Škoda aj reagovať.
Zrejme ani náš nový pápež nečíta tak podrobne SZ a NZ, keďže sa takto vyjadruje:
Nečítate, neviete, fantazírujete! Keby ste si dali tú prácu, tak by ste nikdy nemohli napísať, že Ježiš lieval víno, pretože tam mali na to obsluhujúci personál.. Keby ste čítali, vyčítali by ste, že tú Cirkev on sám založil a to na Petrovi a dal jej svoju moc. Moc duchovnú, takže v tomto a v žiadnom inom zmysle je Cirkev mocenská organizácia. Má moc odpúšťať hriechy. Túto exkluzivitu má od svojho zakladateľa.
Mne iba "duchovno" nestačí. Ja túžim po spáse a večnom živote a nie po úteche a to mi iné duchovná nedávajú, ani védy, ani budhistická filozofia a p. iba Ježiš Kristus. Pochopiť by ste niečo mohli zo životných príbehov konvertitov, ťažkých ateistov a z ich svedectiev. Na ich vieru nemala žiadny vplyv "mocenská Cirkev".
Nepresviedčam vás o tom, iba konštatujem, že kultúrne pozadie v ničom neprotirečí mojej viere. Turínske plátno skúmali vedci, a treba hľadať zdroje, ktoré nie sú tendenčne zaujaté "proti".
Záleží iba od vás, či ste ochotný narušiť "svoje kruhy" a hľadať aj týmto smerom.
A kde sa dá táto skutočnosť, že víno nalieval, vyčítať? Citujte prosím.
Ale ešte k tomu ženíchovi. Bingo! Ježiš je ženíchom svojej Cirkvi!
"„Nie všetci pochopia toto slovo, iba tí, ktorým je to dané. Lebo sú ľudia neschopní manželstva, pretože sa takí narodili zo života matky, iných takými urobili ľudia a iní sa takými urobili sami pre nebeské kráľovstvo. Kto to môže pochopiť, nech pochopí.“
(Mt 19, celý kontext 19, 1-12)
Súhlasím iba s konštatovaním dôležitosti manželstva, manželky. Rozpory sú tu iba preto, že neveriaci neprijímajú božské atribúty Ježiša a preto celá debata o tom, či bol alebo nebol ženatý stojí na vode. V Káne galilejskej premenil Ježiš vodu na víno, takže nechápem poznámku.
Nemienim nikoho presviedčať o svojej viere, ale každá diskusia sa vždy zlomí práve na tom, čo sa nijako dokázať nedá a v inom príspevku tu som to vysvetlila. Pre moju vieru nie je vôbec dôležité, či bol alebo nebol Ježiš ženatý, hoci nebol, ale to, že priniesol pre mňa spásu a večný život. Nazvať knihu kníh zlátaninou povier, svedčí iba o jednom: o diletantizme.
A tak nezávislá podstata štyroch evanjelií, ktoré sa zhodujú v obsahu informácií, ale sa líšia v pohľade, množstve detailov a v tom, ktoré udalosti boli zaznamenané; naznačujú, že záznamy uvedené v evanjeliách, ktoré máme o Kristovom živote a službe sú vecné a spoľahlivé.
http://debata.pravda.sk/debata/blog-protesta…
Simon Greenleaf ̶ známa a uznávaná osobnosť v oblasti určovania spoľahlivých dôkazov práva na súde, skúmal štyri evanjeliá z právneho hľadiska. Poznamenal, že typ očitých svedkov uvedených v štyroch evanjeliách, záznamoch, ktoré sa zhodujú, kde sa každý spisovateľ rozhodol, že vynechá alebo pridá detaily, ktoré sa líšia od ostatných – je typický pre spoľahlivé nezávislé zdroje, ktoré by boli prijaté súdom ako silné dôkazy. Keby evanjeliá obsahovali presne rovnaké informácie s rovnakými detailmi, písanými z rovnakého pohľadu, znamenalo by , že išlo o dohodu, t. j. že bol čas, keď sa autori stretli s cieľom „zjednotiť si príbehy“ predtým, ako niečo napísali, aby sa ich spisy zdali vierohodné. Rozdiely medzi evanjeliami, vrátane zdanlivých sporných detailov hovoria o nezávislých charakteristikách spisovateľov.
Povrchné štúdium áno, ale ruku na srdce: ovládate orientálne jazyky? Študovali ste niečo o reáliách doby, v ktorej žil Ježiš, ale nie ako samouk a bez predpojatosti ? Mnohí ateisti, z rozličných vedných odborov, ktorí úprimne hľadalii a našli, sa stali veriacimi kresťanmi. Nebudem uvádzať ich mená, kto chce, tak sa dokliká.
Polemika je dobrá, iba z nej môže vytrysknúť pravda.
Je to už iba na vás, či silou mocou chcete zostávať niekde v dávnej minulosti, alebo sa čo to dozvedieť o RKC, ktorá už dávno nie je prepojená s "trónmi" a politikou. Priznať akú zmenu v náuke? Čo konkrétne má priznať a prečo?
Prečítajte si môj koment:
Tak, ako "bežný standard" bol, že významní proroci ženatí neboli, podobne ako Ján Krstiteľ. Peter apoštol sa zmieňuje, ako opustili všetko, aj rodiny, nikde nie je zmienka o tom, že Ježiš opustil manželku a deti, ale je zachytené, že za ním prišla jeho matka, manželka a deti sa nespomínajú.
