Pozor!
Posledný odstavec môjho príspevku je citácia z webovej stránky uvedenej advokátskej kancelárie.
Pozor!
Posledný odstavec môjho príspevku je citácia z webovej stránky uvedenej advokátskej kancelárie.
O slove "výnimočne" treba debatovať v kontexte zákona.
Právo dieťaťa na otca a matku existuje. Aj odložené dieťa má svojich biologických rodičov. Informácia o jeho biologických rodičov ja daná v jeho DNA. V prípade odloženia dieťaťa je mu odopreté právo vyrastať v rodine, ktorá je mu rodinou na základe zákonov prírody.
Tým neodsudzujem rodičov, ktorí sa zriekajú svojich sudcov, pokiaľ majú na to závažné dôvody. Nie som sudca, nemôžem odsudzovať.
Milan1,
myslím si, že o tejto veci sme už debatovali.
Je potrebné pozorne si prečítať odsek (1) §100 zákona 36/2005 Z, z. :
(1) Osvojiť maloleté dieťa môžu manželia alebo jeden z manželov, ktorý žije s niektorým z rodičov dieťaťa v manželstve, alebo pozostalý manžel po rodičovi alebo osvojiteľovi maloletého dieťaťa. Maloleté dieťa môže výnimočne osvojiť aj osamelá osoba, ak sú splnené predpoklady, že osvojenie bude v záujme dieťaťa.
Možno je niekomu nejasný výklad pojmu "výnimočne".
Ujasniť tento pojem nám pomôže advokátska kancelária Ficek a Feceková:
https://ficek.sk/osvojenie-adopcia-v setko-o-…
4/ Osamelá osoba – v prípade osvojenia maloletého dieťaťa osamelou osobou ide skôr o výnimku, ktorá je odôvodnená záujmom dieťaťa, nakoľko v danom prípade vzniká neúplna rodina. Výnimočnosť tejto situácie je zvýraznená tým, že ZR jasne preferuje osvojenie maloletého dieťaťa manželmi pred osvojením maloletého dieťaťa osamelou osobou.
Predmetnú epizódu som nevidel, preto sa k nej nemôžem vyjadrovať. Podotýkam iba, že aj humor a satira majú svoje limity.
Arcibiskup Orosch vo svojej kázni odsúdil životný štýl ľudí, ktorí sa nechovajú podľa výkladu katolíckej cirkvi k niektorým prikázaniam Desatora, najmä prikázania „Nezosmilníš“ako aj tých katolíkov, ktorí podporujú prvky takéhoto životného štýlu. Predovšetkým skritizoval tých kandidátov na prezidenta, ktorí neodsúdili prvky životného štýlu, odporujúce tomuto prikázaniu Desatora.
Desatoro bolo podľa Biblie dané židom, od nich ho prevzalo kresťanstvo a islam. Podobné stanovisko k životnému štýlu, ako prezentoval arcibiskup Orosch majú aj kresťanské cirkvi na Slovensku. Kňazi katolíckej cirkvi majú povinnosť šíriť vieru a poukazovať na chyby, ktoré robia veriaci.
Výklad k jednému, prípadne dvom prikázaniam Desatora nemožno chápať ako výklad celého svetonázoru. Svetonázor je oveľa širší pojem.
V roku 1948 obrovské masy robotníkov a roľníkov ...
Iné to bolo na Slovensku, iné v Čechách. O všetkom rozhodla Praha.
Semita,
Neviem, prečo trojjediného kresťanského Boha redukuješ na „Ježiška“.
Vráťme sa ale k Tvojej otázke. Podobné som už od ateistov dostal. Táto Tvoja a jej podobné by sa dali zovšeobecniť do otázky
Prečo Boh dovolí ľuďom páchať zlo?
Priznám sa, že nie sa necítim kompetentný zodpovedať na túto otázku – na to by mali zodpovedať teológovia. Z mojej úrovni poznania viem povedať, že Boh nám dal prírodné zákony – ktoré platia a je v nich nádherný poriadok (najmä v matematicko-fyzikálnych). Boh stvoril aj človeka (ako, to podľa viacerých teológov v Biblii nie je napísané – aby si sa zas neprel o evolúcii a pod.) a dal mu slobodnú vôľu. Človek sám nie je dokonalý a preto to, čo on vymyslí, vytvorí a činí nie je dokonalé. Navyše, keďže existuje aj diabol, činy človeka môže ovplyvňovať aj diabol.
Aj kňazi sú len ľudia (nedokonalí) a preto niekedy páchajú zlo, dokonca aj také, čo poškodzuje cirkev.
Nie že by som nemal 2% na podporu cirkvi. Ale daň navyše len preto, že "neveriaci" boli "neveriaci" bola v Osmanskom Turecku.
Viera, ktorú ovplyvní nehodný kňaz ja slabá. Sú omnoho silnejšie indície pre zotrvanie vo viere.
Prezident s neusporiadanými rodinnými pomermi? Ďakujem, neprosím si.
