Kľudne fantazírujete ďalej, mne osobne to vôbec neprekáža.
Dívka aj Panna sú synonymá pre určenie, že Ježiša počala nevydatá, ktorá nemala s mužom sexuálny pomer. Tento fakt je pochopiteľný aj bez zapájania fantázie, pretože v tej konkrétnej spoločnosti, dobe a v židovskom národe dievčatá boli pred vydajom panny a ak neboli, tak ich ukameňovali. Howgh!
Ak vám iba to prekáža, prosím. Mimochodom, sekty majú celkom iné charakteristiky, aby sa tak mohli nazývať. RKC je cirkev.
Pre veriacich v Božie zjavenie je táto skutočnosť vnímaná ako celkom prirodzená, vzhľadom na osobu Bohočloveka, ktorý prišiel svet vykúpiť z hriechov.
Fantázia je bezhraničná a fabulácie, ktoré vyúsťujú do tvrdení o Ježišovej manželke a deťoch sú veriacimi vnímané ako hanobenie viery. Ježiš ako druhá božská osoba neprišiel na svet založiť si tradičnú rodinu ale Cirkev. V moslimských krajinách je takáto forma diskusie považovaná za trestný čin, čo považujem za nonsens, ale uvítala by som, keby aj neveriaci dokázali rešpektovať istú hranicu a snažili sa pochopiť, že Ježiš je kresťanmi vnímaný ako druhá božská osoba, čiže niečo ďaleko viac ako Abrahám a proroci. Žiadny iný prúd nepovažujem za konkurenciu, pretože Pravda je vždy iba jedna. Každý deň prinesie mnoho výziev, otáznikov a poctivý veriaci je nútený v každej situácii konfrontovať sa so svojou vierou. Môže to vyzerať ako paradox, ale viera ošľahaná vetrom a búrkami sa stáva pevným fundamentom, ktorí neveriaci nazývajú fanatizmom.
Za volný výklad biblických textov je možné považovať každý výklad, ktorý sa neopiera o Božie zjavenie a dôsledkom toho je, že nemôže texty vnímať v zmysle, kvôli ktorému boli napísané. Rôznosť v interpretáciách je daná vznikom cirkví, siekt a mnohých iných duchovných prúdov. RKC, ako som už uviedla, sa nevyhýba prísnemu vedeckému výskumu biblických textov a v tomto smere nemá dôvod nič skrývať, skôr naopak, Každý pokrok na poli bádania je vítaný, pretože nám veriacim umožňuje lepšie pochopiť hĺbku a pravý zmysel textov. V tomto ohľade mi váš názor o tzv. prúdoch pripadá ako úplne nepodstatný. Cirkev je tam, kde je Peter, tam je koreň Tradície a iba RKC dbá o prísne skúmanie. Výsledky nie sú uzamknuté v trezoroch Vatikánu, ale sú publikované. Vy to, samozrejme vnímate celkom ináč. Vždy sa budeme rozchádzať v názoroch o "historicite", pretože do vášho výkladu samozrejme nikdy nemôže zapadnúť napr. zmienka o tom, že si Ježiš nezaložil vlastnú rodinu.
Vatikánska zmluva nie je dobrá pre Vatikán, ale pre veriacich, ktorí sú v SR z dvoch tretín katolíci. V krajinách západnej Európy majú kresťanské strany svoju tradíciu a nechcite mi tvrdiť, že presadzovali politiku Svätej stolice. Presadzovali nie politiku, ale hodnoty, ktoré sú kresťanské. Podobne toto očakávame aj od politických strán, ktoré sa nazývajú kresťanskými. Najvyššou hodnotou je život ako taký a práve tento za posledných 50-60 rokov nemá absolútnu cenu, ale iba relatívnu, na akej sa dohodnú v snemovniach. Ak je toto politika a dogmy Vatikánu, RKC nepotrebuje "roubovat" žiadne teórie, pretože teórie boli a budú, nové vedecké skúmanie ich buď preverí, alebo sa prepadnú do minulosti, ale fakt, že Boh stvoril celý svet Cirkev meniť nikdy nebude. Ako ho stvoril, to nech láskavo povie veda. Počiatkom rovnako ako Veľký tresk môže byť aj Veľké ticho pri zrode vesmíru, prikláňam sa k Big bangu.
Vidieť paralely medzi kresťanstvom a budhizmom, to znamená príliš znásilniť vlastné myslenie. Legendy nečítam, vychádzam z Písma a z Tradície a to pre mňa nie sú legendy, ale skutky pretkané krvou svedkov.
Čo sa týka povyšovania nad iné viery - áno, pre mňa je to jediná Pravda. Som si vedomá toho, že iní ľudia to vnímajú ináč, čo rešpektujem.
