku, ktorý bol oddelený od cesty.
Cestná daň? Tá sa týka len PO a FO, ktoré využívajú motorové vozidlá k podnikaniu.
Ale dajme tomu, že by sa daň rozšírila aj na nemotorové vozidlá napr. pre kuriérov "Švihaj šuhaj". Motorové vozidlo s 1,5L motorom a váhou 1,5t zaplatí 18,50 EUR. Bicykel váži do 15 kg, to je jedna stotina, teda by mal zaplatiť 0,185 EUR, aj keby sme zarátali váhu normovaného cyklistu 75 kg, tak by to vyšlo 1,10 EUR - menej ako náklady na príslušnú administratívu.
Ako motoristovi vám teda ide len o obštrukcie.
Ja som motorista aj cyklista, a veľmi dobre si uvedomujem, že cyklista si so sebou nenosí jednu tonu plechového brnenia, nežerie benzín, a náhle zákernosti krajnice (nerovnosti, výmole, vyjazdnené koľaje) zvláda oveľa horšie ako motorista na širokých kolesách.
A nedajbože, aby takému škótovi povedali, že je škót. Možno by sa urazil...
Kopať "odtiaľto až do večera" (príp. len do obeda) je veľmi polopatistická definícia časopriestoru.
Tá rozcvička sa dá považovať za pokľaknutie pred BLM? Fascinujúce, že dali práve takúto titulnú snímku.
To už opravili - doplnili pri 140-ke je bezpečná vzdialenosť 70 metrov.
Lenže ten "vzorec" je zaujímavý - to pri 50 km/h v obci je bezpečná vzdialenosť 25 m ??? Myslím, že ani v Poľsku nemajú toľko km ciest, aby si mohli dovoliť také rozostupy.
Aj pravidlá, že nesmiete zabiť suseda, sa vynucujú pod hrozbou násilia a väzenia. Tiež sú zvrátené?
Pravidlá kedysi nastavoval veľký vladár, teraz máme demokraciu, a pravidlá by mali nastavovať volení zástupcovia tak, aby boli čo najspravodlivejšie a aby vyhovovali čo možno najviac obyvateľom. A prijaté príspevky majú rozdeľovať v prospech štátu.
Bohužiaľ v minulých voľbách boli zvolení idioti, ktorým o to nejde, vôbec nerozumejú tomu čo robia, a spoločnosti ako celku zhoršili kvalitu života. Ja napr. nesúhlasím s tým, aby bolo pol miliardy eur vyplytvané na AG testy, ale stalo sa. Takže dúfajme, že tí, čo prídu po nich, to otočia lepším smerom.
Pravidlá, ktoré sa vám nepáčia máte možnosť zmeniť hlasom vo voľbách, petíciou, alebo priamo vstupom do politiky.
Miešate mechanizmus ponuky a dopytu so spravodlivosťou. No kapitalistickej ponuke a dopytu nejde o spravodlivosť, len o zisk. Ak chcete najať 2 špecialistov na konkrétnu činnosť a príde k vám suverénny chlapík, ktorý si s vami vyjedná zvýšenie ponúkanej mzdy o +200,- a hneď na to príde nie až taká suverénna žena, ktorú vy presvedčíte o -100,- tak hoci jej výkon aj bude o niečo vyšší ako toho muža, plat jej nezvýšite. A to je tá nespravodlivosť, ktorú ste prehliadli - plat bude podľa schopnosti vyjednávania, nie podľa výkonu v práci.
Nechať to na trh, je tá najhoršia možná voľba. Vo vyjednávaní majú zvyčajne silnejšiu pozíciu zamestnávatelia, nie zamestnanci. A potom zamestnávatelia budú bohatší a zamestnanci chudobnejší, a ich pozícia bude ešte viac nevyvážená. 12h práca za žobrácku mzdu zo začiatkov kapitalizmu sa na súčasný 8h štandard dostala iba vďaka štrajkom a ľudským obetiam, nie vďaka "neviditeľnej" ruke trhu. Trh by to bol schopný vrátiť späť.
Keď raz budú ľudia spravodlivo zarábať podľa ich výkonu a námahy, potom bude možná rovnaká daň. Nateraz progresívna daň (slabučko) kompenzuje príjmovú nespravodlivosť ktorá vyplýva z trhového kapitalizmu ("trhni čo môžeš"). Nie je spravodlivé, že majiteľ firmy zlíže smotanu a zamestnancov drží na minimálnej mzde. Nie je spravodlivé, že riaditeľ, ktorý je celý deň v pohodlnej kancelárii obsluhovaný sekretárkami, dostáva 10x vyšší plat ako jeho pracovník, ktorý po 8+h odchádza vyčerpaný domov. Nie je spravodlivé, že taký Hamšík zarobí 9 miliónov ročne, lebo nie je 1000x lepší ako ten, čo zarobí 9 000 ročne (postavte ho samého proti 11tim treťoligistom, či bude aspoň 11x lepší ako oni).
Nie je ľahké nastaviť spravodlivé príjmy. Netvrdím, že vymenovaní si nezaslúžia vyšší príjem, no tieto súčasné sú až extrémne.
Ak s tým nemáte zásadný problém, tak potom iste nebudete mať ani zásadný problém s tým, že nám všetkým zvýšia dane - pretože tí, ktorí "neoptimalizujú" svoje dane týmto spôsobom (buď preto, že chcú žiť v súlade so zákonmi, alebo sú zamestnancami a takú možnosť ani nemajú), budú musieť platiť viac, aby sa ufinancovala infraštruktúra, bezpečnosť a ďalšie výdaje štátu. Poraďte, ako by si "svoj zisk" mohli uchrániť zamestnanci?
Takto to fungovať nemôže - ak zarábate na Slovensku, tak zarábajte podľa pravidiel, ktoré tu platia a s výhodami (aj nevýhodami), ktoré vám tento štát poskytuje. Kde-kto by prijímal výhody a obchádzal pravidlá. Ak sa vám nepáči zdanenie, vyberte si inú krajinu pôsobenia. V Keni možno bude daň nižšia, ale nepočítajte s infraštruktúrou a priplatíte si aj za bezpečnosť. V takom Nórsku budete zdanení viac, ale aj služby budú na vyššej úrovni. Ak kúpite vlastný ostrov, môžete si zaviesť vlastné pravidlá.
Väčšine len zostáva dúfať, že nezvolia takých idiotov ako minule.
Je pravda, že pred dobou počítačov bol problém spraviť riadny softvér.
Ale inak nemáte pravdu. Každý softvér potrebuje čas a námahu na vývoj a vyladenie. Za príklad nech vám slúži ako dlho a ako mizerne bola vyvinutá očkovacia "Čakáreň". Firmy budú potiť krv a za zmeny softvéru zaplatia milióny.
Hm, ja na tom videu vidím, že Coufal do neho vrazil rukami zámerne. Smer pohybu nôh bol poza Reju.
Odporúčame