A rozmýšľala si aj o sebe? Dala som ti celkom podnetné otázky. Reaguješ od veci, ale som rada, že Milan 1 ti dal trefnú odpoveď.
A rozmýšľala si aj o sebe? Dala som ti celkom podnetné otázky. Reaguješ od veci, ale som rada, že Milan 1 ti dal trefnú odpoveď.
Všimla som si to a vážim si tvoj postoj, vďaka Johann.
Ak sa vážne pýtaš, tak prvé prikázanie má s modloslužobníctvom priamu súvislosť. Je to uctievanie nepravých pohanských kultov, ale nielen to. Na miesto Boha, ktorý má byť na prvom mieste, si každý môže dosadiť svoju modlu - to, na čom ľpie viac ako na Bohu, čomu alebo komu dáva prvé miesto v živote. Môže to byť stvorenie, peniaze, moc, vplyv, vec, záujmy. Je to prevrátenosť náboženského citu, ktorý je človekovi vrodený. Modloslužobníkmi sú tí, čo pojem o Bohu, silne vtlačený do duše, vzťahujú na čokoľvek iné než na Boha. Modloslužba odmieta jedinú zvrchovanosť Boha; je teda nezlučiteľná so spoločenstvom s Bohom.
Ohľadne prísahy - myslí sa tým zneužívanie prísahy - za Ježišových čias sa prisahalo na Boha. Relikvie sú upomienkou na svätca, v RKC nie sú fetišom a ani nesmú byť - stali by sa modlou.
Zarobili - za poskytnuté služby sa platí, rozlišujme biznis a biznis.
Áno, kresťania sme všelijaké, ale práve títo dvaja pápeži poslúžili celkom iným príkladom, takže?
djnz - vidieť, že ty si totálne prechľastaná, ale nie od svätenej vody. Je mi ťa úprimne ľúto. Aký príklad dávaš ty svojmu okoliu? Čo zmysluplné môžu od teba očakávať a z čoho si môžu vziať príklad? Pokaká sa niekto z teba? Nikto ti nič nevnucuje a nikto ťa nenúti obdivovať týchto dvoch svätých pápežov. K životu sú potrebné aj iné hodnoty, ako technické prevratné objavy a liečebné metódy. Porozmýšľaj, čo to bude, ak máš ešte s čím.
Taká samozrejmosť a my to zavádzame až od nového roku! Takže rýchlo, ešte zostáva 8 mesiacov, nabaľte sa, kým je čas.
Vychádzala som z prenosov z miestnej TV, kde sú aj prenosy zo zasadnutí BB kraja. Kotleba sa nemôže riadiť logikou z tvojej poslednej vety. Peniaze posielame do EÚ a treba ich využiť. Nech teda dohliadne, aby sa neroztratili po súkromných vreckách. Aj od toho je tam. Ale je hlúposť si myslieť, že odmietame z EÚ nejaké milodary! Sú to prachy nás všetkých!!!
Do rána zmizli niektoré príspevky, zaujímavé!
To si teda zavalil! Keby nebol Maňka poslancom v EP - ktorý tam dvíha ruky so svojimi spolustranníkmi za tie najhlúpejšie správy (ESTRELLA, LUNACEK a pod.), a keby bol mravne rovný, tak ho kľudne zvolím.
Zavádzajúci titulok! Nevolila som ho (ale ani Maňku) a neľutujem! Nemá žiadny program, je to diletant ako vyšitý. Keď sa unaví týmito čiastkami, tak nemá čo na práci. A prečo sa vôbec hovorí v súvislosti s Kotlebom iba o čistkách? Prečo sa nehovorí o nevyužívaní peňazí z eurofondov, ktoré mávnutím ruky najprv odmietol, postupne sa, aspoň podľa nášho primátora, začína nad tým zamýšľať. Kotleba zabúda, že odmieta peniaze, ktoré sú naše, nás, daňových poplatníkov a ktorými prispievame na EÚ. Keď bude musieť jazdiť po deravých cestách a bude mať rozhegané auto a chrbticu, potom mu zrejme aspoň mierne docvakne, na čo sú eurofondy napr. dobré. Prečo sa nespomína, že plytvá s prostriedkami na propagáciu svojej strany a osoby - každý dostal jeho plátok domov, asi Goebelsova propaganda, zatiaľ iba v plienkach, našťastie.