Ja mám svoju argumentáciu prežutú už dávno, akurát ma nie vždy napadajú tie správne slová na vykrúcačky takého typu ako to Vy tu predvádzate.
Keďže len spolužitím heterosexuálneho páru vzniká nový život, malo by byť spoločensky na inej úrovni ako spolužitie homosexuálneho páru. Toto je premietnutie biologických zákonov do spoločenských - nie vždy sa to (správne) robí. Keďže spoločenské zákony tvoria ľudia, nie vždy sú dokonalé.
Prečo presadzujete manželstvá homosexuálov, keď manželstvo ako také je prekonané (podľa Vášho príspevku)?
Súhlasím, že manželstvo v našej spoločnosti je v kríze, čo ale naznačuje krízu celej spoločnosti.
To sme kedysi preberali, aj vtedy si miešal hrušky s jablkami.
Citové hľadisko je pre spolužitie vždy dôležité, samotné ale nezabezpečí zachovanie ľudského rodu. Len zdravý heterosexuálny pár je schopný k tomu prispieť.
Čo sa týka iných štátov, ich rozhodnutia môžu ovplyvniť moje myslenie, k rozhodnutiam treba pridať argumenty, zatiaľ nepodali také, aby ma presvedčili. Ani nemôžu byť, pretože prirodzený spôsob vzniku nového života je daný prírodnými zákonmi.
Čo sa týka rozširujúceho počtu krajín, kde sú uznávané homosexuálne sobáše, ide o vplyv globalizácie. Homosexuálna agenda sa šíri najmä z krajín, z ktorých preberáme (dosť veľkú časť) názorov, pričom dosť často ide o krajiny, kde v referende prešla možnosť homosexuálnych sobášov len tesne. U mňa zaváži názor iných, ale zakaždým ho kriticky zhodnotím (ak ide o otázky, ktorým aspoň trochu môžem rozumieť).
To sme kedysi preberali, aj vtedy si miešal hrušky s jablkami.
Citové hľadisko je pre spolužitie vždy dôležité, samotné ale nezabezpečí zachovanie ľudského rodu. Len zdravý heterosexuálny pár je schopný k tomu prispieť. Ani nemôžu byť, pretože prirodzený spôsob vzniku nového života je daný prírodnými zákonmi.
Čo sa týka iných štátov, ich rozhodnutia môžu ovplyvniť moje myslenie, k rozhodnutiam treba pridať argumenty, zatiaľ nepodali také, aby ma presvedčili.
Čo sa týka rozširujúceho počtu krajín, kde sú uznávané homosexuálne sobáše, ide o vplyv globalizácie. Homosexuálna agenda sa šíri najmä z krajín, z ktorých preberáme (dosť veľkú časť) názorov, pričom dosť často ide o krajiny, kde v referende prešla možnosť homosexuálnych sobášov len tesne. U mňa zaváži názor iných, ale zakaždým ho kriticky zhodnotím (ak ide o otázky, ktorým aspoň trochu môžem rozumieť).
Čo je výnimočné na danom prípade adopcie možno zistiť až po preštudovaní konkrétneho prípadu.
Ako je myslená posledná veta §100 Zákona o rodine by mal vysvetliť komentár k zákonu. Ja som ho nenašiel.
To sa opýtaj toho, kto kohosi obvinil, že sa hrá na Boha, teda Milana 1.
Na otázku, kto, alebo čo je Boh si musí zodpovedať každý sám. Debata na túto tému by bola dlhá, zväčša sa nám na to snažia zodpovedať teológovia. Keďže každý človek je inakší,nie vždy sa im to darí.
Čo sa týka môjho akoby stotožnenia prírody s Bohom, je to preto, lebo neveriaci neveria, že napr. biologické zákony sú cez množstvo prírodných zákonov, dané Bohom, veria však, že sú to zákony prírody.
Celé je to na dlhú debatu.
V zákone je viackrát použité slovo manželstvo a len raz, že si môže dieťa osvojiť výnimočne aj osamelá osoba, ak sú splnené predpoklady, že to bude v záujme dieťaťa.
...takže výnimočne. Tá samostatne žijúca osoba, ktorú poznám a ktorá má osvojené dieťa, ho nemá osvojené formou adopcie - v podstate nevplýva na jeho výchov - môže ho navštevovať, obdarovávať, dieťa môže byť u neho na prázdninách.
...ak sú splnené predpoklady, že osvojenie bude v záujme dieťaťa. Toto je podstatné.
Na Boha sa hrá ten, kto chce zmeniť beh vecí, daný prírodou (teda Bohom).
Porovnávaš cca 17% neplodných heterosexuálnych párov (podľa tvojho zdroja) s nemožnosťou (úplnou) homosexuálnych párov počať dieťa.
Rád by som videl paragraf, podľa čoho sa to robí. Poznám osamelého človeka, ktorý podporuje dieťa z domova, nie je to však forma adopcie.
slovensko.hnonline nie je portál, na ktorý je možné sa oprieť v odborných otázkach.
Odporúčame