Kolonizácia v Mexiku napr. v šírení viery pôsobila kontraproduktívne, čo je logické. Markantný posun nastal až po zjaveniach Guadalupskej Madonny, čo môže byť pre racionalistický svet nepochopiteľné. Šírenie viery mečom a silou je vlastne proti viere samotnej.
Výraz "dívka" je vecou prekladu, "Dívka" nepredstavuje vydatú ženu, čo znamená, že ide o slobodné dievča - pannu. Proroctvo je pravdivé, Mária bola iba zasnúbená a s Jozefom spolu nebývali, čo v reči doby znamenalo, že nežili ako manželia. Nejde o žiadnu "vsuvku", pretože ak máte k dispozícii Písmo, kde u Izaiáša sa hovorí o "dívce", tak u Matúša by mala byť tiež odvolávka s použitím slova "dívka". V mojom Písme je aj u Izaiáša aj u Matúša použitý termín "panna".
Podľa tradície uvedenej v mišne mohol sa súdny proces konať len cez deň. Ak sa proces skončil oslobodzujúcim rozsudkom, rozhodnutie súdu bolo možné oznámiť ihneď po hlasovaní. Naopak, ak porada rozhodla o odsúdení, výsledok sa neoznámil okamžite a sudcovia sa museli ešte raz zísť na ďalší deň. Na druhom zasadnutí mohli zmeniť názor a dať svoj hlas v prospech oslobodenia obžalovaného len tí, ktorí v predchádzajúci deň hlasovali za odsúdenie na smrť, lebo bolo určené, že druhá porada nemôže byť pre odsúdeného nepriaznivejšia než prvá. Zo samej skutočnosti, že porady sa konali dva po sebe idúce dni, je zrejmé, že trestné konanie sa nemohlo začať v predvečer sabatu alebo sviatočného dňa… Trestné konanie opísané mišnou teda zabezpečovalo ochranu práv obžalovaného nanajvýš dôsledne, hlavne vďaka jednodňovej lehote poskytovanej sudcom na zváženie prípadu.“
Preto najjednoduchším riešením bolo predviesť ho pred Piláta a nechať ho odsúdiť kvôli falošným obvineniam.
Prečo ma chcete presvedčiť o tom, že Vatikán verí niečomu inému ako ja? Je to skutočne úsmevná snaha.
Fanatizmus je príznačný vám, pretože nie ste ochotný pripustiť, že v pôvodnom hebrejskom jazyku napísané texty nerozlišovali viacstupňové príbuzenstvo.
Veľrada nemohla dať ukameňovať Ježiša z viacerých dôvodov: reakcií ľudí, ktorí išli za Ježišom, reakcia Rimanov, ktorí by nepokoje tvrdo potrestali.
Náboženský predstavitelia nemali záujem na tom, aby Ježiša súdil spravodlivý súd. V ich mysliach Ježiš musel zomrieť. Táto slepá posadnutosť ich viedla k tomu, že prekrútili spravodlivosť, ktorú boli ustanovení chrániť.
„Proces nemohol byť regulárny vzhľadom na právne predpisy platné za Ježišových čias. O týchto predpisoch nás informuje mišna, ktorá sa podrobne zmieňuje o osobitostiach trestného práva.
Pri interpretácii biblických textov budú medzi veriacimi a neveriacmi vždy zásadné rozpory, pretože je logické, že neveriaci neuznávajú tzv. Božie zjavenie a pozerajú sa na texty iba z historického hľadiska. Okrem toho ťažkosť spôsobuje aj doslovná interpretácia textov, ktorú RKC nazýva fundamentalistickým čítaním a o takto interpretované texty by som svoju vieru nemohla opierať, pretože protirečí úsudku zdravého rozumu. Neveriaci i biblickí fundamentalisti vlastne pristupujú k textom rovnako, rozdiel je v tom, že kriticky mysliaci veriaci aj neveriaci nemôže brať napr. knihu Genezis ako do detailu presný záznam stvorenia vesmíru, ani ju nevníma ako exaktný a presný priebeh histórie patriarchov. Intelektuálne nie je možné obhájiť takýto výklad a nie je v žiadnom prípade nevyhnutný pre obhájenie základných kresťanských doktrín.
Galilea bola charakteristická tým, že bola otvorená rôznym prúdom. Žilo tam mnoho obyvateľov nežidovského pôvodu a hovorilo sa tu ľudovou gréčtinou. Bola obklopená helenistickou kultúrou (mestá Tiberias, Septoforis) takže gréčtina nebola neobvyklá. Nie je teda vylúčené, že aj Ježiš mohol hovoriť grécky, aj keď jeho materinský jazyk bol akýsi galilejský tvar aramejčiny. Týmto dialektom hovorili nižšie vrstvy obyvateľstva. Vzdelanejšie vrstvy mohli vedieť i písať po grécky, hebrejčina bola vnímaná ako písaný literárny jazyk (viď kumránske texty).