Nedá sa povedať, že sú najväčší, ale že ich zakladatelia sú heretici. Tých, ktorí zdedili vieru po predkoch v iných denomináciách nemôžeme nazvať heretikmi. Sú to kresťania z bratských cirkví, pretože stoja na rovnakom Základe. Sekty sú niečo celkom iné, to sú veľmi bludné a aj obludné učenia, pretože manipulujú ľudí, tí, čo do nich vstúpia, strácajú svoju slobodu.
Nie je to tak. Pod pojmom hebrejská biblia sa chápe súhrn kánonických kníh, v ktorých chýbajú tzv. deuterokanonické spisy. RKC a pravoslávne cirkvi zahrnuli do svojho kánonu aj deuterokanonické spisy (pozri Wikipédiu).
...z predchádzajúceho príspevku. Ďakujem.
ev.Lukáš príhodu, v ktorej Ježiš naznačuje, že ho v Jeruzaleme čaká smrť ((Lk 13,31-33).
Mt 26,2, Jn 2,19; Jn 2,21-22; Jn 3,14-15 v nadväznosti na Nm 216-9 (Nehemiáš) a
Jn 12,32-33; (vyzdvihnutie od zeme, ako medený had na púšti, kto sa pozrie, bude uzdravený);
ďalšia predpoveď na vrchu Tábor, Pri Ježišovi sa vtedy zjavili Mojžiš a Eliáš a hovorili o jeho odchode, ktorý sa mal uskutočniť v Jeruzaleme. (Lk 9,30-31).
Keď zostupovali z vrchu, prikázal im, aby o tom, čo videli, nehovorili nikomu, kým Syn človeka nevstane z mŕtvych. Oni si toto slovo zapamätali a jeden druhého sa vypytovali, čo znamená "vstať z mŕtvych". (Mk 9,9-10).
Pokračovanie na: http://marianvojtko.blog.sme.sk/c/260061/Pre…
Ospravedlňujem sa za nepresnú formuláciu z predchádz
jeho smrť - prebodnutie (Jn 19,33-34). Zaujímavé, že o tomto prebodnutí Mesiáša hovorí v Zach. proroctve Boh-Jahve v prvej osobe, čiže to vzťahuje na seba samého, stotožňuje sa s Mesiášom: "Na Dávidov dom však a na obyvateľov Jeruzalema vylejem ducha milosrdenstva a pokorných prosieb; potom budú hľadieť na mňa, ktorého prebodli, a budú nad ním nariekať, ako sa narieka nad jedináčikom, a horekovať, ako sa horekuje nad prvorodeným." (Zach 12,10).
- Tiež pri Ježišovom narodení sa stretáme s predpoveďou jeho utrpenia. Pri obetovaní v chráme starý Simeon hovorí Márii: "On je ustanovený na pád a na povstanie pre mnohých v Izraeli a na znamenie, ktorému budú odporovať, - a tvoju vlastnú dušu prenikne meč -, aby vyšlo najavo zmýšľanie mnohých sŕdc." (Lk 2,34-35).
- Sám Ježiš tri razy otvorene hovoril učeníkom o svojom umučení:
(Mt 16,21; Mk 8,31; Lk 9,22),
(Mt 17,22-23; Mk 9,31; Lk 9,44)
(Mt 20,18-19; Mk 10,33–34; Lk 18,31–33).
