ktoré nás možno ochránilo pred prípadom Talianska, kde kolabovalo zdravotníctvo
Aj pre katolíckych duchovných platia slová Ježiša: "Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého!". Čo sa týka ich vzťahu k homosexuálom, nemali by voči nim viesť nenávistné prejavy, na druhej strane musia presadzovať doktrínu katolíckej cirkvi a požadovať aspoň od svojich veriacich, aby nepraktizovali homosexuálne praktiky.
Neviem. odkiaľ ste prišli na to, že na Slovensku je 7 biskupstiev. Na Slovensku je 8 katolíckych biskupstiev (z toho sú dve metropolitné arcibiskupstvá a jedno arcibiskupstvo bez sufragánov) plus 1 vojenský ordinariát, plus 3 gréckokatolícke eparchie. V niektorých biskupstvách sú aj pomocní biskupi. K biskupom patria aj emeritní biskupi, ktorí už nezastávajú svoj úrad, zostávajú ale členmi príslušných biskupstiev.
Neviem, ako ste prišli k číslu 7 biskupstiev (nemalo to byť 7 biskupov)? V každom prípade biskupstiev je 8, k tomu je potrebné pripočítať vojenský ordinariát a gréckokatolícke eparchie. Ak ste teda mysleli, že máme 7 biskupov, tých je rozhodne viac.
Hovorí sa, že medzi katolíckymi duchovnými je veľa homosexuálov. Pokiaľ nepraktizujú homosexuálne praktiky, nik im nemôže vytýkať to, že sú homosexuáli.
Neviem, čo Vás viedlo k tomu, aby ste ma obvinili z toho, že sa mi trinásta kapitola 1 KOR nepáči. Naopak, tvrdím, že je to kapitola, ktorá ospevuje jeden z najušľachtilejších ľudských citov. Láska je ušľachtilý cit, ktorý môžu mať v sebe tak heterosexuáli ako aj homosexuáli.
Už som v tejto debate napísal, že sa necítim byť povolaný k tomu, aby som súdil či už homosexuálov alebo heterosexuálov. Tvrdím ale, že na základe biológie by mal byť heterosexuálny vzťah spoločenstvom viac uznávaný ako homosexuálny, pretože len ten môže napĺňať zámer Stvoriteľa, aby sa ľudia na svete množili.
Inú úlohu majú duchovní. Tí majú veriacim (aj neveriacim, pokiaľ sa to dá, nič nesmie byť nasilu) približovať Písmo Sväté a nabádať ich k tomu, aby dodržiavali Božie zákony. Z toho titulu nie je možné odsúdiť názor, že homosexualita nie je hriech, ale homosexuálne správanie
Nemusím hľadať oficiálne vyjadrenia Vatikánu a RKC, mne stačia slová pápežov Benedikta XVI. a Františka, že homosexualita nie je hriech, ale homosexuálne správanie áno, teda povediac slovami laika alebo nekresťana, človek nemôže za to, čím sa narodil, ale za svoje správanie môže.
Ide o kresťanský výklad Božieho prikázania "Nezosmilníš", s tým kresťanské cirkvi veľa urobiť nemôžu.
Myslím, že Desatoro uznáva aj judaizmus a islam.
Pridal som ďalší pohľad a to, že z hľadiska biológie je sexualita určená najmä (nie iba, nevsúvajte mi tvrdenie, ktoré som neuviedol) na udržanie rodu a rozmnožovanie, čo homosexuálne správanie neumožňuje. Pre mňa je to dostatočný dôvod k tomu, aby som zaradil heterosexualitu pri sexuálnom správaní sa človeka na vyššiu úroveň ako homosexualitu.
Nie som sudca ani kňaz, aby som posudzoval správanie iných (v tomto prípade homosexuálne správanie). Tvrdím iba, že heterosexuálne správanie ja väčším prínosom pre ľudí ako homosexuálne, teda homosexuáli a liberáli (tí viac ako samotní homosexuáli) by nemali žiadať nadpráva pre homosexuálov.
Boh je dokonalosť sama, preto je asi nemožné úplne ho spoznať. Príroda je jeho výtvor, poznávaním prírody spoznávame aj samotného Boha, aj keď možno len do určitej miery.
Na začiatku svojho príspevku som napísal, že nebudem polemizovať s Vašimi teologickými tvrdeniami. Myslím, že som to dobre urobil, pretože Bibliu asi máte lepšie preštudovanú a navyše komentujete rozhovor, ktorý som nevidel, ani som nečítal ako prebiehal.
Chcel som len poukázať na to, že jedno tvrdenie z prírodných vied, ktoré nám hovorí o tom, že homosexualita vzniká už na prelome štvrtého a piateho mesiaca tehotenstva, teda, že človek sa s ňou už narodí nie je jediné tvrdenie z prírodných vied (v tomto prípade biológie), ktoré možno využiť pri polemike o homosexualite.