Znovu diskusia ako o Higgsovom bozone detičiek na pieskovisku.
Jánovo evanjelium je najmladšie, odlišnosť od synoptikov spočíva v jeho teologickom podaní Ježišových slov zázrakov a skutkov. Ján sa dožil vysokého veku a preto pochybnosti o jeho autorstve v súvislosti s časovým odstupom nemajú logiku. Posúdiť vierohodnosť je neveriacemu nemožné, pretože Jánovo evanjelium kladie dôraz na božstvo Ježiša Krista, ktoré akcentuje cez vyjadrenia Ja som, výrokom "...prv než bol Abrahám som ja..."
Štyri evanjeliá - štyri svedectvá svedkov. Matúš - apoštol, teda očitý svedok a evanjelista, Marek - evanjelista, synovec sv. Petra, očitý svedok, Lukáš evanjelista - osobne poznal niekoľkých apoštolov, pochádzal z pohanského prostredia, adresátmi jeho evanjelia sú práve pohania.
Biblia od najstarších čias hovorí, že rozsudok súdu nemohol byť vynesený proti osobe iba na základe svedectva jediného očitého svedka, ale sa vyžadovali aspoň dvaja alebo traja (Deuteronómium 19:15).
Prehliadla som tento koment, nemôžem súhlasiť nielen preto, že som veriaca, ale aj preto, že medzi bádaním (historicko-kritickým vedeckým skúmaním) a pravdami viery sa nezistil žiadny rozpor. No napriek tomu existuje taká veľmi krehká hranica a tou je, že existencia Boha (aj články viery ako napr. zmŕvychvstanie a iné), sa exaktnými vedami nedá dokázať, ale ani vyvrátiť. Práve tu niekde sa nachádza priestor pre vieru na základe vlastných rozumovo-vôľových daností a dôslednej úprimnosti pri hľadaní pravdy.
Spochybňujete všetko, čo sa týka očitých svedkov z Ježišovej doby, ktorí boli ochotní kvôli svojmu svedectvu dať aj život a kontinuita svedectva vlastným životom existuje dvetisíc rokov. Aj vy sa musíte deň čo deň opierať o svedectvo obyčajných ľudí a ani vás nenapadne nedôverovať im. Ježiš mal nielen očitých svedkov, ale po dlhé stáročia bol prorokmi predpovedaný, pripomínaný, opisovaný, charakterizovaný. Všetky proroctvá sa na ňom vyplnili do bodky. Ako nazvať takýto typ dôkazov?
Boh sa vedecky dokázať nedá, ale zanechal nám v stvorenom obrovskom vesmíre množstvo stôp a indícií a okrem toho nám dal inteligenciu a slobodnú vôľu. Bez autora dielo nevznikne. Živým dôkazom Boha je Syn Otca - Ježiš Kristus, ktorého misiou nebola revolta proti Rimanom, alebo farizejom a zákonníkom, ale spása pre večný život.
Prajem vám všetko dobré.
animalis, vy ani neviete, že RKC jasne a so všetkou naliehavosťou odmieta doslovné interpretovanie biblických textov a podporuje jej kritické skúmanie. Zrejme ani neviete, že niečo také existuje. Tzv. fundamentalistický prístup k biblickým textom je príznančný pre konzervatívne protestatnské denominácie, ktoré zavrhujú historicko-kritické bádanie. Katolícka Cirkev nemá strach zo serióznej vedy ani z výsledkov výskumu. Už v r. 1893 pápež Lev XIII. zverejnil encykliku Providentissimus Deus, ktorá sa pokladá za magnu chartu biblických štúdií a v postupnej kontinutie až po dnešok RKC dbá o neustále prehlbovanie kritického vedeckého skúmania biblických textov, výstupy z výskumu sa premietajú v komentároch k jednotlivým textom buď priamo v Písme, alebo sú to širšie pojednania vydané separátne. Na rozdiel od protestantských cirkví, RKC dáva rovnakú váhu Tradícii s veľkým T a tu sa opiera o apoštolské svedectvá, doložené skutkami a mučeníctvom. o tradíciu cirkevných otcov, koncily.
Neprekáža mi, že moje posudzovanie viery pokladáte za hlúpe, skôr to, že vy moju vieru znevažujete. Viera je pre nás katolíkov normou k výkladu Písma a je potrebné zdôrazniť, že seriózny historicko-kritický a jazykový výskum bibl. textov nespôsobil konflikt medzi vierou a vedou, a teda ani nebol dôvodom korigovať postoje veriacich. Ak by Ježiš Kristus nevstal z mŕtvych, o čom by bola vlastne viera? Vy zrejme neočakávate od Ježiša spásu, ja áno. Vy nepotrebujete odpustenie za pochybenia, zlé skutky, ja áno. Bez odpustenia a nádeje niečoho nekonečného (večného života) sa ťažko žije, každý z hĺbky svojho srdca túži žiť a neprepadnúť sa do ničoty. Väčšina ľudí hľadá duchovno a väčšina si na mnou zmienené otázky hľadá odpovede, hľadá pravdu, podľa mňa ani niet človeka, ktorý by k tomuto nedospel. Ak hľadá pravdu iným spôsobom, rešpektujem to, ale to neznamená, že ho budem preto znevažovať a nazývať nepoškvrnené počatie a zmŕtvychvstanie barličkami.
Ak si sa pobavil, dobre. Ale príde chvíľa a do smiechu ti určite nebude.
Odporúčame