Nie nedostala, to je vaša interpretácia, nie vatikánska a teda ani RKC. Keďže Vatikán uznáva evanjeliá, uznáva aj všetky odvolávky v texte o proroctve v Matúšovi: "Hľa Panna počne a porodí Syna...." (Iz 7,14). Logicky vzaté, przníte to vy. RKC vníma matku Ježiša ako Pannu, ktorá porodila jediného syna, a to Božieho, z čoho logicky vyplýva, že Ježiš nemal žiadnych súrodencov. Ak sa nebavím z bláznom, tak ovládate preklikanie sa k oficiálnym dokumentom RKC a Vatikánu a mne nemusíte dávať najavo svoje pohŕdanie a odkazovať mi, že przním náuku RKC.
Viem, že Ježiš hovoril aramejsky, bavili sme sa však o písaných biblických textoch.
Matúš 2, 23 : http://gavenda.sk/index.php?page=article&…
Emanuel, Boh s nami vyjadruje skutočnosť, že ON je zosobnením Božieho prebývania s ľuďmi. Boh sa tak stáva veľmi blízkym, nie nedosiahnuteľným. Je a prebýva medzi nami. ("A hľa, ja som s vami až do skončenia sveta" Mt 28, 16-20). Tým sa myslí jeho prítomnosť pod spôsobom chleba a vína, prítomnosť v chráme v bohostánku. Proroctvo nebolo o mene Ježiš ale o Bohu medzi ľuďmi.
Panenstvo jeho matky sa chápe vo význame nadprirodzeného počatia a narodenia Božieho Syna. Proroctvo pochádza od Izaiáša 7,14. Cirkev to vníma ako smerodatný dôkaz a SZ je plný nielen proroctiev, ale aj predobrazov rôznych dôležitých skutočností, vyplnených v NZ a tiež je dejinami spásy vyvoleného národa, z ktorého sa narodil vykupiteľ.
A kde máte Vatikánom potvrdené deti Ježiša a Márie?
Do prekladača si viem dať aj ja. Bavili sme sa o pomeroch spred dvetisíc rokov na území Judei, Galilei, Samárie, Týru, Sidonu, Zabulon, Neftali... Dekapolu...
Citujte, kde Vatikán všeobecne uznal to, čo tvrdíte. Ináč, je to na smiech. Skutočne diletantský príspevok, viac ma už neunavujte. Tie tzv. táraniny sú holý fakt, hebrejský jazyk nepozná výraz bratranec, sesternica.
Prvým ľuďom bol sľúbený vykupiteľ - Mesiáš (Kristus). Samozrejme, že ho nenájdete pod menom Ježiš Nazaretský. Proroctiev a zmienok je v SZ niekoľko sto, ale najznámejšie sú Izaiášove, napr.: Iz 7,14 (narodenie Emanuela), Iz 9,6; Mich 5,2; Zach 9,9; Žalm 22, 17-19 verš; celá 53. kapitola proroka Izaiáša.
Z novozákonných spisov List Hebrejom (Židom) osvetľuje pôvod, kňazstvo a vykupiteľské poslanie Ježiša na podklade starozákonných spisov.
Nerozumiem, aký historický kontext máte na mysli.
Prečo by si nemal platiť za návštevu múzea? Zamestnancov múzea z čoho zaplatia? A zostatok môže ísť chudobným, vy však nie si chudobný v zmysle kázní pápeža, keďže si mohol vycestovať do Ríma.
Židovská veľrada nemala právomoc odsúdiť na smrť, pretože jurisdikčne bola Palestína rímskou provinciou a preto vaše otázky, indície a dohady sú irelevantné. Vzdelanejší ľudia o tom napísali mnoho kníh, no v žiadnej sa neuvádza ako problém fiktívna manželka, ale prozaické jurisdikčné dôvody. Doteraz som netušila, že poznať skutočné a pravdivé reálie za vlády Pontia Piláta sa nazýva fanatizmom. Človek sa do smrti učí.
V poriadku, ale čo ten zástup svedkov - mučeníkov, ktoré učenie sa môže takto prezentovať? Že by všetci tí svedkovia položili život za chiméru? A potom, kresťanstvo začalo poľudšťovať pohanský svet. Európa bez kresťanstva a jeho hodnôt by nedosiahla to, čo dosiahla. Posledných 50 rokov však naberajú na sile trendy odporujúce týmto hodnotám a výsledky úpadku sa dostavujú.
Odporúčame