Ako ďalšie som pridal (náhodou tiež podporujúce zástancov homosexuálov), že aj u zvierat existuje homosexualita, teda podľa niektorých je to jav normálny, prírodný.
Liberáli sa dožadujú uzákonenie registrovaných partnerstiev, najmä pre homosexuálne páry. Pokiaľ netrváme na tom, že za svoju homosexualitu človek nemôže, ale za svoje (aj homosexuálne) správanie áno, potom musíme túto možnosť prijať. Má to ale svoj háčik v tom niektoré súdy trvajú na to, že ak majú právo na adopciu heterosexuálne páry, potom majú toto právo aj homosexuálne páry.
Adopcia detí homosexuálnymi pármi odporuje právu dieťaťa mať otca a matku. U adoptovaných detí môže vyvolať psychické problémy.
Na druhej strane, pokiaľ sa odvolávame na zákony prírody, musíme si uvedomiť že sexualita u väčšiny živočíchov slúži na rozmnožovanie a udržanie rodu, všetko ostatné okolo slúži na podporu tejto funkcie. Človek patrí medzi tých málo živočíchov u ktorým sexualita slúži aj na zábavu. Keď si uvedomíme, že pri homosexuálnom správaní nemôže prísť k vzniku nového života, potom musíme uznať, že homosexuálne správanie a homosexualitu nemôžeme postaviť na rovnakú úroveň s heterosexualitou.
Táto skutočnosť sa je zohľadnená aj v našej ústave, kde je napísané: „Manželstvo je jedinečný zväzok medzi mužom a ženou. Slovenská republika manželstvo všestranne chráni a napomáha jeho dobru. Manželstvo, rodičovstvo a rodina sú pod ochranou zákona. Zaručuje sa osobitná ochrana detí a mladistvých.“
Tvoje blogy, matthew1801, nerád čítam, pretože sú dlhé, vyžadujú čas na prečítanie a na pochopenie, čo ja nemám. V tomto článku ma zaujal jeho nadpis, preto som si ho otvoril.
Pre nedostatok času a priestoru nebudem polemizovať s Tvojimi teologickými a inými tvrdeniami, obmedzím sa len na polemiku s Tvojim názorom, že RKC a niektorí biskupi ECAV totálne ignorujú výsledky vedeckých výskumov, fakty a vedecké zistenia.
Odvolávaš sa na to , že vedci zistili, že na prelome štvrtého a piateho mesiaca tehotenstva môže dôjsť k zmene vo vývoji mozgu a budúci chalan alebo budúce dievčatko sa budú správať a konať ako gay či lesba. Toto viedlo k tomu, že liberáli označili homosexualitu ako ľudské právo a jej potláčanie, neuznávanie atď. označili za porušovanie ľudských práv.
Existuje ďalšie zistenie, ktoré označujú liberáli za potvrdenie toho, že homosexualita je prirodzená. Homosexuálne správanie bolo pozorované nielen u človeka, ale aj u niektorých zvierat.
Doteraz v matematike existuje problém s hypotézou kontinua.
Hypotéza kontinua tvrdí, že neexistuje množina X, ktorej mohutnosť je väčšia než je mohutnosť množiny prirodzených čísel a menšia než je mohutnosť reálnych čísel. Hypotézu kontinua sformuloval Georg Cantor.
Doteraz nebol podaný dôkaz o existencii, či neexistencii takejto množiny. Hypotéza kontinua bude matematikmi prijatá až keď niekto dokáže, že takáto množina neexistuje. (Samozrejme nie je vylúčené, že niekto dokáže, že takáto množina exisruje,
S odmocninou z dvoch mali problém už starí Gréci. Odmocnina z dvoch je dĺžka uhlopriečky štvorca o jednotkovej dĺžky strany.
Grécki geometri pôvodne verili tomu, že ktorékoľvek dve dĺžky sú v takom istom vzájomnom pomere, ako nejaké kladné celočíselné násobky nejakej pevne zvolenej dĺžky.
Dôkaz o tom, že odmocnina z dvoch sa nedá vyjadriť ako podiel dvoch nesúdeliteľných celých čísel podal už staroveký Hyppasos, starí Gréci ale jeho dôkaz neprijali. Dôkaz o neexistencie dvoch nesúdeliteľných celých čísel, podiel ktorých je odmocnina z dvoch bol znovu podaný a prijatý až pomerne nedávno.
Logiku študovať nebudem, už nemám kedy. Z matematiky však viem, že ak niekto vysloví hypotézu, že čosi neexistuje, potom túto hypotézu treba dokázať, inak ju matematici neprijmú.
Príkladom je tvrdenie, odmocninu z dvoch nie je možné vyjadriť ako podiel dvoch nesúdeliteľných celých čísel. Táto hypotéza bola prijatá až potom keď to bolo dokázané.
