Článok je o MB ,aj to o jednom modely. Že mal nový model pôrodné bolesti? Priekopníci to majú ťažké.
Článok je o MB ,aj to o jednom modely. Že mal nový model pôrodné bolesti? Priekopníci to majú ťažké.
Výborný článok p. Andrejčák. Dobre mi padol k večeri a vínku. Je všeobecne známe, že W123 a124 bol nezmar a s hladkým dízlom nemeckí taxikári bežne robili 1 mil km. Na Balkáne jazdia dodnes, alebo ich radové D motory sú v rybárskych loďkách, môj "domáci" v HR ma agregát 240D v lodi. Zopár agregátov žije v dedinských traktoroch aj u nás.
http://motoride.sk/c/5450/ukrajina-ukrajina-…
Bol som pred rokom...vyborne!
Osobne som zvedavý na "pevnosť a spojenie" dverí s karosériou po 100.000km, ďalší obrovský problém pri nehode je, že sa nedajú otvoriť, keď sa čo i len trochu skrivia v drážkach.
Podobný famózny motor som zažil v Megane II Grandtuor 63kW, 200Nm, ale bez FAP.
Majiteľom Fordov závidím možnosť priplatiť si za vyhr. čelné sklo.
Výborné postrehy. Tých pár decimetrov tesniacej gumy mohli nájsť na tesnenie okolo kufra, veď soľ na el. kontaktoch je hrôza....Plynovú vzperu si mohli odpustiť.
Motor 1.5 dci je skromný sluha, vedia to aj majitelia najnovších Mercedesov A?
Osobne by som až tak pasívnu bezpečnosť nezľahčoval, určite bude rozdiel v torznej tuhosti 7 r. karosérií nekorodujúcich áut.
Ako rodič voziaci malá dieťa by som si Sandero nekúpil, ako dôchodca alebo chalupár, rybár na dôchodku rozhodne áno.
Citatelia nechapu, ze autor Rapid priamo oznacil za bezne a pridrahe. Je otvoreny a pravdivy. Ked som preposlal testy svojim znamym, ich odpoved bola v zmysle "tak toto autorovi v SR nemoze prejst, uz mu nedaju na test nic." Testy p. Lipavskeho vznikaju na kolene, ziaden okruh, merania pruznost,aj napriek tomu su hodnotne a pre mna najlepsie na webe. To, co okolo Skody prevadzaju ceske weby a novinari v testoch oznacujem za loz a hysteriu. Autor otvorene kritizuje motory tsi, vzdy vyjadruje svoj nazor na pridlhe serv. intervaly, co schvalujem. Vhodne su aj foto podvozkovych skupin a vysvetlenia povodu komponentov / v inych testoch/.
Pri citatelnosti takeho clanku, odhadujem okolo 5000, je nespokojnost par jedincov vzdy pritomna, nedaju si nic vysvetlit a este je aj jasna ich neznalost problematiky. Len znechucuju autora.
P. Lipavsky netreba prezivat 2 promile vyryvacov a uz vobec nie prist o volnu sobotu, zijeme len raz.
Mozno by bolo vhodne porovnat auta rovnakej ceny nie triedy?
Motor na 96tkm zatiaľ úplne v pohode,serv. interval 20.000km, bez FAP, typ K9K 81kW. Žiadne dolievanie oleja. Auto-á používame každý deň 5 x štartovanie, trasa 17-20km čas 50 min. Cez víkendy dlhšie trasy. Spotreba, presná 6,5l.
Laguna Grandtour je pre "konfekčných" ľudí. Je široká, ale nízka, pre dlháňov sú vpredu krátke sedáky a predné sedadlá sú nízko, preto pod nich ťažšie schovajú nohy zadní pasažieri. Nám je to jedno, vedľa mňa je vpredu detská sedačka.
Čo však neviem "rozchodiť" je, že auto do 1750 ot. je slabšie...presnejšie protestuje. Príklad. Starší Megane 63kW si chrumkal na 3jke v obytných zónach, okolo škol a pod. Laguna potrebuje 2 jku a vyššie ot. čo pri ubratí plynu je kostrbaté. Horší prípad je rozbiehanie do kopca, keď pri -10 treba vytočiť motor k 3000ot., aby pri podradení nespadli otáčky pod 1750.
Výhoda je však, že nedokáže karosériu torzne namáhať a nedosahuje kvality podvozka, skrátka kľudné a bezpečné auto. Nepotrebujem na voľnobehu 300Nm v zápche.
Dovolím si zapochybovať o tej hmotnosti...vlastním Grandtour Lagunu III a 1.5dci a váži 1482 kg. Cena je šialená, ale je to daň za nový motor. V súčasnosti stojí L sedan III 2.0 dci 96 kw 19.900e.
Divné je, že Renault nemení ...ako to nazvať..stály prevod??? Skrátka Coupé točí toľko ot. pri 130 ako Grandtour. R Fluence 1.5dci presne tak isto ako L III Grandtour a to 2600 ot/min pri 130, a logicky 3000 ot. pri spokojných 150km/h.
Čo sa týka priveľkých výkonov z malých objemov sú zbytočné a autá pri kľudnej mestskej jazde "nechcú" prdkať nad voľnobehom. Osobne sa trošku škrabem po brade, prečo som odpredal Megane II so 63kW, ktorý si nechal robiť všetko od krátkych zimných jázd po ťahanie privesu. Spotreba na112.000km pod 5 l. Bez jedinej poruchy.
Pri spotrebe 1.6dci vyzera motor roka od Fordu pri 130tke s priemerkou 7,6l veľmi biedne...
Pochvala pre Pána Redaktora, dobrá práca.
Pán Lipavský odvádza výbornú prácu a reaguje na príspevky v debate v nasledujúcich testoch. napr. môj kritický príspevok k Lagune III, teraz je v tomto článku odkaz na technický popis motoru 1.6dci. V minulosti bolo autorovi vyčítané, že uvádza spotrebu pri 150tke, v zmysle ako si dovoľuje jazdiť 150. Skrátka ľudom sa nedá vyhovieť.
Či už sa to majiteľom zbytočných áut páči, alebo nie verejnosť si zaslúži kritické informácie. Práve v tom je sila práce autora, kľudne by vedel ospevovať čokoľvek.
Takže skúsme oceniť jeden z posledných a pravdivých motorických webov.
Mám rád články p. Lipavského, čítam ich všetky. Je tam popis techniky v jednoduchom opísaní a je to zrozumiteľné. V tomto článku mi chýba viac informácií, teda nie mne, ale verejnosti. Tak napr., že motory 2.0dci majú vodou chladené turbo, rozvody poháňa reťaz, aj najprimitívnejšia laguna od r. 2008 má dvojzónovú klímu a pod...Dôležité je, že záruka je 3 r. alebo 150.000km a platí aj pre druhého majiteľa. 90% Lagún je z operačných lízingov, alebo búračiek. Tie lízingové majú ozaj skvelú výbavu a servisnú históriu. napr. keď má predajca chuť tak vám podľa kódov zistí aké náhr. diely boli použité. či originál, alebo repasované. Renault ma skvelú servisnú databázu a ľudia nech si kupujú OII o 2000e drahšiu s 600l kufrom a mini razvorom.
K predmetnému autu, samozrejme, že má vytlčený podvozok, keď je obutá do 18".
A, že vraj nosenie burky v západnom svete nemá opodstanenie.
Odporúčame