Niekedy medzi prvou a druhou predpoveďou spomína
Takto by som preformulovala svoje predchádzajúce tvrdenie: žalm 22 je prorockým žalmom o Ježišovom utrpení a začína sa zvolaním "Bože môj, Bože môj, prečo si ma opustil?". V žalme je zachytená celá tragédia Golgoty, prorocky oznamuje, ako neľudsky zohavilo mučenie Ježiša, ako losovali o jeho šaty, o výsmechu, o ukrutnom smäde (Žíznim) o prebodnutých rukách a nohách, o pocitoch blížiacej sa smrti.
Predpovede Ježišovho utrpenia nachádzame v Starom zákone:
- proroctvo Izaiáša, ktoré sa naplnilo v krutom a posmešnom počínaní Pilátových vojakov (Mt 27,29-30; Jn 19,1-3): "Svoj chrbát som nastavil tým, čo bili, a svoje líca tým, čo trhali, tvár som si neskryl pred potupou a slinou." (Iz 50,6);
- O tom, že Mesiáš bude zabitý, hovorí celkom jasne prorok Daniel, pričom aj predpovedá čas jeho smrti: "Po šesťdesiatich dvoch týždňoch zabijú pomazaného bez toho, že by mal vinu." (Dan 9,26)
- prorok Zachariáš hovorí o náreku nad zabitým Mesiášom, a predpovedá aj skutok, ktorým sa potvrdila
medzi ľuďmi navzájom, prekonať hnev, roztrpčenie a všetku ľudskú nevraživosť. Dokonca prikazuje milovať svojich nepriateľov a modliť sa za nich. Žiada, aby boli dokonalí, ako je dokonalý ich nebeský Otec. Ježiš nenachádza u všetkých porozumenie, pretože predstava o nastolení Božieho kráľovstva bola chápaná ako spravodlivé riešenie ich politickej situácie, ako koniec nadvlády Rimanov a povýšenie vyvoleného národa. Ježiš ale tiež hovorí, že Božie kráľovstvo nie je z tohto sveta a nie je výlučne určené pre Židov, ale „že prídu mnohí z východu i zo západu a budú stolovať s Abrahámom, Izákom a Jakubom (Mt 8, 11).
Ježiš videl do ich sŕdc a úmyslov a neustále im pripomínal - ako naložili ich predkovia s prorokmi a čo Boh urobí, keď aj so Synom urobia to isté. Netušiac o čom Ježiš hovorí, odpovedali správne, že vinicu prenajme cudzím, t. zn. cudzím národom - aj sa tak stalo (podobenstvo o zlých vinohradníkoch, Mt 21, 33-46).
To je ťažká otázka. Sám Ježiš im vyčítal tvrdosť zatvrdilosť, nechápavosť. V podstate nielen židovský národ bol a je taký, takí sme všetci. Ale jednou z príčin je ich predstava o Mesiášovi ako politickom osloboditeľovi, ktorý zvrhne nadvládu Rimanov. Pre Ježišových poslucháčov pojem Božieho kráľovstva nebol nový, pretože na jeho príchod bol Izrael postupne pripravovaný počas svojho putovania ako vyvoleného božieho ľudu. V ich predstave to bolo niečo budúce, to, čo je spojené s Božím súdom a s nastolením Božej spravodlivosti. V knihe Daniel (2,44) a v žalme 145 sa hovorí o kráľovstve, ktoré nikto nezničí a bude trvať naveky a v 47. žalme sa spieva o Bohu, ktorý je kráľom nad celou zemou a ktorý panuje nad všetkými národmi. Ježišovo chápanie Božieho kráľovstva je iné - spočíva v nastolení Božej vlády. Božia vláda znamená obnovenie vzťahov medzi Bohom a človekom, toho, čo sa narušilo už hriechom prvých ľudí. To ale nestačí, je potrebné obnoviť vzťahy aj v horizontálnej rovine -
S týmto môžem súhlasiť. Avšak tvoje domnienky sú omylné v tom, že si Písmo nesprávne intepretuješ. Ani Ježišovi súčasníci nerozumeli všetkému, pretože odpoveďou a vysvetlením Zákona a Prorokov, aj ostatných spisov bol samotný Ježiš. V ňom sa naplnili všetky proroctvá.
Odporúčame