Dúfam,že matematika sa nebije s logikou.
Neviem, čo myslíš pod pojmom "normálny názor".
Teizmus uznáva existenciu Boha, nesúhlasí ale so všetkými tvrdeniami náboženstiev.
Ateizmus je súhrn názorov, ktoré popierajú existenciu Boha. Na základe tejto charakteristiky ho môžeme označiť za ideológiu, nakoľko
Ideológiu môžeme charakterizovať ako sústavu názorov, ideí, teórií, ktorá podporuje postavenie, činy a názory určitej spoločenskej skupiny.
Náboženstvo je vzťah človeka k posvätnému, k transcendentnému. Podľa tejto definície je ateizmus náboženstvom, lebo neguje existenciu transcendentného.
Inou definíciou náboženstva je že je to viera v transcendentné.
Viera je určité podriadenie rozumu tvrdeniam, na ktoré nemáme také argumenty, aby sme ich mohli považovať za istotu. Podľa tejto definície je ateizmus viera v neexistenciu Boha.
Navyše problém umelého ukončenia tehotenstva nie je len problém náboženský. Je to problém biologicko - etický - biológia definuje počiatok nového života, etika hovorí o morálnosti ukončenia života. Právo na život je základným ľudským právom.
Pani Nicholsonová:
Ústava SR:
Čl. 1 bod 1:
"Slovenská republika je zvrchovaný, demokratický a právny štát. Neviaže sa na nijakú ideológiu ani náboženstvo.",
teda ani na ateizmus alebo liberalizmus
Keď je človek hlúpy, musí sa opýtať múdrejšieho. Keby si sa tak uponížil a vysvetlil mi načo je v § 7 ods. 1 OZ druhá veta, keď podľa Teba platí prvá a druhá ju nijako neneguje ani ju nedopĺňa.
Babka kartárka by možno na to našla odpoveď, ale moja technická myseľ je na to krátka.
Raz darmo. s najmúdrejším človekom na svete nie je možné polemizovať ani diskutovať, pretože prijíma len tie argumenty a myšlienky, ktoré sa mu hodia.
Čo sa týka mnou prezentovaných výkladov zákonov, nie sú to moje myšlienky, ja som ich prevzal z internetu, kde je možné nájsť právne názory na tému "dedičné práva nenarodených detí". Keby si sa natoľko ponížil a snažil by si sa nájsť na internete právne názory na túto tému, asi by si našiel len málo názorov, ktoré by boli v rozpore s mnou predkladanými názormi.
§ 7 ods. 1 OZ nepíše o tom, že ešte nenarodené dieťa nemá spôsobilosť nadobúdať práva, ale o tom, že pre toto nenarodené dieťa sa nadobudnuté právo uplatní až po jeho narodení. Sám som mal problémy s výkladom tohto paragrafu, musel som si viackrát prečítať jeho výklad, aby som ho pochopil ( možno ho čiastočne chápem pre prípad dedenia, iné prípady mi neboli vysvetlené).
V článku:
https://debata.pravda.sk/debata/556876-kkk-s…
sa o dedení nenarodeného dieťaťa píše:
"Z ustanovenia § 7 ods. 1 Občianskeho zákonníka vyplýva, že spôsobilosť fyzickej osoby mať práva a povinnosti vzniká narodením; túto spôsobilosť má aj počaté dieťa, pokiaľ sa narodí živé.[2] Z uvedeného vyplýva, čo v neposlednom rade potvrdzuje aj právna prax, že nenarodené dieťa by malo byť v prvom rade v čase smrti poručiteľa aspoň počaté. Výkladom zákonných ustanovení dospejeme k záveru, že ešte nenarodené dieťa v zásade bude patriť medzi oprávnených dedičov."
Zatiaľ som ja nenapísal "Zarážajúce je že dieťa ešte pred narodením má dedičské právo, ale právo na život nemá.", napísal to človekkk. Na tvrdenie, že dieťa ešte pred narodením má dedičné právo som narazil na internete pri čítaní príspevkov a debát právnikov. Sám som bol prekvapený keď som ho čítal.
Dedičské právo nenarodeného dieťaťa môže vyplývať aj z § 7 ods. 1 OZ. Keďže Ti to nestačilo dal som Ti link na článok v ktorom je veta:
" Výkladom zákonných ustanovení dospejeme k záveru, že ešte nenarodené dieťa v zásade bude patriť medzi oprávnených dedičov."
Ak Ti to nestačí, hľadaj si sám články a paragrafy, ktoré podporujú alebo odporujú horeuvedenému tvrdeniu, ja na to nemám čas.
javor111 uviedol, že je to už v rímskom práve. Nie som právnik, aby som sa mohol odvolávať na rímske právo,viem len toľko, že naše právo aspoň v určitých veciach vychádza z rímskeho práva.
Odporúčame