Čo na tom, že sa deti stretnú s naklonenou rovinou znovu až na druhom stupni základnej školy. Čo je na tom, že to, čo sa deti majú v škôlke naučiť je zložitejšie ako v prvej triede základnej školy? Čo na tom, že deti budú mať nesprávne návyky pri čítaní a písaní, lebo doteraz nikdy nikto na Slovensku neskúmal na veľkej vzorke našich detí, či to, čo autori tejto koncepcie navrhujú je naozaj také dobré.Čo na tom, že tí, čo tento dokument vytvorili nemajú žiadnu prax s deťmi v predškolskom veku. Čo na tom, že učiteľky a psychológovia z praxe majú vážne výhrady, ale nie je to akceptované. To čo je tu prezentované má vážne chyby a je to nad úroveň toho, čo by deti mali v škôlke vedieť. Vyjadrili sa k tomu aj psychológovia z VÚDPaPu. Nie je to o tom, že pán autor získal grant, a keby mu program neprešiel mal by problémy. Je to nechutný biznis.Sľubované metodiky pre učiteľky majú vychádzať v RAABE, čo je pre väčšinu nad rámec rozpočtu materských škôl.Budú rozhodovať o MŠ akademici?